[track] Time

Synthnl

Synthesizer Deuntjesmaker
Hoi,

Dit was mijn eerste track van 2007. Dit trackje was ik aan begonnen na de nodige alcohol op nieuwjaarsavond. Ik moest ineens denken dat de tijd altijd door tikt. En ik had nog wat samples van klokken, dus ik had zoiets van daar moet iets mee te doen zijn. Ik heb hem pas later afgemaakt. Het is niet helemaal mijn normale stijl, maar mijn smaak is vrij breed gelukkig :) Voor de trancofoben onder jullie. NIET LUISTEREN. Er zit een 909 hat in namelijk ;)

Hier kan je hem downloaden:

http://www.synth.nl/mp3/Time.mp3

Ik heb veel lol gehad met maken. Dus ik hoop jullie ook met luisteren. Veel plezier ermee.

Groeten Sioux

Valt toch best mee? De akkoorden opvolging is iig stukken beter dan het gros van de muziek in dit genre.
het 909 verhaal ontgaat mij wel een beetje maar wat weet ik van trance denk ik dan
Ik heb zo het gevoel dat het allemaal wel wat heftiger zou mogen zijn.

Hoi,

Hehe.. Het was ook echt geen poging om trance te maken hoor. Het was gewoon een funtrackje. Doe ik wel vaker als afleiding van mijn eigen dingetjes. Ik doe altijd maar wat ik lekker vind klinken. En daarna wordt het meestal wel voor je geclassificeerd he ;) Geen verstand van al die stijlen en dat wil ik graag zo houden :P

Groeten Sioux

ik vind de intro wel erg lekker, maar de kick en perc weer niet zo, misschien even een andere compressed kick met een leuke loop met een phaser erover om het wat meer leventig te maken.
en tja... time never stops

Gave intro idd, die klok samples zijn echt tof.

Die hat is echt gaar =) Ik vind de percussie sowieso nogal "boem ka sjie, boem kasjie" als je begrijpt wat ik bedoel. Die appregs zijn tof, die ietwat rollende bas klinkt wat wollig en ligt niet lekker strak in de mix.

hmm misschien moet je ff alle faders resetten en opnieuw beginnen met mixen. (kan dat overigens niet heel goed beoordelen op deze logitech speakertjes)

Maar vooral hoor ik veel fijne klanken die mijn oren strelen! ;)

Hé ... leuk die klok. Ik dacht eerst effe dat ik bij m'n grootouders op bezoek was ;) . De intro arp doet me een beetje denken aan Tangerine Dream - TANGRAM. Daar zit ook iets vergelijkbaars in. De hoofdsequence klinkt inderdaad wat wollig. Misschien een beetje bas weg-EQ'en en dan zou het beter in het gehoor liggen. Zoals steeds heb je een goede geluidskeuze en besteed je aandacht aan de plaatsing ervan in het stereobeeld.

Normaal is deze muziekstijl niet echt m'n ding, maar het siert je weerom dat je zulke dingen in mekaar steekt zelfs na nachtelijke escapades :okdan: .

:doei:

Hoi,

Dank voor jullie commentaar. Deze track vraagt blijkbaar nog een keer om een remix :) Zal er nog eens mee gaan pielen als mijn album af is. Misschien leuk thema om een keer op door te boorduren voor een album in de toekomst.

Sioux.

Back