Justin Timberlake- My Love - Welke Synth(s)?

deed timbaland ook niet de productie van missy elliott?

maar hier geen andere liefhebbers van roots manuva ( de youtube link)
die muziek komt op mij behoorlijk "orgineel" over.............................
of is dat geen rap?:confused:

Origineel geplaatst door Bass
Over het algemeen vind ik Timbaland producties toch wel erg lekker klinken.. zoals :

Aaliyah - Try again, are you that somebody, we need a resolution
Missy Elliott - Lick shots, smooth chick
Bubba Sparxxx - Lovely

Overigens, van My love van Justin Timberlake lijkt de backing track zo overgenomen van Aaliyah - Are you that somebody met die mondbeats...

Een whopper met vette vieze kaas en bacon is ook wel "lekker"...

Origineel geplaatst door m.u.f.f
rest van het album ook lekker? vond my love wel ok, maar ik vond het album errrrrrrug tegenvallen.

see you in court :(

moskowicz.jpg
:peukie:

Het album is niet wereldschokkend ofzo, maar het klinkt gewoon erg goed en de productie is top!!

tja, ik moet ook eerlijk toegeven dat ik in dronken buien best in staat ben om een tegen n tienerbilletje aan t te schuren met dit nummer.. :stupid :engel:

Origineel geplaatst door ViNCE
tja, ik moet ook eerlijk toegeven dat ik in dronken buien best in staat ben om een tegen n tienerbilletje aan t te schuren met dit nummer.. :stupid :engel:
:D

Origineel geplaatst door ViNCE
echt een mooie ronde bil is zo verleidelijk met n glas scotch in de hand.. :mega: :verkoght:

ik vind ronde billen ook zonder n glas scotch in de hand bijzonder verleidelijk moet ik zeggen :D

Origineel geplaatst door dennisb
ik vind ronde billen ook zonder n glas scotch in de hand bijzonder verleidelijk moet ik zeggen :D

Wat voor zieke thread wordt dit? :D

Het niveau van sommigen hier :confused:

Toen ik deze track voor het eerst hoorde had ik meer zoiets van "hey, klinkt best leuk zo". Dus vrij orgineel als je kijkt naar de gemiddelde top 40 r&b/pop track, en het geheel steekt gewoon goed in elkaar. Dat een aantal dan zo laatdunkend moeten doen hier snap ik niet, puur productietechnisch gezien wil ik ze hetzelfde wel even zien doen dan.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Subgroover

En mijn mening is dat het echt vet irritant is als je een bepaald geluid uit een goedkope plugin of module herkent.

Er komt nog eens bij, dat deze preset ontstaan is na grote hits in de trance-scene zoals: The Orange Theme en Sensation Anthem 2003 (die Mozart cover). Geniale tracks trouwens!
In de Sensation Anthem 2003 is een rechtstreekse preset uit de Virus C gebruikt. Effectief en dus niets mis mee.
Maar jouw mening is dus schijnbaar dat het " vet irritant is als je een bepaald geluid uit een goedkope plugin of module herkent "

Je zegt hiermee dus, dat het not done is om een preset uit een goedkope plugin/module te gebruiken, maar als het dan uit een duurdere hardwaresynth komt is het "geniaal!" :confused:
Beetje vreemd, natuurlijk zijn plugins goedkoper en wie weet wat de ontwikkelingen brengen. Misschien getuigd het zelfs van lef als een 'gevestigde' producer niet telkens op safe speelt door de studio-inhoud van zijn collega's te bekijken en aan te schaffen, maar door te experimenteren met b.v. softsynths. Dat jij dus prijs als graadmeter voor kwaliteit beschouwd zegt denk ik meer over jezelf dan over die producten..

Dit is een voorbeeld van een zwaar mislukt experiment!!!
Timbaland wilde een top40 gericht R&B/pop nummer maken voor de masses. Is hem dit niet gelukt? Denk je dat hem het ook maar een haar op zijn reet scheelt wat er op een forum als dit gedacht wordt van de manier waarop hij zijn muziek heeft gemaakt? Komop zeg.

