Justin Timberlake- My Love - Welke Synth(s)?

Ik heb zelf wat hoog afgekapt omdat ie in t nummer veel warmer is en anders word ie dus te schel... Kan ook zijn dat ik de Cutoff filter (LPF) niet ver genoeg laat opkomen, die is geautomated (<- is dat goed NL?)...

Sorry hoorrr... maar HOE in hemelsnaam kun je dit nu een vet geluid vinden?

Ik ben sowieso zwaar TEGEN dit nummer omdat ik het het meest grote bak schijtnummer vind dat ome Timberfake ooit heeft gemaakt. Vroeger had ie nog wel smaak en zaten er goeie tracks bij, maar dit is een typisch voorbeeld van bagger!

Toen ik het voor het eerst hoorde had ik zoiets van: "NEEEEEEE Vanguard!!!"
Duidelijk vanguard dus, geen discussie over mogelijk!

En mijn mening is dat het echt vet irritant is als je een bepaald geluid uit een goedkope plugin of module herkent. In het verre verleden ben ik ooit begonnen met een soundcanvasje van roland en nou, mooi dat ik alle geluiden eerst compleet verneukte zodat men ze niet zou herkennen, want da's irritant.

Er komt nog eens bij, dat deze preset ontstaan is na grote hits in de trance-scene zoals: The Orange Theme en Sensation Anthem 2003 (die Mozart cover). Geniale tracks trouwens!
In Amerika kennen ze geen trancemuziek zoals wij die kennen, maar ze hebben daar uiteraard wel vanguard + de preset die bedoeld is voor goedkope namaak trance.
Door deze preset in een R&B nummer te proppen misbruik je deze ook nog eens in de negatieve zin van het woord.
Soms worden er dingen uitgeprobeerd door Timbaland en Neptunes, waar ik helemaal van ondersteboven ben. Dingen die je eigenlijk niet kunt maken, maar geniaal uitpakken. Dit is een voorbeeld van een zwaar mislukt experiment!!!

Nogmaals sorry, ik ben altijd heel enthousiast als het om geluiden en producties gaat, maar dit lied + sound kan gewoon echt niet door de beugel!!! }:|

Ik zou zeggen... doe het na dan..

En hoezo "duidelijk Vanguard dus, geen discussie over mogelijk!"

Weet je wat de theoretische principe 'synthesizer' inhoudt: Dat je elke geluid na kan bouwen. (praktisch gezien is dit natuurlijk niet zo) Maar...
Waarom moet ie nou per se uit Vanguard komen en niet een A6, Virus, Radias, of welke synth dan ook?

Origineel geplaatst door MULDER MAN
Als je goed leest gaat dat stukje over TIMBALAND ipv TIMBALAKE 8o)

Lekker duidelijk dan dat ik er weinig verstand van heb ;)

Bagger? Alles wat nog voorbij komt op MTV/TMF is Bagger. Toch?
Mensen die naar dit soort muziek luisteren, zijn hetzelfde soort typen die ook graag bij fast food ketens als Burger King en Subway eten.... Ik vind het fijn om te generaliseren :)

Is het iemand ooit al opgevallen wat voor lelijke K@# muziek ze draaien in de Burger King ( Ik vergezel soms mensen en als ik heel dronken ben eet ik daar wat rotzooi. Is al heel lang geleden, de laatste keer). Lelijke k@#ker R&B troep!! Van dat soort muziek krijg ik moord neigingen :P Van Justin Timberlake en van heel veel andere muziek ook, en mensen ...

Ben lekker offtopic en Pscyho. Voelt iemand zich aangesproken:biertje:

Origineel geplaatst door gremlin23
Lekker duidelijk dan dat ik er weinig verstand van heb ;)

Bagger? Alles wat nog voorbij komt op MTV/TMF is Bagger. Toch?
Mensen die naar dit soort muziek luisteren, zijn hetzelfde soort typen die ook graag bij fast food ketens als Burger King en Subway eten.... Ik vind het fijn om te generaliseren :)

Is het iemand ooit al opgevallen wat voor lelijke K@# muziek ze draaien in de Burger King ( Ik vergezel soms mensen en als ik heel dronken ben eet ik daar wat rotzooi. Is al heel lang geleden, de laatste keer). Lelijke k@#ker R&B troep. Van dat soort muziek krijg ik moord neigingen :P Van Justin Timberlake ook en van heel veel andere muziek ook, en mensen ...

