Work in Progress song.. tips? iemand?

prayer

oRgANiC DreAmS
Ik was dus beetje aan het pielen met buzz en mijn synth (AN1X) dus.. kwam ik met wat je hier kunt horen.. ik zelf vindt het wel beetje experimenteel en het is geen HOUSE.. dacht ik zeg het even.. ik weet eigenlijk niet in welk hokje ik dit moet stoppen.
Mijn vraag was eigenlijk of iemand hier een aantal tipjes heeft wat ik met deze track zou moeten, ik zelf vindt dit stukje wat ik nu heb al behoorlijk leuk klinken en ik wil deze track af maken..
Dus hou je niet in en laat eens horen wat ik hiermee kan..

cya l8tr @lig8tor

Download hier LINK

Ik kan nu niet echt goed luisteren want ik zit hier op mijn werk. Maar een klein ideetje is om de 'breakbeat' die bij 1:28 begint een stuk heftiger te maken. Die 808 snaredrum is te iel daarvoor naar mijn smaak, dus daar zou ik zeker iets aan doen. Ik geloof dat die in het eerdere deel van het nummer wel past hoor, dus die kan je wel zo laten. Maar dat zou ik moeten horen over goede speakers, i.p.v. mijn laptopspeakers.

Ok, hoop dat je hier iets aan hebt.

tuurlijk heb ik er iets aan, bedankt alvast voor je reactie. Nog meer mensen met tips?? Ik hoor ze graag..

greetz
8>

Dit vind ik echt heel mooi. Organische en frisse geluiden, die goed 'in elkaar passen' en lijken alsof ze voor elkaar bestemd zijn.

..ik zou me kunnen voorstellen dat er helemaal geen drum sample achtige geluiden bijzitten.. maar alleen die originele, dan wordt het stuk m.i. beter [persoonlijk]

Jammer dat het zo kort duurt.. het is nog niet eens begonnen naar mijn mening. ik hoop dat het nog wat langer gaat duren

als het af is wil ik hem graag nog eens beluisteren!.. en bewaren.

hij is zo kort omdat ik er net aan begonnen ben.. Ik wil er graag een lekker diepe string bij stoppen maar het lukt me niet echt om de juiste string te vinden.. Bedankt alvast voor je tip, ik zal eens kijken of ik in de uiteindeljke versie een lang rustig stuk in kan stoppen met alleen de basis.. zonder drum.. en hopelijke met een lekkere diepe string.. verder nog iemand tips voor deze track..

l8tr

hmm niet veel tipjes gehoord hier... why?

Tip?

Minder galm gebruiken.

Enne, langer met die track. Hij is interessant. :)

wow het intro was wel creepy hehe

voor de rest vind ik de drums die er als eerste inkomen niet zo mooi (smaakverschilletje)
die laatste synth die erbij komt past niet zo goed bij de key waarin de andere melodie zit (ik weet niet of ik dit goed zeg hoor)

een soft soundje die een mooi akkoordje aanslaat zou er toch goed bij moeten passen

hmm, dit mag ik wel...

de drums klinken een beetje apart, ze passen er net niet bij, ook door die reverb en eventuele enhancers geloof ik

ik had meer een soort van langzame duistere breaks in gedachten met wat vagere geluiden dan deze tr-klanken...
volgens mij kan je best vette dingen doen met drums in deze track..
en met Buzz kan je juist lekker freaky envelopes op alles zetten dat je wilt

o ja, hoe doe je dat trouwens? je An1x samplen ofzo?

ideetje: je hebt van die bassdingen met een lange attack als je daar nu op de goede plek (proberen) een echte bass naast zet (alsof ze met elkaar spelen zeg maar... )

ik ben het eens met Gerwin over die laatste synth (mooi plaatje trouwens Gerwin!! :-)..)... die laatste (2 zijn het er geloof ik) geluiden passen er wel bij, maar niet wat ze doen..

tot zover (en het is ook maar mijn mening/visie)

Timo

Het begin was interessant! Hehehe, ik dacht dus echt wat the hell is dit weer. Maar als dan die synthetische beats erbij komen is echt WOW. Dit past gewoon. Voor mij is dit echt heel lekker. Maar wat Fuse al zegt langer die hap. Veel te kort om er een echt goede mening over te kunnen geven.

Eric

FF wat info over hoe of wat ik heb gedaan.. Ten eerste de synth die je hoord is mijn AN1x deze is inderdaad gesampled.. oftewel voor elke toonhoogte een aparte sample, de echo die op die freaky synth zit komt ook van de AN1x ik vondt dat die er wel bij paste.. Vervolgens heb ik via buzz die freaky synth laten pannen.. Het achtergrond geluidje is een verzamleing van allemaal geluidjes uit verschillende games, waar ik in buzz een stereo spread op los heb gelaten.. De 808 is puur buzz de 808 generator.. De breakbeat komt uit mijn dr202 die ik heb gesampled, en vervolgens in buzz een aantal vage effecten heb gegooid zodat je het metalig achtig geluid krijgt daarop zit ook een beetje distortion.. Het bassloopje wat er op het laatst bij komt is ook puur door buzz gegenereerd namelijk de bass3 generator, hierop heb ik wat distortion en filters op gegooid waardoor je het vage bassloopje krijgt. Ik weet nog niet precies wat ik met dat bassloopje doe, kan goed dat deze helemaal verdwijnt in de uiteindelijke versie of ergens heel vaag in de actergrond meeloopt.. bedankt trouwens voor de goede reactie verschilt nogal wat met elkaar.. nu nog voor de gulle middenweg gaan kiezen.. meer tips????

Ik vind dit echt onzettend vet! Ik vind alleen die drums die er later inkomen een beetje euhh.. schel. Dit kan natuurlijk aan mij liggen want ik heb deze track met koptelefoon geluisterd.
Idd een beetje jammer dat ie zo kort is.
Ik vind hem echt vet gewoon en heel erg weinig op aan te merken.

Back