Origineel geplaatst door 1pauluzz1
In de Sensation Anthem 2003 is een rechtstreekse preset uit de Virus C gebruikt. Effectief en dus niets mis mee.
Maar jouw mening is dus schijnbaar dat het " vet irritant is als je een bepaald geluid uit een goedkope plugin of module herkent "

Je zegt hiermee dus, dat het not done is om een preset uit een goedkope plugin/module te gebruiken, maar als het dan uit een duurdere hardwaresynth komt is het "geniaal!" :confused:
Beetje vreemd, natuurlijk zijn plugins goedkoper en wie weet wat de ontwikkelingen brengen. Misschien getuigd het zelfs van lef als een 'gevestigde' producer niet telkens op safe speelt door de studio-inhoud van zijn collega's te bekijken en aan te schaffen, maar door te experimenteren met b.v. softsynths. Dat jij dus prijs als graadmeter voor kwaliteit beschouwd zegt denk ik meer over jezelf dan over die producten..

Timbaland wilde een top40 gericht R&B/pop nummer maken voor de masses. Is hem dit niet gelukt? Denk je dat hem het ook maar een haar op zijn reet scheelt wat er op een forum als dit gedacht wordt van de manier waarop hij zijn muziek heeft gemaakt? Komop zeg.

:halleluja
Ik kan dit feit niet beter uitleggen

Origineel geplaatst door seventhson
Het doet me denken aan van die uberfoute cheesy happy hardcore op de 1 of andere manier.
Volgens mij is het gewoon een standaard supersaw geluid met een beetje portamento,kan je zelfs uit synth1 halen.
Dat arpje vond ik ook nogal vanguard achtig klinken zoals iemand anders al opmerkte.

Ik hoor dit al helemaal achter een aflevering van de oude villa achterwerk serie; lekker dansen..

Wat ik nog niemand heb horen roepen en een bak die zeker is gebruikt; heel veel sounds komen uit de Moog Voyager! Let wel, een heleboel van de geluiden kan je met verschillende synths tot stand brengen en benaderen maar ik weet uit persoonlijke contacten dat er heel veel Moog terug te vinden is op het album. Dikke bak hoor!

Origineel geplaatst door deins

maar hier geen andere liefhebbers van roots manuva ( de youtube link)
die muziek komt op mij behoorlijk "orgineel" over.............................
of is dat geen rap?:confused:

Ja dat is best een gaaf nummer.

Niet boeiend misschien, maar ik zag timbaland laatst in een clip met een of andere moog (geloof ik) kon niet zien welke..

Die sound van my love, kan ik zelfs met mijn mini korg (1973) nog binnen 3 sec in elkaar knutsellen, dus waar gaat dit geneuzel allemaal om eigelijk..

Timbaland produceert idd ook missy eliot (alhoewel die ook neptunes beats heeft en eigen shit, maar het meeste was altijd van timbaland)..

En het viel mij ook op (in een jamba reclame) timbaland heeft iedereen te pakken!!
de reclame bevatte: Nelly furtado (timba) Justin (timba) Pussy cat dolls (timba) en een nummer van Justin Nelly en Timba!!
Hij heeft het lekker voor mekaar..

Schiet me te binnen dat hij ook aliya deed (iig try again) toen was zijn sound nog heel anders..

Origineel geplaatst door prosoloist
Niet boeiend misschien, maar ik zag timbaland laatst in een clip met een of andere moog (geloof ik) kon niet zien welke..

Die sound van my love, kan ik zelfs met mijn mini korg (1973) nog binnen 3 sec in elkaar knutsellen, dus waar gaat dit geneuzel allemaal om eigelijk..

Hahaha, ja maar hou ook rekening met het feit dat een groot deel van de forum leden nog nooit iets anders heeft gebruikt dan een van de 1000'n presets van een softsynth met misschien een beetje 'draaien' aan de freq en res 'knop'. Wel jammer, ik weet ook nog wel de tijd dat ik alle sounds die hoorde moest namaken met de spullen die ik had, leer je wel veel van...ook handig om het soms iets te overduidelijke karakter van synths en al helemaal sonftsynth weg te editten hahaha

Back