Justin Timberlake- My Love - Welke Synth(s)?

Weet niet of het dezelfde is als bij Yeah Yeah van Usher en Lil John - Snap ya fingers..

Zoja, dan komt het uit een Novation A-Station en is het dus met de k/ks series goed na te apen. Heb em zelf ook nagemaakt op een ks.

Maar ik heb het idee dat deze nóg dunner klinkt, vooral in het refrein als er een akkoord gespeeld wordt.. te slap gewoon dit. Tegenwoordig doen ze niet veel meer dan een init patch met een saw, unison erop en gaan met die banaan..

Origineel geplaatst door DJBob
Weet niet of het dezelfde is als bij Yeah Yeah van Usher en Lil John - Snap ya fingers..

Zoja, dan komt het uit een Novation A-Station en is het dus met de k/ks series goed na te apen. Heb em zelf ook nagemaakt op een ks.

even een vraagje:
Heb je dat uit een magazine? Of hoe kom je aan de info dat zij een novation astation hiervoor gebruikt hebben?

Heb het gelezen in een interview op internet met Chingy en Lil John, die ook de muziek voor Usher geproduceerd hebben. Ik zal even zoeken of ik het nog kan vinden..

Edit
http://remixmag.com/artists/remix_dirty_rotten_scoundrels/ Geloof dat het deze was. Hij zegt het niet direct, maar denk niet dat het uit een Roland XV-5080 komt en omdat de patch op mn ks precies hetzelfde klinkt (=zelfde engine als A-station geloof ik) lijkt het me de A-station.

his repertoire — drove the song's addictive and ruckus-spawning groove.

“I was just going through sounds, and that fucking synth sound, the famous one that's on ‘Yeah,’ I was playing with it, and that just was hittin',” says Jon, who uses the Novation A-Station, Roland XV-5080 and E-mu Proteus for his synth sounds

Edit 2

Denk dat het toch een ander interview was omdat dit meer over een ander album van hun gaat..

2 opmerkingen.

Die fameuze Timberlake sound moet je in principe op elke 2 osc synth kunnen toveren.
Allicht verschilt de klankkleur dan een beetje, maar het lijkt me niet meteen de moeilijkste sound om te proggen.

Hoewel ik een rock&pop liefhebber in hart en nieren ben vind ik heelwat R&B fantastische muziek.
Timba vind ik er nou ook niet meteen het voorbeeld van kwaliteit. Klinkt als cheapo kermistunes en dat is denk ik ook de bedoeling want dit soort easy crap gaat er bij de meeste jonge kiekes in als koek.
In mijn ogen is hij slechts een gehypte celebrity en wellicht zijn het meer de jonge grietjes die geïnteresseerd
zijn in s' mans uitspattingen en grote lul.

En in die marge verkoopt hij nog snel wat plaatjes.

Doe mij dan maar 50 Cent. Die heeft heelwat orginelere tunes en de nodige street&ganstacredibility.
YO!

Het is apen muziek.

Niet racistisch bedoeld...., want, Jazz & Blues beschouw ik niet zo..

Origineel geplaatst door gremlin23
Het is apen muziek.

Nee niet racistisch.... Moet je maar is tegen die negers zeggen, als ze recht voor je staan.}:|

Origineel geplaatst door Nouveau
Nee niet racistisch.... Moet je maar is tegen die negers zeggen, als ze recht voor je staan.}:|

Zo expliciet heb ik het nog nooit gezecht. Wel dat ik rap fu^%ing primitief vind :)
Ik kan mij een clip van NAS herinneren waar ze met hun dikke goude ketingen op daken staan te dansen, en overal vuur...

Het is apen muziek.

Je heb je het nu opeens over een clip...:confused:
Terwijl je echt APEN MUZIEK gezegd heb...

Die clip beschouw ik als een goed voorbeeld van apen muziek.
Alle clips van 50 cent overigens ook. Deze " mensen" zitten een beetje op het niveau van de homo erectus.
Dit wordt vast allemaal heel erg racistisch ge"interpreteerd.. Ik heb het niet alleen over een bepaald ras. Dit soort " billen en goude ketingen (of mobiele telefoontjes) gedoe" doet zich overal voor. Heel jammer dat het domme, "lagere volk" tegenwoordig zo veel invloed uit op de wereld (...door middel van de media).

Back to topic??

Het is niet racistisch omdat ik bepaalde groepen negers als apen beschouw. Lang niet allemaal.

Wat een verschrikkelijke drol ben jij, Gremlin. Die verhevenheid in je posts is walgelijk.

Stiekum vind je het toch wel fascinerend, anders zou je niet blijven terugkomen in dit topic. Apenmuziek? Grappig dat je jazz noemt als "goede negermuziek", gezien het feit dat Jazz vroeger (voor het geadopteerd werd door middleclass-blanken) ook zo bestempeld werd. En soul ook. en Rock en Roll ook. Zou het eigenlijk niet gewoon zo zijn dat elke generatie jongeren hun eigen soundtrack heeft? En dat Hiphop en R&B nu toevallig de nieuwe sound is? Zou je gewoon een oude lul kunnen zijn, zonder behoefte je open te stellen, te leren, je ervaren?

