Maak 'N Stukkie Drum & Bass

He jammer zo een antwoord....naar mijn weten is er bij DnB geen "ik moet dit of dat geluid gebruiken anders is het geen DnB".

Ik heb zelf juist altijd gevarieerd met basgeluiden en variaties hierin....dat er dan de "standaard" mee benaderd word is dan mooi meegenomen....maar niet een moeten.

Ligt eraan wat voor drum & bass natuurlijk..

Maar wat is bijv Hardcore zonder de gedistorte bassdrum? ook niet echt hardcore meer.. meer trance dan?? :confused:

beetje gepielt.. topic weer in leven krijgen!

Attachments

• Antraxx Heavy Main_3.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 113
Ik weet niet onder welke stroming dit valt, zomaar een probeersel van mij.

Attachments

• zomaarwatlive909gefreak.mp3
    3 MB · Bekeken: 115
Oryx - Incredible

Oryx - Incredible

Hier mijn bijdrage.

Oryx - Incredible

Compressie gaat nog een beetje de fout in zo te horen, moet ik nog eens naar kijken.

beetje geupdate

Attachments

• Antraxx_Heavy.mp3
    5,4 MB · Bekeken: 101
mijn enige stukje drum n bass sinds een jaar of 8 denk ik, als het niet langer geleden is..anywayz.. voor mn band gemaakt, D&B met een 80s smaakje ;)

is nu alleen nog een concept, dus past hier prima imho :maffia:

Attachments

• 80sbass2.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 124
t klinkt allemaal basic
jullie zijn allemaal niet erg origineel
alleen die van tempo team is wel kicke
en 80sbass is ook wel lache

:okdan:

Ik weet niet onder welke stroming dit valt, zomaar een probeersel van mij.

Inderdaad een probeersel, vooral blijven proberen!

Hier mijn bijdrage.

Oryx - Incredible

Compressie gaat nog een beetje de fout in zo te horen, moet ik nog eens naar kijken.

Kweetnie, in het begin vind ik hem wel heel lekker en klinkt veelbelovend!
Je hoort gelijk; hey die gozer weet waar die mee bezig is...
Maarrr... op een bepaald moment (met dat squarebasje) verliest de hele track kracht. Inderdaad compressie die de track helemaal krachtloos maakt, maar ook je geluidkeuze denk ik hoor. Probeer eens met het basgeluid te spelen en nog een paar keer te layeren, dat zal al een hoop schelen. Ook lichtjes sidechainen met je kick doet wonderen!

beetje geupdate

Kijk... dit is kwaliteit hè, dat hoor je gewoon meteen. Pro aan het werk!
Jij luistert zo te horen veel naar Noisia en Pendulum, duidelijke invloeden.
Die typische snare, mooie snare is dat!!! Knallen!!! Heel goed!!!
(Misschien nog beetje meer laag erbij, broekspijpen moeten wapperen!)

Kijk... dit is kwaliteit hè, dat hoor je gewoon meteen. Pro aan het werk!
Jij luistert zo te horen veel naar Noisia en Pendulum, duidelijke invloeden.
Die typische snare, mooie snare is dat!!! Knallen!!! Heel goed!!!
(Misschien nog beetje meer laag erbij, broekspijpen moeten wapperen!)

Thanks! Ik zit al sinds dat ik begonnen ben op dit forum.. Al een paar jaar aan een stuk door producen. Begin was lastig maar ik begin inderdaad te vorderen!

Heel erg bedankt! :okdan: (ik ben trouwens de topic starter. Was ooit een moeilijk persoon. :P)

ow misschien nog even melden: Die mp3 was iets te compressed. Ik heb nog andere versies maar het project eindigde uiteindelijk onafgemaakt omdat FL 2 cores ondersteund en een beetje uitflipte.. Misschien nog een keer een oudere versie induiken.. :eureka::okdan:

Bla bla bla! Niet zo bescheiden, het is gewoon supergoed! Klaar!
En ik wil die snare sample hebben! :P

Het zijn 3 doodgewone snaresamples. Gewoon bewerkt voor de mix en met de mix klinken ze beter als zonder. Thats the way it is.. always.. :okdan:

Hier nog zo'n bass met beat snel in elkaar geprutst.. ik moet het echt gaan afmaken.. ik laat je nog wel weten als ik iets af heb! :okdan:

Ohja mocht je wat leuke snares nodig hebben pm me dan ik regel wel wat. 8)

Attachments

• shiizzz_Bass.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 105
Het zijn 3 doodgewone snaresamples. Gewoon bewerkt voor de mix en met de mix klinken ze beter als zonder. Thats the way it is.. always.. :okdan:

Hier nog zo'n bass met beat snel in elkaar geprutst.. ik moet het echt gaan afmaken.. ik laat je nog wel weten als ik iets af heb! :okdan:

Ohja mocht je wat leuke snares nodig hebben pm me dan ik regel wel wat. 8)

Allerjeeezus... deze is stiekem (zo mogelijk) nog vetter dan die andere!
Heeel dikdikdik! Jij bent echt talent gozer, heb je daar wel eens wat mee gedaan?

