Mijn Mono synt competitie track

sander

_
Dit is echt heeeeeeel leuk om te doen.

Het is ouwe syntpop of zoiets geworden.

Alles is gemaakt met de Yamaha CS-5.
Wie em niet kent, dat is een vrij eenvoudig monphonic synthesizer uit 1978

Ik heb alles gesampled met Soundforge.
Ik ben begonnen met de bassline.
Daarna bassdrum, hihat's, snare, etc
Vervolgens over de hele legte van de track de lead sound ineenkeer ingespeeld. (dat hoor je af en toe :) ) En dan nog 2 dingetjes togevoegd.
Alles wordt in Acid afgespeeld.

Geen FX, mastering, sequencers of wat dan ook.

Veel plezier ermee. Ik denk dat ik er misschien nog een beter nummer van maak met meer structuur enzo, maar dat zie ik later wel weer.

http://members.lycos.nl/sendex/music/yamaha_cs_5.mp3

Re: Mijn Mono synt competitie track

Origineel geplaatst door sander
Dit is echt heeeeeeel leuk om te doen.
.
[/url]

yep:geslaagd: ben zelf ook bezig

deze doet me denken aan een de sfeer van een MSX schietspelletje. met die FM pac er in geplugd.
echt heel leuk om deze tracks te horen.

Hij klinkt lekker, je zit er af en toe net een beetje langs lijkt het maar dat maakt hem eigenlijk alleen maar wat bijzonderder vergeleken met alle strakgetrokken MIDI tracks van tegenwoordig, niet echt storend dus.

Snare, snakes en hihats zijn lekker, de kick is iets minder duidelijk.

Na 2 minuten stopt ie ff en wat mij betreft had ie daar echt moeten stoppen of echt anders moeten worden.

Maar hij klinkt wel lekker die CS-5! Echt oude synthpop.

zeer coole track Sander, echt gaaf! gave sounds gemaakt en lekker geimproviseerd, top!

ik heb ooit ook zo'n cs5 gehad, gekocht bij music house en na twee maanden ofzo weer ingeruild daar. ik werd gek van dat ding. het onderste octaaf onstemde continue van de andere octaven, was echt een hels ding om te stemmen vergeleken bij mijn MS10 (en toenmalige MS20 die ik (nog) zonder spijt verkocht heb).

Back