djx700 aanpassen II

papier mache

Ingeburgerd
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=68296

de vorige was een redelijk suc6 (zie hier en hier ) , ik heb er al n paar keer met plezier gebruik van gemaakt in live situaties.
Maar inmiddels ben ik van plan het nog een keer bij eentje uit te halen, maar dit keer met een heleboel verbeteringen waarbij ook wat beter nadenken over de cpu die ik ervoor ga gebruiken.

ik mn huidige aangepaste djx in combinatie met traktor 3.2 en dat wil ik ook met de volgende gaan doen, en nu ik nog geen moederbord heb gekocht vraag ik me af: wat is het handigst voor dit doeleinde met een niet al te groot budget en toch goede functionaliteit in de processor, intel (met hyperthreading) of amd?
stroomverbruik en hitteproductie mogen buiten beschouwing gelaten worden.

--edit--

oh ja, is duocore handig voor zoiets als traktor?

Laatst gewijzigd:
Ik zou sowieso voor intel gaan en dan t liefst core 2 duo..
kheb wel eens op mn laptop (core duo) dat ie af en toe klein beetje happert, maar een fractie.
Maar op mn desktop met core 2 duo draait Traktor perfect, terwijl ik dan ook nog eens meerdere processen heb lopen.
En de core 2 duo wordt ook niet erg warm ofzo, 30 graden met stock cooler.

Hyperthreading wordt goed warm, en is al wat verouderd... mijn HT systeem werd met een standaard cooler al gouw 60 graden. nu met een zalman cooler 40 graden...

maar ik raad je voor dit vette project een nieuwe core 2 duo, want die zijn met een goede cooler volgens mij niet warm te krijgen :)

Origineel geplaatst door Diminish

maar ik raad je voor dit vette project een nieuwe core 2 duo, want die zijn met een goede cooler volgens mij niet warm te krijgen :)

Like I said, met stock cooler zit ie bij mij rond de 30 graden.
Dus gewoon een boxed versie cpu kopen en je bent klaar, geen zalman cooler aanschaffen want dan pak je waarschijnlijk maar iets van 2 graden op de stock cooler. En zo'n klein verschil is 40~50 euro extra voor een cooler zeker niet waard.

Back