Justin Timberlake- My Love - Welke Synth(s)?

Origineel geplaatst door Manu
Wat ik nog niemand heb horen roepen en een bak die zeker is gebruikt; heel veel sounds komen uit de Moog Voyager! Let wel, een heleboel van de geluiden kan je met verschillende synths tot stand brengen en benaderen maar ik weet uit persoonlijke contacten dat er heel veel Moog terug te vinden is op het album. Dikke bak hoor!

en die bak had jij ooit .. ;)

Origineel geplaatst door Manu
Hahaha, ja maar hou ook rekening met het feit dat een groot deel van de forum leden nog nooit iets anders heeft gebruikt dan een van de 1000'n presets van een softsynth met misschien een beetje 'draaien' aan de freq en res 'knop'. Wel jammer, ik weet ook nog wel de tijd dat ik alle sounds die hoorde moest namaken met de spullen die ik had, leer je wel veel van...ook handig om het soms iets te overduidelijke karakter van synths en al helemaal sonftsynth weg te editten hahaha

Ja idd!!

Met het filter van die korg (vc1 ofzo) kun je super veel kanten op.. een aantal sounds van mijn arp (staat 2 plaatsten boven in dat rek) Zoals de typische telstar sound kan ik identiek namaken op die korg..
En daar leer je een boel van, zeker live je geluidjes in elkaar klooien (in studio heb je toch tijd zat)..

en ik snap niet dat mensen niet kritischer naar presets kijken.. ik ben het bijna nooit eens met een preset!!

Naar het schijnt heeft Timbaland zich ook beziggehouden met een aantal nummers op het nieuwe album van Björk, Volta.

Ik hou mijn hart vast.........=(

Origineel geplaatst door prosoloist
Die sound van my love, kan ik zelfs met mijn mini korg (1973) nog binnen 3 sec in elkaar knutsellen, dus waar gaat dit geneuzel allemaal om eigelijk..

Snippets!

Dit geneuzel gaat om klank, geluid en theorie. Ik wilde gewoon weten 'precies' welke synth deze smeuige sound kan produceren. Ik zag trouwens een Nord Lead (3?) gespeeld worden tijdens een optreden van dit liedje op MTV Music Awards.

Origineel geplaatst door prosoloist
Schiet me te binnen dat hij ook aliya deed (iig try again) toen was zijn sound nog heel anders..

Yep. Aaliyah. Toen al best een moderne beat vind ik.

Timbaland heeft trouwens echt al super veel gedaan: http://en.wikipedia.org/wiki/Timbaland

Ik blijf bij de Vanguard, nog steeds ;)
Ook gezien er op het JT-album nog een track staat, vraag me niet welke, welke ook de typische Vanguard sound bevat, volgens mij een preset..

En ook ik wacht op snippets overigens :P

Ik vind 'my love' een erg vette track... Ik moet toch wel zeggen dat ik een fan bent van \timbaland, ik vind hem een originele toonaangevende producer. Eind jaren 90 was hij toonaangevend met zn 'drum&bass' achtige beats in zn R'nB producties.. Zijn sound werd door iedereen geimiteerd.. Een tijdje hoorde je niks van hem en op dit moment produceerd hij de ene na de andere top 10 hit voor artiesten als Nelly Furtado, Justin T, pssycat Dolls etc.
Als je dat kan ben je echt geen prutser...

Back