Tascam DM-4800

limtrick

Ingeburgerd
hallo iedereen,
Kan iemand mij info geven over de DM-4800 van Tascam.
Eventuele argumenten waarom ik deze niet zou mogen kopen.
Greetzz

Stap gewoon een winkel in en ga dat ding bekijken, voelen, ruiken. :)

Heb ik gedaan, maar heb er nog niet mee kunnen werken dus vroeg ik me af of er al mensen ervaring hadden met deze mixer.

ik heb jaren met een mackie 32:8 mixer gewerkt en ben overgestapt naar een DM-3200, voor de
zekerheid heb ik de mackie gehouden maar naar een maand heb ik deze verkocht omdat
de Tascam DM-3200 een prima mixer is , ik kan de dingen doen die ik op de mackie kon en
meer veel meer,natuurlijk is het even omschakelen maar als je eenmaal weet hoe alles werkt dan
wil je niet meer terug :)

leuk om te horen.
Dacht wel da het de moeite zou zijn.
Wegens succes kan ik nieuw materiaal aanschaffen want ik werk nu met behringer:confused: dus een mooie overschakeling.
Bedankt allesinds voor de info.
Moesten nog mensen info beschikken hoor ik graag van hen.
groetjes

Ik heb sinds 1.5 jaar de DM3200 + meterbrug.
Prima mixer. Lekker overzichtelijk. Ik gebruik de remote area voor ProTools.
Handig, alles in 1 tafel.
Via USB kan ik de op de laptop de kanalen een naam geven, want dat kan
helaas niet op de DM3200. Wellicht hebben ze daar bij de 4800 over nagedacht.

Voor de rest heb extra ADAT slots erin laten zetten en via T/DIF extra kanalen geplaatst.
Ben er bijzonder content mee en had in mijn achterhoofd er nog eentje bij te plaatsen.
Ik weet niet of 4800 voor de 3200 gebruiker zoveel meerwaarde heeft, maar ik zou hem
zeker aanschaffen als ik jou was.

bedankt voor de reactie, ja ik hoor van alle kanten dat ie goed is.
Dus het staat vrijwel vast dat ik hem ga aanschaffen.
Vriendelijke groetjes

Waarom wil je een digitale mixer?

Tascam

Tascam

JimmySX:

"Als alle wegen naar Rome zouden lopen, dan bepaald iedereen voor zichzelf hoe hij/zij in Rome komt......"

Re: Tascam

Re: Tascam

Origineel geplaatst door DaVinci
JimmySX:

"Als alle wegen naar Rome zouden lopen, dan bepaald iedereen voor zichzelf hoe hij/zij in Rome komt......"

Om die vraag even toe te lichten. Waarom wil je een digitale mixer? Zijn het de Mic inputs, total recall functies, gebrek aan plugins. Dient de mixer alleen maar als doorgeefluik van signalen?

Er zijn namelijk in dat geval ook nog andere opties zoals bv de summingmixers.
Maar dan is het wel handig om te weten waarvoor de mixer gebruikt gaat worden en wat de huidige setup van de poster is ;)

Origineel geplaatst door limtrick
ik ga de dxb kopen van makie dus geen tascam..

groeten

Even een tip. Doe goed research naar de unit. Ik heb van verschillende gebruikers gehoord dat vooral de schermen problematisch kunnen zijn. Let wel dit is van horen zeggen, dus bij die van jou hoeft dat niet te zijn, maar ik meld het maar even. Check anders ook de zoekfunctie op gearslutz.com daar staan vaak redelijk waardevolle tips over allerlei soft/hardware.

Hier alvast een link van gebruikers van de dxb:
http://www.gearslutz.com/board/search.php?searchid=3669646

Succes met de mackie en laat ff weten wat je er van vindt. Ik ben erg benieuwd ;)

Aal ik zeker doen ik zie er ook naar uit en ja wete die schermen da zijn touchscreens als je daar voorzichtig mee bent da gaat da wel een tijdje mee.
Bedankt allesinds voor de info!

vriendelijke groetjes

ziet er niet veelbelovend uit.
Nu is de vraag moet ik me weer weken stressie voelen omdat men gaerlist weer in de war steekt.
Heb zo paar treads gelezen en idd er staat ni veel goeds en blijkt ook da ze niet meer gemaakt zullen worden omwille die rotzooi.
:s

Ik wilde je niet ontmoedigen ofzo, maar het gaat hier om een hoop euri's zeg maar.

Vertel me nog ff waarom je een digitale mixert wil.

Heb jaren een Mackie 24:8 gebruikt en wilde ook bij digitaal een mackie hebben maar ik heb
afgezien van een digitale mackie omdat het systeem vrij onstabiel is met oudere boards ,
heb nu een Tascam DM3200 en vind het echt een top mixer , nog geen problemen gehad :)

Was altijd al aan het twijfelen tussen de dm-4800 of de dxb. Heb altijd al beetje men twijfels gehad gewoon omwille het feit dat het draait met windows mijn gedacht was eerder dit is een bak met twee schermen een pc en 24 faders en daar stopte het ook en miss had ik nog gelijk.
Dus ik zit nu terug in een klote bui omdati k al twee maand lig te brainstormen over welke console ik zou gebruiken.
Ik zit ook met een beperkt budget...

Origineel geplaatst door limtrick
Was altijd al aan het twijfelen tussen de dm-4800 of de dxb. Heb altijd al beetje men twijfels gehad gewoon omwille het feit dat het draait met windows mijn gedacht was eerder dit is een bak met twee schermen een pc en 24 faders en daar stopte het ook en miss had ik nog gelijk.
Dus ik zit nu terug in een klote bui omdati k al twee maand lig te brainstormen over welke console ik zou gebruiken.
Ik zit ook met een beperkt budget...

ja ik ken dat probleem ;{

een Tweedehands DxB zit rond de 3000 euro en een Nieuwe DM4800 ca 2x zoveel dus ja.

waarom die dxb tweedehands kopen en waarom die dm-dan weer niet
komt op 1000 euro meer maar idd tascam is meer hardware dan de dxb ik ga er nog is goed over nadenken en met men technieker over hebben

groetjes

Back