M-Audio, latency weigert te veranderen !!!???

CJ75

Using keys to open doors
Hallo allemaal,

ik gebruik de M-Audio API 2496 .
Gebruik weer Cubase (na langere tijd Reason en Logic) en ik open dus een VST-instrument etc. Ik druk een toets van me keys in, komt die sound pas net geen seconde later naar voren.Ik dus kijken bij de geluidskaart-opties.. Ik kan de latency dus niet aanpassen. Ja kan wel, maar hij springt telkens terug naar wat er al stond. En ook heb ik gekeken bij de sample rate die op 44,100 staat. Als ik de sample rate wil veranderen springt ie ook telkens terug.

Juist net had ik per ongeluk toevallig dat ik die dingen dus wel kon veranderen etc. etc.

Mijn vraag is: - wie is bekend met het M-Audio control-panel en kan mij met bovenstaande helpen
- Of moet ik in Cubae zijn ?

THanx alvast,

CJ

Ik heb zelf een andere kaart van M-Audio. Daar moet je in de software van M-Audio de instellingen veranderen, daarna druk je op done. Als je dan de software afsluit, en opnieuw activeert, moet de waarde veranderd zijn. Zo niet, dan wordt die waarde kennelijk niet ondersteund door de kaart.
Dan moet je dus nieuwe drivers downloaden en installeren.

het klinkt misschien wat simpel, maar je hebt toch eerst je audio software (hier cubase) afgesloten voor je het m-audio control panel opende? want als je dat niet doet wil hij inderdaad niets veranderen bij mij.

kijk in cubase ook wel dat hij zeker de asio-driver van je m-audio neemt (en niet de directx).

Als je dan de software afsluit, en opnieuw activeert, moet de waarde veranderd zijn.

Inderdaad, ik gebruik ook een kaart van M-Audio. In cubase kan je de latency niet meer veranderen en ook niet in het conroll panel van M-audio zolang cubase of reason draait. Deze moet je eerst helemaal afsluiten en dan kan je hem pas aanpassen.

Succes ermee!

huh? Ik heb verschillende asio kaarten gehad maar altijd kan ik latency veranderen zonder dat Cubase opnieuw moet opstarten.
Divice setup - VST audiobay - druk op control panel - verander je latency instellingen in je audio kaart control panel en bevestig die instellingen - druk in divice setup op apply en klaar ben je.

Back