Maar deze songs moet je dus wel even afmaken en dat is ook niet makkelijk. Om een interessant arrangement te maken.
Ik hoop echt niet dat jij zo'n weggooier bent met een bak aan talent, want dat vind ik altijd zo zonde he. Er is niet veel echt talent en hetgeen er is, moet nuttig besteed worden!

Maar klopt het inderdaad dat je veel Pendulum en Noisia luistert?
Deze laatste (noisia) ken ik pas sinds kort en vind ik nu al tot de TOP behoren qua kwaliteit. Suuuperproducties! Ik vind jou daar eigenlijk aardig dicht bij in de buurt komen.

Klinkt inderdaad erg goed willyoss. Lekkere scheurende basslines, man. Keep it up!
Heb ook even naar Noisia geluisterd op myspace (ben helemaal niet meer thuis met wat dnb producers tegenwoordig uitbrengen), en dat komt echt goed in de buurt qua sound. Mijn complimenten :okdan:

Allerjeeezus... deze is stiekem (zo mogelijk) nog vetter dan die andere!
Heeel dikdikdik! Jij bent echt talent gozer, heb je daar wel eens wat mee gedaan?

Maar deze songs moet je dus wel even afmaken en dat is ook niet makkelijk. Om een interessant arrangement te maken.
Ik hoop echt niet dat jij zo'n weggooier bent met een bak aan talent, want dat vind ik altijd zo zonde he. Er is niet veel echt talent en hetgeen er is, moet nuttig besteed worden!

Maar klopt het inderdaad dat je veel Pendulum en Noisia luistert?
Deze laatste (noisia) ken ik pas sinds kort en vind ik nu al tot de TOP behoren qua kwaliteit. Suuuperproducties! Ik vind jou daar eigenlijk aardig dicht bij in de buurt komen.

Yes, pendulum & Noisia zijn errrug vet en luister het vaak! :halleluja naar hun.
Wat ik ook een goed opkomende drum & bass band vind is 'the qemists'. Ze hebben nu laatst een nieuw album uit en daar staan echt wel wat vette nummers op met een flinke drive. Ik moet zeggen dat het me erg geinspireerd heeft wat drum & bass betreft en ben net gelijk op een goed idee voor een nummer gekomen. :okdan: Ik moet wel toegeven dat ik het een klein beetje weggooi, en dan niet omdat ik dat wil maar omdat ik vaak erg in de knoop kom met iets afmaken. Blijft lastig maar ik blijf proberen!

Klinkt inderdaad erg goed willyoss. Lekkere scheurende basslines, man. Keep it up!
Heb ook even naar Noisia geluisterd op myspace (ben helemaal niet meer thuis met wat dnb producers tegenwoordig uitbrengen), en dat komt echt goed in de buurt qua sound. Mijn complimenten :okdan:

Thanks man! Ik kan me herinneren dat ik wat stuff van jou heb gehoord lang geleden dat ook erg goed klonk!

Beide erg bedankt, als je iets recents heb dat je met mij wil delen kun je dat ook hier posten of naar me PMen! Ik houd ervan om met mensen te discusseren en ook samenwerken is koel.

Maar ik ga snel weer terug aan het werk! Keep drum & bass alive! :okdan:

Track is af! :)

Alstie binnenkort ergens gereleased wordt (ben ik mee bezig nl.) dan laat ik het weten...

Hee Trigg (of moet ik zeggen Gritt?) hoe staat het met die release?

Ik zou graag horen hoe het nummer er nu bij staat. Nu ik weer heb geluisterd vond ik de tune wel gaaf, alleen was de mix nog niet helemaal clean.

Ik wil het resulataat wel eens zien! :okdan:

Maar geen reactie in dit topic zonder een nieuw mp3tje, dus hier weer een bass en een beat.. en ik moet deze écht afmaken!! :stupid

Attachments

• DNB_Tune_14.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 97
Back