Omega Pro-1 UPDATE

Hebben jullie al een partij op het oog die de synth wil gaan bouwen, of gaan jullie ze zelf in elkaar schroeven/boren/solderen cq knutselen?

De eerste modellen worden in mijn werkruimte in elkaar gezet.
Deze modellen zijn bijna geheel met de hand gemaakt ,alleen de PCB's (de printplaten waar de elektronica op zit) zijn in de fabriek gemaakt.
De fronplaten en kasten worden ook met de hand gemaakt dit gebeurt op een gewone zaag en verf methode die er toch heel netjes uit moet gaan zien.

Wegens financiele redenen moeten we de eerste synth's maken met de de zogenaamde bestel en levermethode waarbij eerst het geld op de rekening word overgemaakt om van dat geld een bestelling bij de groothandel te doen en om daar weer een synthesizer voor in elkaar te zetten.

We hopen langzamerhand een magazijn van onderelen te kunnen aanschaffen om ook voor een bestelling al een synth af te hebben wat ervoor kan zorgen dat binnen 24 uur de synth al bij de eigenaar is (dit zal wel heel mooi zijn!)

Als de synth als apparaat af is dan moet hij nog operationeel klaar gemaakt worden ,dit houdt in dat de oscillators getuned moeten worden zodat ze niet vals klinken en ook moet de software in het eeprom van de synth worden geupload.

Als dit alles gedaan is ondervind de synth ook nog een testprocedure waarbij wordt nagegaan of alles werkt ,als dat niet het geval is dan word het probleem achterhaald en opgelost.
Hierna krijgt de synth een Test-OK sticker en kan hij verkocht worden.

Phase 3 Update

Phase 3 Update

Het is ons dit weekend gelukt 2 vco's polyfonisch aan te sturen via een digitale interface.

Meer info volgt snel! :okdan:

En we zijn weer een weekend verder..... Is er nieuws?

ik wacht even tot ze de wereld veroverd hebben met hun synth, dan wort ie vanzelf nog wat goedkoper dan 1600 euro.
kan haast niet wachten.

klinkt allemaal erg goed hoor! maar i'm with Lo-fi........ specs zeggen mij nix....het gaat om de UI en om de klank....en die 2 dingen hangen erg met elkaar samen..maak een goede UI waarmee je synth optimaal kan benutten en optimaal kan laten klinken..ok ik weet dat dit een modular is, maar ik heb liever een beter bruikbare interface waardoor ik bijna altijd goed klinkende sounds heb dan een UI die helemaal over de top is om me maar zoveel mogelijk mogelijkheden te geven en ik 80% van de tijd sounds maak waar ik nix mee kan.....

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
klinkt allemaal erg goed hoor! maar i'm with Lo-fi........ specs zeggen mij nix....het gaat om de UI en om de klank....en die 2 dingen hangen erg met elkaar samen..maak een goede UI waarmee je synth optimaal kan benutten en optimaal kan laten klinken..ok ik weet dat dit een modular is, maar ik heb liever een beter bruikbare interface waardoor ik bijna altijd goed klinkende sounds heb dan een UI die helemaal over de top is om me maar zoveel mogelijk mogelijkheden te geven en ik 80% van de tijd sounds maak waar ik nix mee kan.....

Olaf
zeggen de specs je niets ?
20 analoge vco's ?
4 analoge filters ?
meerdere seqencers en arps ?

is toch wel 2 en halve jupiter 8 hoor !!
en dan zonder het vaste schema van een jupiter 8 ?

en ik krijg wel een beeld van die UI
de sound is afwachten ja en ook de strakte van de aansturing

ik denk alleen dat ze aug niet halen
want dit is toch geen full time project op dit moment ?

nee specs zeggen me echt niet zoveel ..... kijk bv naar de alesis andromeda..... nou dat zou je van het moeten zijn..maar ik heb er eens een uurtje of wat mee gespeeld en ik werd er niet warm of koud van..... er sprong geen vonk over zeg maar...... je kan ook 20 kut-klinkende VCO's hebben...en reteslechte filters.....analoog is niet onfeilbaar hoor ;) of wat dacht je van zoveel osc's dat ze mekaar allemaal weg-faseren? en dat je dat heel lastig kan voorkomen? ik noem maar een vb...

Olaf

fantastische "Con Brio ADS 200" !!!!@

fantastische "Con Brio ADS 200" !!!!@

zoals de fantastische "Con Brio ADS 200" die een dikke flop is geworden(de omega moet wat betrefd uiterlijk hier op gaan lijken)

a retro look,!!![en ook nog een killer klank ???

