Maak 'N Stukkie Drum & Bass

Snare en kick klinken nogal dunnetjes, moet je kunnen opkrikken ;) voor de rest goed bezig.

Mijn laatste drum & bass plaat:
https://soundcloud.com/jay30k/jay30k-cryonaut

Reageert hier dan verder niemand op? Volgens mij echt een degelijke plaat.. ja, een liedje met een kop, midden en een staart.. incl. zang.. Kan je kopje thee zijn of niet, maar ik ben hier erg enthousiast over.

Kan het niet helemaal beoordelen op mijn laptop speakers van 2 kwartjes, maar zelfs daarop klinkt dit nummer echt als een hit. Is dit een remix of is de zang van jou.. echt een tof liedje! Super, respect!

waar haal je dat soort snareklanken en breaks vandaan?

zijn het standaard samples die iedereen gebruikt? zoals ooit de AMEN break?

1. Je samplet deze uit platen of van op vinyl zoals vroeger en nu nog soms gebeurd :P
2. Gratis sample en packs a la freesound.org
3. Vengeance, als je de hele meuk wilt..
4. Je stapelt samples of layert ze
5. Bestaande samples met FX overgieten kom je ook ver (dan denk ik vaak aan (multiband) distortions etc met bvb een waveshaper..)
6. Je haalt deze uit synths..

Een goede productie start met goede samples.. Daarom heb ik mezelf ook een ruime tijd geleden enkel bezig gehouden met goeie samples zoeken, downloaden en kopen.. Pas op er zijn veel betaalbare samplepacks, maar deze zijn lang, lang niet allen goed. Dus wees kritisch voor jezelf.

ik vroeg het eigenlijk meer omdat dat snare-geluid zo over bekend in mijn oren klinkt......

alsof het zeg maar een preset is van iets..of een veel gebruikte sample van een bepaalde plaat

eeeuh vroeg u t aan mij? Dan tja snares idd oude platen,internet afstrunnen... Nu ben ik niet zo,n van van snares layeren eigenlijk. Vooral omdat je dan gauw zit te kloten met de transienten. Nu heb je wel transient pluggs maar zijn t vaak net niet IMHO. Gebruik ik liever env follower. veel resamplen ook. vaaak kloot ik met fx en heb ik record knop gewoon ingedrukt. daarna wel weer verder zien of dr wat bruikbaars tussenzit. En qua beats heb ik fxpansion GEIST!!! geniaal schets software en elke pad zn eigen fx, tot 4x. (ook geniaal mooie timestretcher) Oude jazzbeat eerst lekker hakke takke maken (zeg maar korte hits) en daarna in geist weer oppompen en stretchen. (eigenlijk is t meer ontzettend veel kloten)
Maar de amen vind ik eigenlijk niet meer mogen. gheghe.

Reageert hier dan verder niemand op? Volgens mij echt een degelijke plaat.. ja, een liedje met een kop, midden en een staart.. incl. zang.. Kan je kopje thee zijn of niet, maar ik ben hier erg enthousiast over.

Kan het niet helemaal beoordelen op mijn laptop speakers van 2 kwartjes, maar zelfs daarop klinkt dit nummer echt als een hit. Is dit een remix of is de zang van jou.. echt een tof liedje! Super, respect!

Hmm tis idd een kop en staart nummer. Maar vind t eigenlijk meer een trance nummer...Kan dr wel op reageren maar niet helemaal mijn cup of tea. Maar denk zeker dattie het wel goed zal doen op de vloer.:dj:

Maar het is toch ook maak een stukkie D&B? 8o)

Mars Musica.. Dan zou ik zeker kijken naar instrumentale snare samples en veel plaatjes luisteren van vroeger..Kom je het vanzelf tegen!

Back