toneport kb 37

wolfjepolfje

Nieuwkomer
Hoi allemaal

Ik dacht vanaf vanmiddag de trotse eigenaar te kunnen zijn van een line 6 toneport kb 37. in de winkel eens uit geprobeerd en voor mijn doen een handig middel om ook eens kennis te maken met ander manieren van studio opnamens. Ik heb geprobeerd van 3 uur vanmiddag tot 11 uur vanavond dat ding aan de praat te krijgen. maar het schijnt dat mijn windosw xp profesional de software niet ondersteund. zelfs op de site van de fabrikant wordt ik niet wijzer. krijg telkens weer een of meerdere foutmeldingen......ben er helemall klaar mee. en breng hem morgen terug naar de winkel. maar wat ik nu zo graag wil,is dat ik wat vaker mijn nummers op de computer wil maken...maar de nodige kennis ontbreekt....ben al die tijd alles via mijn yamaha tyros 1 alles aan het uitwerken.....wie weet voor iemand met mijn intellect een SIMPEL...DOELTREFFEND....en LEUK programma waar ik mijn eigen liedjes op profesionele wijze mee kan uitwerken ?????..en dan bedoel ik niet cool edit...of canvas...of cubase.....maar wel iets dat ik met een toetsenbord kan werken....:yamaha:

welkom in de wonder wereld van ,.parchen stekkeren updaten draaien downloaden luisteren/lezen en zoveel meer omje apparaten werkend te houden ,...mn thuisfront is mn tweede baan

eerste gaat daarom ook vaak misssss=( :D

hoi R-ond

nou in ieder geval bedankt voor je reactie. Ik heb al een paar middagen in de winkel waar ik hem gekocht heb al wat tracks gemaakt..en dat beviel me prima zoals je dat kunt gebruiken. Het probleem is echter dat A) de software niet ondersteund wordt waardoor ik steeds de melding krijg dat de software niet correct uitgevoerd kan worden....B) het toetsenbord blijven alleen de rode "click"lampjes branden.......Dan vermoedde ik dat je de sounds moet downloaden van de site van de fabrikant....maar zelfs dat krijg ik niet voor elkaar....C) alleen de GEAR BOX wordt geopend, maar niet de opname tracks......D) krijg elke keer de melding dat de USB niet aangesloten is, wat wel het geval is....dus ik ben nu al erg gefrusteerd, en weet toch echt niet wat ik nu fout doe....en ik ben al zo een leek op dit gebied van computers....weet het echt niet meer.....

maareh... waar doel je nu op ?
bedoel je dat windows logo certificate bordje (of hoe het dan ook mag heten) ?

dit kan je gewoon doorklikken, dit zegt niets over het functioneren van de soft / hardware :)

EDIT: ik zie nu dat het waarschijnlijk om iets anders gaat, ik zou het niet weten eerlijkgezegd...

hoi
het is zo....dat ik inderdaad dat windows certificate bordje krijkg, waarbij hij aangeeft dat de software niet goed geinstalleerd kan worden doordat bepaalde punten niet ondersteund worden.....die klik ik dus elke keer weg, waardoor hij gewoon doorgaat de software te instaleren.....na het instaleren van de software moet ik pas de hardware aansluiten en de cd rom 2 ( waar ook op staat..dat deze geinstaleerd moet worden na het aankoppelen van de hardware) moet plaatsen.....vervolgens doet hij dit netjes...maar zodra alleen alles toch geinstaleerd is krijg ik alleen de GEARBOX. Ik moet er wel bij vertellen dat ik geen gitaar aansluit, maar enkel het bijgeleverde toetsenbord. dit toetsen bord blijft alleen maar knipperen met 2 rode lampjes.... de GEARBOX kan ik openen, maar je moet ( zoals ik ook gezien heb) namelijk de opname studio met alle tracks ook kunnen openen waar je je opname kunt doen.. dit gebeurt dus totaal niet....

hmmm... lijkt me toch een driver conflict of een foute installatie. heb je de onboard audio wel uitgeschakeld in de BIOS / dit wil wel eens problemen oplossen. anders eens Line 6 voor support mailen...

hoi electrovolt

onboard audio..in de BIOS.....? dit is echt vissers latijn voor me.....dus weet echt niet wat je bedoeld... heb geprobeerd de support van de fabrikant te mailen maar krijg een zeer onoverzichtelijke site......ik ga morgen wel terug naar de zaak met dat ding... IN ieder geval heel erg bedankt voor je tip, want ik zal het zeker even in ogenschouw nemen.....

BIOS: bij het opstarten van je PC, nog voordat windows opstart zie je wat letters in beeld en op dat moment moet je de F2 toets of DEL toets indrukken, ligt eraan welk merk moederbord er in je PC zit. soms ook een andere toets. dan kom je in een heel grof uitziend instellingen scherm waarin je de hardware instellingen van je computer kan veranderen. hier kan je vaak ook de op het moederbord aanwezige geluidschip uitzetten.

maar aangezien je niet weet wat een BIOS is zou ik er als ik jou was niet aanzitten. vraag inderdaad bij de muziekzaak na, en laat eventueel iemand met wat computerkennis je onboard audio uitzetten.

succes :)

Waarschijnlijk heb je ook de windows service packs nodig om het spul te laten draaien, heb je die wel geinstalleerd?

hoi allemaal

Ik wilde jullie allemaal bedanken voor de enorme support. Het is voor het eerst dat ik met dit soort toestanden te maken heb . Ik heb dan ook een enorme goede keus gemaakt door het apparaat simpelweg terug te brengen.......scheelt een hoop frustratie......en ik kan weer op de ouderwetse manier verder met muziek maken..gewoon simpel weg mijn orkest banden met een keyboard....effectief en simpel.....misschien in de toekomst dat ik een simpel prgraqmmaatje kan krijgen ..maar dat zien we later dan wel weer....maar nogmaals ...mijn dank voor jullie enthousiaste repliek..

Back