- alstie eruit moet gaan zien zoals de con brio
en gaan klinken zoals omschreven
ga ik nu al vast wat synths verkopen om er straks een te kunnen kopen !!!
petje af gasten ]

:walker:

Ligt het aan mij of zie ik het verkeerd.. Ik ben het met Olaf eens, het is het belangrijkste dat ie rete goed klinkt anders val je snel door de mand. Dat is volgens mij het allerbelangrijkste wat een synth moet doen..
Cool project, maar specs en een leuke interface maken niet een synth IMO

succes

Arv

Origineel geplaatst door olafmol
nee specs zeggen me echt niet zoveel ..... kijk bv naar de alesis andromeda..... nou dat zou je van het moeten zijn..maar ik heb er eens een uurtje of wat mee gespeeld en ik werd er niet warm of koud van..... er sprong geen vonk over zeg maar...... je kan ook 20 kut-klinkende VCO's hebben...en reteslechte filters.....analoog is niet onfeilbaar hoor ;) of wat dacht je van zoveel osc's dat ze mekaar allemaal weg-faseren? en dat je dat heel lastig kan voorkomen? ik noem maar een vb...

Olaf
tja ... specs zeggen iets over de specs en niet automatisch iets over het geluid ..dat is namelijk altijd afwachten ..en dat zei ik ook (een lekker wijf zegt iets over het uiterlijk niet over haar karakter .. om maar eens een analogie te gebruiken)

en btw het is geen 2,5 jupiter 8 maar 1,25 btw (mks80 heeft ook 8 voices met 2 osc per voice, dus fautje mijn kant)

maar de specs zeggen mij dus wel wat qua ontwerp en UI

het heeft denk ik ook met abstracte verbeelding te maken ;)

Origineel geplaatst door Calvader
Ik vertel alvast dat je aan de Omega Pro-1 een synth hebt die de Virus KC ,Novation Supernova II en de Nordlead 3 ver achter zich laat wat betrefd hoorbare prestaties van tegenwoordig maar je kunt ze er ook gerust mee emuleren dankzij onze filters die de typische scherpe digitale klanken kunnen voortbrengen. het is ook mogelijk een TR 909 te emuleren of een Jupiter 8 of zelfs een MOS 6581 SID.
we maken namelijk een preset interface waarbij veel vintage synth's al inbegrepen zitten in de Omega Pro-1 die hoorbaar werkelijk niets verschillen!

ik ga ff advocaat van de duivel spelen ;)

uit jullie verhaal begrijp ik dat je nu bezig bent met het bouwen van een prototype, dan ga ik er vanuit dat jullie synth nog niet in realiteit beschikbaar is..... hoe kan je met zoveel zekerheid stellen dat de sounds uit je synth niet verschillen van bv een 909, j8 of virus? ik moet zeggen dat ik het een nogal sterke bewering vindt omdat eigenlijk elke synth z'n typische klank heeft, zeker met VCO's etc.. ik snap je enthousiasme, maar vanuit marketing-technisch oogpunt is het volgens mij niet handig om al zo hard van de toren te blazen...... niemand zit te wachten op de volgende opgeblazen vapor-ware....

Olaf

mm...komt zo nog een vraagje bij me op dat lofi ook al stelde: die interface lijkt me erg boeiend...... want hoeveel knoppen en buttons en ledjes heb je wel niet nodig? je had het over 100 ofzo? da's nie weinig.....hoe kan je bv al die sequencer-modules programmeren vanaf de front-panel? is er een UI design dat we kunnen aanschouwen?

Olaf

Updates komen snel!

Updates komen snel!

Sorry voor het lange wachten omtrend de ontwikkelingen van de Omega Pro-1.

We zijn op dit moment heel druk bezig met de synth en bereiken ieder weekend weer iets meer, zo komen er snel al wat sounds op het net te staan zodat jullie kunnen horen wat de typische klanken zijn van onze synth (5 voices gedetuned en wat primitieve VC's) Ook komen er schema's en dergelijken beschikbaar voor de mensen die dat interessant vinden.

Nog even geduld A.U.B. we zullen snel met verse Updates komen!

:engel:

Re: Updates komen snel!

Re: Updates komen snel!

Origineel geplaatst door Calvader
Nog even geduld A.U.B. we zullen snel met verse Updates komen!
Ik ben mijn vakantie geld in aan het plannen.. Moet ik met jullie bak rekening houden?

Volgens mij kan jij gewoon je reisje Bagdad boeken hoor Johnny.
En boek maar vast voor volgend jaar ook.

Origineel geplaatst door Leo
Volgens mij kan jij gewoon je reisje Bagdad boeken hoor Johnny.
En boek maar vast voor volgend jaar ook.
Military gear!!!!! Jiehoe!
Misschien ga ik mono/poly een aanbieding doen die hij niet kan weigeren..

Ik vind het gewoon tof!

Niet van dat negatieve gedoe. Het is nog niet af en we weten nog weinig. Maar als ik mag kiezen tussen negatief gaan zitten doen en lekker enthousiast er de stemming in houden dan kies ik voor het laatste.

Als een groepje mensen lekker hun eigen synth bouwen dan zijn ze goed bezig. Vooral zo doorgaan hoor. :okdan: En hij is af alstie af is. Verkopen wij onze aandelen wel om die wrede bak te kopen. ;)

Back