konnekt 24d wassap ermee????

bobaphat

Ouwe rot
Ik lees toch erg goeie dingen over die TC-electronics 24 D,, maar heeft iemand hier ook ervaring mee?
dit is m
http://www.tcelectronic.com/Konnekt24D.asp
KonnektMain.jpg

Ik vraag me zelf heel erg af hoe het zit met die fx. Er zit een reverb in en een channel strip (fabric). Maar kan je dan maar van elk 1 effect tegelijk uitsturen of kan je net als een vst, op elk kanaal in je daw een effect van de konnekt openen???

check deze site

Re: konnekt 24d wassap ermee????

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik lees toch erg goeie dingen over die TC-electronics 24 D,, maar heeft iemand hier ook ervaring mee?
dit is m
KonnektMain.jpg

Ik vraag me zelf heel erg af hoe het zit met die fx. Er zit een reverb in en een channel strip (fabric). Maar kan je dan maar van elk 1 effect tegelijk uitsturen of kan je net als een vst, op elk kanaal in je daw een effect van de konnekt openen???

check deze site

is gewoon vst dus op meerdere kanalen, en de kaart klinkt echt fantastisch, voor die prijs ken ik geen betere.

Konnekt

Konnekt

Erg goed, zeker vergelijkbaar met de RME en iets beter dan de Motus in die prijs klasse.

Klank is heel High end, het is geen lynx maar zeker niet minder dan RME

Re: Konnekt

Re: Konnekt

Origineel geplaatst door Grooveron
het is geen lynx

Die lynx kaarten zijn die zo goed?
welk model heb je het over?

eigenlijk allemaal Gerrie, van de LX tot de aurora's klinken ze fantastisch.
We hebben vaak klanten die de volgende sets beluisteren.

RME / Lynx / Apogee / Motu (896 of 192) en in 70% van de gevallen vinden ze de Lynxen het beste klinken.
Dat men daarna voor een goed kopere kaart kiest doet daar verder weinig aan af.
Ze zijn niet goedkoop, maar wel top.

Mocht je ooit zelf willen luisteren kan dat altijd.

Gebruik je hem op een mac of op een pc??

Ik las hier en daar dat de konnekt wat problemen geeft op een intell mac

ik gebruik hem zelf niet maar we verkopen hem en hebben hem opvoorraad in de winkel.
Vandaar dat ik de klank goed ken.

Ik weet niet of hij problemen geeft op intelmacs volgens TC zou het goed moeten lopen.
En ik weet persoonlijk dat TC support top is!!

Humm ik zit echt te twijfelen om mn fireface weg te doen in ruil voor deze.

Welke Fireface heb je? Die zijn namelijk net zo mooi, zijn hele kleine nuances. maar je hebt natuurlijk wel de plugins bij de konnekt.

FF400, maar ik gebruik niet al mn outs dus lijkt hij af entoe wat overspecified voor mij. Het is een duur ding en ik heb m eigenlijk gekocht omdat er toentertijd geen andere firewire interface was met zulke kwaliteitsconverters in die prijsklasse.

ok begrijp ik, ik weet niet wat je voor je FF400 terug krijgt maar je gaat er wat kwaliteit betreft niet op achteruit IMHO
Mischien hoogastens in de drivers die zijn bij RME altijd super top.

De 24D klinkt uitstekend ! Vergelijkbaar met MOTU stuff. Bediening is simpel.
Maar op mijn Mac DP G4 heb ik echter wel vaak last van audio drop-outs en midi-delays (in Logic Pro 7) : het apparaat en Logic opnieuw opstarten biedt dan de oplossing. Gemengde gevoelens dus....
Op de PC met XP kreeg ik het apparaat helemaal niet aan de praat, maar dat kan ook aan mij liggen...:confused:

Ik heb deze 24D geleend, maar ik denk dat ik zelf binnenkort een MOTU UltraLite of Traveler koop, want MOTU is (op de Mac) altijd rete-stabiel! Bovendien bieden die iets meer inputs.

Goeie thread .
Ik zat zelf ook aan een nieuwe kaart te denken en zeker nu er een UAD voor laptops komt ga ik over op een MAcbook .
Heb nu een 17" Powerbook en een RME Hammerfall en dat is een fijne combi . Daarom dacht ik ook aan de FireFace maar zat ook aan de Motu traveler en utralite te denken .
Nou heeft mijn maat waar ik mee samenwerk een Motu 828 en dezelfde Powerbook als ik .
We hebben hetzelfde stukje muziek naast elkaar afgespeeld en de RME klonk echt een heel stuk beter .
Ik vraag me dus af of die nieuwe kaarten van Motu beter klinken .
Die TC kaart daar heb ik ook al paar keer naar gekeken .. spreekt me erg aan moet ik zeggen .
Alleen Motu is wel een goeie combi met MAC .
En de RME heb ik nog nooit iets op aan te merken gehad .
Ik hoor graag je ervaringen Boba als je de TC koopt .

