[2496 kaarten] Welke dan toch echt?

Almeros

Bitwig en Reason+ gebruiker...
Hallo allemaal. JAAA ik heb weer us gebeurd... Ik wil nu 1 van de volgende kaarten aan gaan schaffen vanwege de functies en gelijke prijsklasse:

-Hoontech DSP24
-Terratec EWX 2496
-Midiman Audiophile 2496 (is dit BtheW dezelfde als de M-Audio AudioPhile?)

ASIO2.0 is voor mij erg belangrijk op natuurlijk zo'n laag mogelijke latency (Ben nu 11ms gewend). Hij moet goed onder XP kunnen draaien en/dus stabiele drivers als het even kan ;)

Nou vond ik de volgende vergelijkingspagina:
http://www.musik-service.de/vFrame....&height=670&Titel=Soundkarten Vergleichsliste

Van de EWX 2496 van terratec weet ik dat er wel ASIO2 drivers bij zitten...zijn deze ook goed?

Welke kan ik volgens jullie het best kopen?

h`eh`eh`e :) Jepss... kweet ut maar deze specifieke thread had ik nog niet gevonden met DE zoekfunctie... wel alle soundcards door elkaar heen en alle prijsklassen enzow...

(OFFTOPIC: Misschien moek maar eens een siteje gaan maken over het onderwerp soundcards...levert vast veel hits op ;))

OT: http://www.welkesoundcardishetbest.nl/2496.html zoiets ;)

en nu ff serieus. Ik heb zelf de Hoontech en ben met de nieuwe drivers best tevreden. Eindelijk geen BSOD meer bij het bewerken van hele grootte audio-files.

Latency draait nu 11 ms, op 44.1 KHz en 512 audio buffer. OS = XP-pro.

I-eye...wat heb je verder voor processor dan? Dat maakt natuurlijk ook nog wel wat uit voor de latency...(die ik nog wel weer wat hoog vind)

En grote muffin wat jij? Hoeveel koste je die DMX trouwens? stukje duurder dan de EWX ben ik bang? 5ms is not bad...not bad at all ;)

amd cpu of intel cpu kopen.
dmx 6fire 24/96 draait bij mijn pa op amd athlon tb 700 met 5ms

gewoon geen via kt133 kopen [speel op safe en avoid via :)]
voor amd: amd of sis chipset
voor intel: intel bx of intel 845/850

ik heb een Athlon 1400, wanneer ik hem op 96 Khz zet draait hij 5 ms.

Oklay thanx allebei...

Wel apart dat je hoontech op 96 KHz nou juist wel p 5 ms draait :)

Die DMX heeft wel weer erg veel poespas waar je ook voor moet betalen...maakt die poespas de kaart niet weer super chaotisch en onbetrouwbaar (zoals de EWS64 die ik heb).
Aan de andere kant ...als ik de prijs zie is ie (maaar) 100 euro's duurder dan de EWX2496 ongeveer

Waarom niet gewoon de M-audio delta 44? Niet duur en hij schijnt goed te zijn (ik heb hem besteld en nu nog wachten..)

Origineel geplaatst door CraZ
SoundOnSound heeft ooit een topic gehad over de Audiophile en de EWX..

Zie hier : http://www.sospubs.co.uk/sos/apr01/articles/soundcard.asp

Craz...ik geloof dat jij een Terratec EWX 24/96 hebt? Wat is jouw all-over mening erover als ik vragen mag? Heb je problemen met full duplex (gehad)? ooit?

Origineel geplaatst door Arveyman
Waarom niet gewoon de M-audio delta 44? Niet duur en hij schijnt goed te zijn (ik heb hem besteld en nu nog wachten..)

Omdat deze mij iets te duur is al... tegen de 300 dollar zie ik... de anderen onder de 200 euro... vandaar :) Of heb jij een goed adresje :D

ik zou naar Feedback to lopen en daar de Maya44 halen, lage prijs en een dijk van een kaart! heeft ook Asio en loopt als een trein.. :)

[nog flauwer]
Ja, of helemaal niets. Scheelt je weer hoofdbrekens en heb je weer meer geld voor bier.
[/nog flauwer]

On topic
Ik zou voor de M-audio gaan, dat is het geluid wat ik altijd hoor tenminste. Want eerlijk gezegd is deze discussie al heel vaak gevoerd.

Doe eens debiel koop een ..... (moet dan rijmen) :)

Er zijn nog meer kaarten op de markt in dezelfde prijsklasse hoor.

de Mia (Echo) is alleen niet voordelig qua prijs, maar wel geweldige kaart

Back