Virus TI OS. 2.0 ervaringen

Die nieuwe oscillators zijn te gek. Vette padmachine is die Ti nu, mocht ie dat al niet zijn voor deze update:)

Draait hier als een malle! Niks aan op te merken eigenlijk, behalve dat hij idd alleen maar vetter is geworden!;)

net een padje geprogrammeerd met de nieuwe formant oscs. Interpolatie is op smooth gezet zodat tijdens het scannen van de wavetables de stapjes smooth in elkaar over lopen.

Attachments

• quifster_formantpad.mp3
    726,5 KB · Bekeken: 159
en een lead sound (pad achtig)
deze is gebaseerd op de granulair osc en de Wave PWM osc. Op het einde van de patch stap ik door de wavetable heen via het modulation wheel wat direct het soundkarakter gigantisch veranderd.

Attachments

• grainpwmlead.mp3
    642,7 KB · Bekeken: 167
een granulair PWM arpje. De matrix is gekoppeld via lfo's aan de formant shift functie van de granulaire osc. Dit zijn die hoge beltoontjes tussen door.

Attachments

• grainarp.mp3
    391,5 KB · Bekeken: 161
Leuk Quifster, ik ga zodadelijk ff luisteren! Ben nu met de firmware update bezig, maar ik wacht ff tot ie klaar is met updaten voordat ik geluidsbronnen ga aanspreken. Je weet maar nooit. Vind Firefox opstarten al een riskante handeling. ;)

En wat wordt de volgende update? Zelf wavetables importeren? :)

Origineel geplaatst door koekebakker
Wol ie nog meer weefteebels he'm?

Nee hoor ik niet, maar vind dat typisch iets wat wel bij een wavetablesynth past. Ik zou het ook prima vinden als dit de laatste OS update geweest is met totaal nieuwe features.

Van mij mag er nog wel een user arp ram bankje in... van +/- 256 plaatsen.
Op zich kun je met -Init- patches een user arpje per patch maken en die d.m.v. de lock functie
over je andere patches gebruiken. Helaas kost je dat dan wel een hoop (lege) patch plaatsen.

EDIT: Wat klets in nou!? Je kunt de lege aprp paches saven naar mypatches.mid en inladen in je TI :)
DAMN! wat een geniaal idee van mij! :koffie: :koffie: :koffie: :koffie: :koffie:

Origineel geplaatst door koekebakker
EDIT: Wat klets in nou!? Je kunt de lege aprp paches saven naar mypatches.mid en inladen in je TI :)
DAMN! wat een geniaal idee van mij! :koffie: :koffie: :koffie: :koffie: :koffie:

inderdaad,

goed idee.

DOEN! :halleluja

Origineel geplaatst door quifster
een granulair PWM arpje. De matrix is gekoppeld via lfo's aan de formant shift functie van de granulaire osc. Dit zijn die hoge beltoontjes tussen door.

Allemaal leuke sounds! Which reminds me... had jij niet een nieuwe bank met TI-sounds klaarliggen en naar Access gestuurd?

Origineel geplaatst door Saskija
Allemaal leuke sounds! Which reminds me... had jij niet een nieuwe bank met TI-sounds klaarliggen en naar Access gestuurd?

klopt,
heb ik in december al gedaan, ik had ook verwacht dat ze gelijktijdig met de os update geplaatst zouden worden. Ik heb al even een mailtje vandaag naar ze toegestuurd of al bekend is wanneer ze de nieuwe soundbanken gaan posten op de access site.

ik heb alvast even een plaatje van de patchnamen bijgevoegd ;)

Attachments

• patchlist600.jpg
    patchlist600.jpg
    70,9 KB · Bekeken: 154
en een lead sound (pad achtig)
deze is gebaseerd op de granulair osc en de Wave PWM osc. Op het einde van de patch stap ik door de wavetable heen via het modulation wheel wat direct het soundkarakter gigantisch veranderd.

Wow, dat klinkt een beetje zoals een fluit...

Nice, meer sound graag (en ook wat vette tarnce arps :D )

klopt,
heb ik in december al gedaan, ik had ook verwacht dat ze gelijktijdig met de os update geplaatst zouden worden. Ik heb al even een mailtje vandaag naar ze toegestuurd of al bekend is wanneer ze de nieuwe soundbanken gaan posten op de access site.

ik heb alvast even een plaatje van de patchnamen bijgevoegd ;)

Ik vind ze geweldig klinken, die patches die je hierboven laat horen tenmiste! Ben erg benieuwd naar je bank! Misschien zou Quifster zijn zijn patches eerst willen delen met zijn lieve mede-sf-ers? ;) Ik ken er iig één die héél dankbaar zal zijn! :P

Origineel geplaatst door Opa Bokma
Ik vind ze geweldig klinken, die patches die je hierboven laat horen tenmiste! Ben erg benieuwd naar je bank! Misschien zou Quifster zijn zijn patches eerst willen delen met zijn lieve mede-sf-ers? ;) Ik ken er iig één die héél dankbaar zal zijn! :P

ik had niet verwacht dat er interesse was voor os 2.0 patches, maar ik wil best een aantal patches posten hoor hier. Ik zal zondag wel een os2.0 patchbank hier neerzetten (waaronder de patches die je in bovenstaande demootjes hebt gehoord).

Gohhh,, nou ben ik echt in de hemel.. mn virus loopt strak en stabiel... tevens met cubase 3 sx :engel:

eindelijk geen frustraties meer :dubbel:

Back