En JHR, hoe is de behuizing van de TC ?

De 24D is heel degelijk gebouwd en de knoppen voelen lekker robuust aan. Niks mis mee dus.
Ze moeten alleen de drivers nog verbeteren, maar da's een klein detail...:gaap:
Ik ken de RME Firefaces niet, maar het lijken me net als de MOTU's prima apparaatjes, alleen een betje prijzig...

Origineel geplaatst door JHR
De 24D is heel degelijk gebouwd en de knoppen voelen lekker robuust aan. Niks mis mee dus.
Ze moeten alleen de drivers nog verbeteren, maar da's een klein detail...:gaap:
Ik ken de RME Firefaces niet, maar het lijken me net als de MOTU's prima apparaatjes, alleen een betje prijzig...

Ik vind drivers zeker geen detail maar juist essentieel!! Brakke drivers = veel ellende, hoe goed je audio interface hardwarematig verder ook is.......

Overigens kun je RME en Motu niet echt prijzig noemen t.o.v. dat product Natuurlijk is het bedrag netto hoger maar zowel de Motu Ultralite als de RME FF400 hebben namelijk 2 x zoveel I/O aan boord.

Dat moet je ook even meerekenen natuurlijk!

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik vind drivers zeker geen detail maar juist essentieel!! Brakke drivers = veel ellende, hoe goed je audio interface hardwarematig verder ook is.......

Dat bedoelde ik juist te zeggen (sarcastisch), vandaar die smiley...Dus, TC moet hoognodig de drivers verbeteren, voor Mac en PC. !

Overigens kun je RME en Motu niet echt prijzig noemen t.o.v. dat product Natuurlijk is het bedrag netto hoger maar zowel de Motu Ultralite als de RME FF400 hebben namelijk 2 x zoveel I/O aan boord.

Dat moet je ook even meerekenen natuurlijk!
Da's waar. Ik bedoelde eigenlijk : het is een gewoon hoop geld, ook al is het 't waard...

Origineel geplaatst door dextah
Goeie thread .
Ik zat zelf ook aan een nieuwe kaart te denken en zeker nu er een UAD voor laptops komt ga ik over op een MAcbook .
Heb nu een 17" Powerbook en een RME Hammerfall en dat is een fijne combi . Daarom dacht ik ook aan de FireFace maar zat ook aan de Motu traveler en utralite te denken .
Nou heeft mijn maat waar ik mee samenwerk een Motu 828 en dezelfde Powerbook als ik .
We hebben hetzelfde stukje muziek naast elkaar afgespeeld en de RME klonk echt een heel stuk beter .
Ik vraag me dus af of die nieuwe kaarten van Motu beter klinken .
Die TC kaart daar heb ik ook al paar keer naar gekeken .. spreekt me erg aan moet ik zeggen .
Alleen Motu is wel een goeie combi met MAC .
En de RME heb ik nog nooit iets op aan te merken gehad .
Ik hoor graag je ervaringen Boba als je de TC koopt .

En JHR, hoe is de behuizing van de TC ?

Nou Dextah het valt nog te bezien of ik m ga kopen. Ik lees op andere forums veel rampverhalen bij gebruik met een mac intell.
Waarschijnlijk zullen die bugs eruit gestreken worden maar tC heeft weleens eerder spul abrubt gediscontinued.
Oh DEXTAH ik raadt je aan om voor de Fireface te gaan ipv een Motu Ultralite. De fireface klinkt een stuk beter. Het is geen verschil van dag en nacht maar je hoort wel. En kwa drivers schat ik ook in dat die van RME net even wat strakker zijn.

Ik heb dit weekend een konnekt 24D met de post gehad. Maar wat een drama apparaat is dat zeg. Ik kan geen 10 seconden muziek afspelen zonder een audio drop out. Heb de laatste drivers en firmware geinstalleerd en zojuist nog een paar hotfixes met betrekking tot firewire voor windows geinstalleerd. Niks helpt... Ook het omhoog gooien van het audiobuffer levert geen verbetering. Verder voegt de konnekt een aanzienlijke hoeveelheid ruis toe aan het signaal.

Op een ander forum las ik reacties van mensen die ook last hadden van audio dropouts. Over ruis kwam ik verder niks tegen. Ik weet niet of deze stuk is of dat ze allemaal zo brak zijn, maar morgen gaatie terug met de post en komt er gewoon een solide RME voor in de plaats.

Back