Ben lekker offtopic en Pscyho. Voelt iemand zich aangesproken:biertje:

Geeft niet hoor.

Laat deze thread ook als uitlaatklep dienen voor gefrustreerde mensen die niets met de Topic muziek hebben en die zich vreselijk irriteren aan die commerciele, MTV, TMF, Bullsh*t, wannabe, hype en die vooral zelf geen fatsoenlijke & originele tracks kunnen bouwen.:mega: :doei:

Maar... wat beschouw jij dan als originele muziek?

...Ik ben niet erg gefrustreerd hoor. Stomme, provocerende, onlogische opmerking (waar ik het soms zelf niet eens mee ben) vind ik gewoon leuk :) Het gaat om de reacties

;)

dit is gewoon dat Yeah geluidje van Usher .. en idd afkomstig van die kazige trancerommel .. maar ach timbaland stond al bekend om zijn boerenpummel muziek !

...Ik ben niet erg gefrustreerd hoor. Stomme, provocerende, onlogische opmerking (waar ik het soms zelf niet eens mee ben) vind ik gewoon leuk :) Het gaat om de reacties

;)

Ja precies, mijn reactie was ook sarcastisch maar tegelijkertijd ironisch.. ik vind die MTV sh*t ook gewoon commerciele hype (ik maak zelf alleen maar underground rotzooi).. maar als ik daar af en toe van wil genieten boeit het me ook helemaal niets wat een ander daarvan denkt.

..die zinloze, idealistische, alleswetende opmerkingen boeien mij dus ook helemaal niets.. ik kan er wel om lachen en ik doe het zelf ook.

Mensen kunnen janken, zeiken, katten wat ze willen.. als ik het lekker vind.. vind ik het lekker.8o

EDIT: ;)

Laatst gewijzigd:

;)

Origineel muziek:

Britney Spears. Nog nooit zo'n kattegejank gehoord. Echt ongelofelijk, never before done. Doet niemand na.

Origineel geplaatst door Subgroover

En mijn mening is dat het echt vet irritant is als je een bepaald geluid uit een goedkope plugin of module herkent. In het verre verleden ben ik ooit begonnen met een soundcanvasje van roland en nou, mooi dat ik alle geluiden eerst compleet verneukte zodat men ze niet zou herkennen, want da's irritant.

Het gaat toch om de muziek. WHO CARES dat neptunes en timbaland presets gebruiken? Het gaat toch om de song in zijn geheel....?
Hier op het forum zijn zat lui die modulairsynths hebben/gebruiken - zodat je de preset niet herkent. Maar kunnen geen song maken.. nogmaals het gaat om de muziek

Origineel geplaatst door Terra Pee
Mensen kunnen janken, zeiken, katten wat ze willen.. als ik het lekker vind.. vind ik het lekker.8o

Bizarre Love Triangle van New Order is typisch zo een nummer voor mij :)

Origineel geplaatst door Nouveau
Het gaat toch om de muziek. WHO CARES dat neptunes en timbaland presets gebruiken? Het gaat toch om de song in zijn geheel....?
Hier op het forum zijn zat lui die modulairsynths hebben/gebruiken - zodat je de preset niet herkent. Maar kunnen geen song maken.. nogmaals het gaat om de muziek

Ik heb Neptunes en Timbaland nog nooit gehoord ( misschien zonder het te weten en er mij (waarschijnlijk) wel aan te irriteren) en heb al een mening over hun muziek : SHIT!

HAha!

8)

Het doet me denken aan van die uberfoute cheesy happy hardcore op de 1 of andere manier.
Volgens mij is het gewoon een standaard supersaw geluid met een beetje portamento,kan je zelfs uit synth1 halen.
Dat arpje vond ik ook nogal vanguard achtig klinken zoals iemand anders al opmerkte.

Attachments

• happy1.mp3
    977,1 KB · Bekeken: 96
Origineel geplaatst door seventhson
Het doet me denken aan van die uberfoute cheesy happy hardcore op de 1 of andere manier.
Volgens mij is het gewoon een standaard supersaw geluid met een beetje portamento,kan je zelfs uit synth1 halen.
Dat arpje vond ik ook nogal vanguard achtig klinken zoals iemand anders al opmerkte.
Leip man :D moet je een compleet nummer van maken

hahahahahaha fout fout fout fout :dj: :dj:

Haha leip :) Zou dit echter niet happy hardcore noemen , neigt te veel naar 1996 trance / experimenteel.

:okdan: :D:biertje:

Back