low pass/high pass filter

bijvoorbeeld

alleen, ik heb voornamelijk mono apparatuur, maakt dit dan verder niks uit? want ik lees dat die stereo is, maar das dan stereo wat eruit komt onafhankelijk van het signaal dat erin gaat?? en kan ik dan dat stereo signaal naar een mono kanaal op mijn mixer sturen of moet dat een stereo kanaal zijn dan?

hij kan ook mono hoor. en sowieso, als iets stereo is, wie verbiedt je dan om het mono te gebruiken :D

lees de manual eens, die kan je vast wel via de Akai site downloaden.

thx! kwam elk antwoord maar zo vlot :D
wat is een rechtvaardige prijs voor deze filterbak?
zijn er nog tegenhangers?

geen idee, maar ik weet dat Jefreak hier op het forum er eentje te koop aanbiedt als het goed is.

qua concurrenten weett ik het niet zo snel, maar je zal wel in een wat hogere prijsklasse moeten kijken. inderdaad vanaf de Sherman. of misscchien de Schippmann ilter, maar die is dan ook echt extreem duur...

waarom geen Sherman dan ?

Je zou kunnen gaan voor een paar modulaire filters met een lfo of zo erbij.

Hier is een voorbeeld:
A100_beauty_black.JPG

Andere mogelijkheden:
Electrix Filter factory
Waldorf D-pole/mini-works (geen rack helaas)
MAM Warp 9

Origineel geplaatst door elektrovolt
geen idee, maar ik weet dat Jefreak hier op het forum er eentje te koop aanbiedt als het goed is.

qua concurrenten weett ik het niet zo snel, maar je zal wel in een wat hogere prijsklasse moeten kijken. inderdaad vanaf de Sherman. of misscchien de Schippmann ilter, maar die is dan ook echt extreem duur...

waarom geen Sherman dan ?

omdat ik een sherman heb en die is soms net iets teveel van het goede, dus zoek ik nog een aparte lp/hp filter (zoals bijvoorbeeld in ableton). Of denken jullie dat ik in dat geval gewoon de sherman nog niet volledig onder de knie heb? (wat wel zo is...)
maar ook omdat ik de sherman soms erg onvoorspelbaar vind, dat ding heeft een eigen wil

wat bedoel je met karakter??
zo een modulaire is wel leuk en zal ook wel goed klinken maar ik ken er geen zak van, ik ga even de andere aangegeven apparaten checken

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Foetus
[...]
wat bedoel je met karakter??
[...]

Je geeft het eigenlijk zelf al aan. Elk filter geeft z'n eigen karakter aan het geluid. De Sherman staat bekend als een echte geluidsmartelaar, terwijl een Moog-filter vol en rond klinkt.

Een goedkope optie is de Alesis ModFX Philtre. Geen rackunit en niet analoog, maar klinkt prima en is makkelijk in gebruik. Ik heb er een die ik misschien wegdoe, dus mocht je interesse hebben, pb me maar.

Ik ben heel erg blij met mijn electrix filterqueen (1/2 19"inch) maar met de EQKiller ernaast heb je de ruimte weer opgevuld. Ik heb nu ipv midi van de FilterFactory (electrix) er een descent EQ achter. :okdan:

allemaal leuk voor wie veel geld heeft..

ik ben nu even zo"n mfc op ebay aan het volgen, kwestie van prijsindicatie... kan ni echt zeggen hoeveel ik er voor over heb maar ga allesinds niet meer dan 300 ofzo ervoor leggen

MS20 Filter

MS20 Filter

Het filter van de ms20 is ook nagemaakt door een bedrijf , echt een mooi filter in een klein bakkie, weet iemand de naam van die kloon?

Back