Ga eens Jay Dilla luisteren. Vertel me dat het apenmuziek is. Vertel me dat Dr. Dre's sound niet onnavolgbaar is. Zeg me dat diezelfde nas die je als een wereldvreemde boer uitlacht niet met sterke stukjes lyricism komt. Lang geleden zeker, dat je in de randstad geweest bent? Houden zo. Lekker op je eilandje blijven.

En voor iedereen die met een iets komt als...normaal vind ik hiphop/r&b wel vet, maar timbaland is cheapo rommel, slaap rustig verder. Met een dikke lijst hits in 2006, de beste rappers in de wereld die hem top 3 betaalde hiphop producer maken en een walgelijk dikke sound (luister maar eens naar het verschil in een club) denk ik dat je misschien een beetje meer moet horen.

*D

Ik heb geen zin in deze discussie. Ik voer het al te vaak ;)
Ik vind het gewoon vreselijk om te zien wat voor een troep de hitlijsten van MTV & TMF domineerd. Het niveau wordt met het jaar slechter. Als ik het nummer Candyshop of iets dergelijks van 50 cent op TV voorbij zie komen dan vindt ik her jammer dat dit soort idioten zo veel geld verdienen terwijl er veel en veel betere artiesten rondlopen die eerlijke muziek maken (ras maakt dus geen donder uit!). Het wordt aap is misschien slecht gekozen. Zwarte apen, Witte apen, Gele apen. Ze bestaan in alle soorten en kleuren.

Ik heb vreselijke hoofdpijn en moet aan een project doorwerken...

Nederlands is niet echt mijn moedertaal en kom niet helemaal goed uit mijn woorden.

Zo expliciet heb ik het nog nooit gezecht. Wel dat ik rap fu^%ing primitief vind :)
Ik kan mij een clip van NAS herinneren waar ze met hun dikke goude ketingen op daken staan te dansen, en overal vuur...
Wat is er nou op tegen om primitief te zijn? Ga naar de roots man!
Er is veel muziek die gaat irriteren, maar waarom niet het fijne eruit pikken?
Ik kan hardcore en grunge muziek niet uitstaan. Maar het werkt wel op mijn lachspieren, als ik me voorstel hoe iemand zo geniaal was om mensen zo ver te kkrijgen dat ze het kopen.

Btw, elk genre heeft zijn 'confectie' muziek, noem ik het; muziek die dertien in een dozijn van zijn en waarbij je hoort dat het zonder ziel maar met omzet in gedachten is gemaakt.

:doei:
Yoonchi

Origineel geplaatst door Yoonchi
Wat is er nou op tegen om primitief te zijn? Ga naar de roots man!
Er is veel muziek die gaat irriteren, maar waarom niet het fijne eruit pikken?
Ik kan hardcore en grunge muziek niet uitstaan. Maar het werkt wel op mijn lachspieren, als ik me voorstel hoe iemand zo geniaal was om mensen zo ver te kkrijgen dat ze het kopen.

Btw, elk genre heeft zijn 'confectie' muziek, noem ik het; muziek die dertien in een dozijn van zijn en waarbij je hoort dat het zonder ziel maar met omzet in gedachten is gemaakt.

:doei:
Yoonchi

Je hebt helemaal gelijk Yoonchi. :)
Als ik een hele dag in de studio zit, en het een beetje tegenzit (maar uiteindelijk wel goedgekomen), ga ik een beetje provocerende opmerkingen maken.. Ik moet ophouden met dit zielige gedrag hehe.

Welterusten

PS: Absolutely off topic: Heb net Match Point gezien. Heerlijk slot. Kan ik lekker rustig van slapen.... :z

Ontopic: Wat mij als allereerste te binnen schoot toen ik deze track voor het eerst hoorde was: Heeeey een Vanguard! Trancegate aan, wat saws detunen en klaar! Om de 1 of andere reden heeft de Vanguard een heel herkenbaar geluid, kan zo ook niet uitleggen wat dat precies is, maar je hoort het gewoon! (Wil niet zeggen dat ik gelijk heb hoor, maar ik heb in ieder geval een heel sterk vermoeden!)

En ik vind het een lekker nummer, net als de rest van het JT album. Sue me :okdan:

ik vind de ibiza club mix helemaal te gek, wel 50 keer achterelkaar geluisterd, toen was ie kapot

Over het algemeen vind ik Timbaland producties toch wel erg lekker klinken.. zoals :

Aaliyah - Try again, are you that somebody, we need a resolution
Missy Elliott - Lick shots, smooth chick
Bubba Sparxxx - Lovely

Overigens, van My love van Justin Timberlake lijkt de backing track zo overgenomen van Aaliyah - Are you that somebody met die mondbeats...

Back