M-audiophile 2496 XP driver fout

Keywizz

Stamgast
Hej,

Ik heb recent mijn PC opnieuw geinstalleerd. Heb daarbij de meest recente driver van de M-audio erop gezet. Echter, elke keer bij het opstarten van de PC zegt XP dat hij nieuwe hardware heeft gevonden. Wanneer ik die schermen cancel en het configuratuescherm open, dan is alle correct geinstalleerd. Ik begrijp dus niet waarom XP dat elke keer meldt. Hetgeeft mij het idee dat het niet goed is geinstalleerd. Ik zou de kaart nog eens in een andere sleuf kunnen stoppen, nog niet gedaan.

Anyway, andere mensen soortgelijk gehad?

Ik heb net een aantal dagen geleden exact hetzelfde probleem gehad. Als je de mogelijkheid hebt, plaats de kaart dan in een ander slot..

Als je de orignele driver nog nodig hebt (van cd) dan heb ik die wel voor je.. maar kijk maar even of het slot wijzigen helpt.

Ik zal dat eens proberen. Had dat al gedaan, maar heb nog 2 slots over. Dus nog kans...

Blijft wel vreemd. Thanx voor je reactie

Had ik er misschien even bij moeten zeggen.. heb echt een stuk of 6 x moeten proberen. Laat maar weten of het werkte..

Het beste kan je de kaart eruit halen en de driver helemaal uninstallen.

Daarna de pc restarten.
Vervolgens EERST de driver installeren.
DAARNA pc uitzetten, kaart inbouwen, restarten.
Je pc vindt nu de kaart en installeert de software.
Klaar ! :P

nou heb het tig keren geprobeerd. 4 sloten, elke keer in een ander slot. Hardware en software geeft dan de indicatie dat ze elkaar gevonden hebben en geinstalleerd. Echter, in mijn Device Manager geeft ie een gele ? en dat de Multimedia Controller niet gevonden kan worden. Hij doet het echter wel gewoon en bij Sound Video and Game Controllers staat ie wel gewoon correct tussen de drivers. Al met al functioneert het wel goed, alleen moet je elke keer met opstarten dat scherm wegklikken.

ik weet niet hoe, maar ik krijg ineens het scherm niet meer te zien bij opstarten. SChijnbaar heeft XP de driver toch fatsoenlijk geinstalleerd.

Back