Kennelijk maakt sysex2k er toch een eigen formaat van. Ik dacht dat het echte sysex vast. Ik heb geprobeerd de bank via sysex te dumpen in midi-ox. Helaas lukt me dat niet. Weet iemand hoe ik dat moet doen. Midi-ox ontvangt 13 bytes en stop dan. Verder geen error melding. Midi-ox en de D50 staan stomweg te wachten.
Ik zag ook dat sysex2k niet meer te downloaden is op het internet. Het liefst zou k een sysex dump voor jullie maken, maar lukt dit nou niet, dan kan ik ook sysex2k wel ergens op internet zetten voor jullie.
Na heel wat uren proberen lukt het me stomweg niet om een dump van mijn Jarre bank te maken in sysex formaat.
Ik heb het met midi-ox geprobeerd en daar met buffers en etc. zitten proberen, maar het lukt niet.
In cakewalk en sounddiver krijg ik het ook niet voor elkaar. Zal wel iets te maken hebben met mijn midi interface (de midisport 8x.
Via sysex2k lukt het echter probleemloos.
Ik heb even op internet gezocht, maar kon sysex2k daar zo snel niet meer vinden. Beetje vervelend voor de mensen zonder sysex2k om de bank te kunnen uploaden. 't Is inderdaad geen pure sysex namelijk.
Ok, de geluiden heb ik. Sys2k geinstalleerd en bank geupload in mijn D-550. Het programma vind ik een beetje omslachtig door dat je elk geluid weer met een menucommando moet uploaden. Maar Sounddiver heeft ze ook al inmiddels. Nog liefhebbers voor de SD library variant van deze bank?
Als je me kunt helpen aan een sysex dump van de bank, zou ik dat erg fijn vinden. Scheelt een aantal mensen een installatie van sysex2k. Je kunt met sysex2k wel in 1 keer een gehele bank uploaden hoor, hoef je niet per geluid apart te doen.
Origineel geplaatst door renepela Als je me kunt helpen aan een sysex dump van de bank, zou ik dat erg fijn vinden. Scheelt een aantal mensen een installatie van sysex2k. Je kunt met sysex2k wel in 1 keer een gehele bank uploaden hoor, hoef je niet per geluid apart te doen.
Kwam ik ook achter, is dus ook op die manier gebeurt. Was alleen de SD manier gewend, dus klikken op sound en gaan met die banaan. Maar ik heb ze en dat is het belangrijkste. Zitten inderdaad beroemde sounds bij. Alleen die eerste patch "JMJ Revolutions" met die herkenbare loop, die loop is niet helemaal in sync na een aantal maten. Dat komt doordat partial 4 een PitchKeyfollow heeft met de waarde "s2", dit is een soort van verstemming afhankelijk van de keypositie (hogen noten meer/minder verstemd dan lage noten). Aangezien partial 3 de loop speelt op C3 en partial op C4 (dus 2x zo snel) plus verstemd gaat deze dus uit sync lopen. Met waarde "1" voor PitchKeyfollow is dat dus opgelost. Vraag me alleen af waarom het op die manier geprogrammeerd was. Qua "sounddikte" (lees detune) doet het erbijna niks toe.
Ik zal kijken of ik een sysexbank kan maken. Het is trouwens zonde dat zoveel geheugen plaatsen leeg zijn.
Klopt, ik heb een halflege bank gepost. Ik heb namelijk niet meer Jarre sounds dan dit. Zitten nog wat andere bekende sounds in, maar da's meer per ongeluk gegaan. Uiteraard heb ik nog veel meer coole sounds hoor.
Dat van die revolutions loop die uit sync gaat had ik ook gemerkt ja. Zo is ie geprogrammeerd. Zelf sla ik na elke maat opnieuw een G# aan om het kloppend te houden, maar makkelijker zou zijn als je hem gewoon vast kon houden.
Zal ik kijken of ik nog wat leuke sounds er bij kan zetten? Heb zoveel banken voor die D50/D550, een soort "Best of" met die Jarre sounds natuurlijk is best wel gaaf dacht ik.
Graag !! Fix meteen die revolutions loop als je wilt.
De revolutions lead is ook niet helemaal wat ie zou moeten zijn vermoed ik. Als je naar revolutions luistert dan hoor je dat die scheurende lead soms naar beneden gaat in pitch als de toets wordt losgelaten. Dat ontbreekt nog bij mijn patch. Ik merk dat jij duidelijk meer verstand hebt dan ik van het programmeren van de D50. Misschien dat jij die pitch daling erin kunt zetten?
Mijn D50 staat bovenop mijn Eminent 310. Ik vind het gaaf om op die Eminent Oxygene 1 te spelen. Het leukste zou zijn als ik uit de D50 zo'n opera zangeres achtig geluildje kan halen zoals dat in Oxygene 1 te horen is. Ik hoop het je duidelijk is wel geluidje ik bedoel. Beetje theremin achtig geluidje is het, beetje zangerig ook. Ik hoop zoiets uit de D50 te kunnen toveren.
Een ander geluidje wat ik echt cool vind is ook te horen in Oxygene 1. Het is die harde bas knal die er na verloop van tijd in komt. Die zit ook in Oxygene 5 en Equinoxe 8. Zou ook gaaf zijn om te maken op de D50. Ook van die random bliepjes zoals ze te horen zijn in Oxygene en Equinoxe zouden gaaf zijn.
Heb je misschien zulk soort geluiden in je collectie?
Ik merk wel dat deze thread nogal off topic is geworden ('t ging over de lead in Magnetic Fileds 2), maar vooruit
Kun je me ook eens proberen uit te leggen hoe ik de D50 aan de gang moet krijgen in sounddiver. Ik heb sounddiver even (illegaal) gedownload om het eens te proberen voor ik iets koop waar ik spijt van krijg, maar krijg het niet aan de gang. Snap niet zo veel van dat programma.
Nog een laatste verzoek. Radek Tamechi heeft nog veel meer Jarre sounds voor de D50. Lees de Eminent 310 thread maar eens door. Hij zou graag mijn sounds ook eens horen en hopelijk post ie er dan zelf ook een paar. Hij wil ze graag in Sounddiver .mid formaat hebben, maar vooralsnog lukt me dat dus niet. Zou jij mijn sounds even als mid kunnen posten in de Emnent 310 thread?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.