Emax 1 of Emax 2 ?

cream

Ouwe rot
Ik zat te denken om een emu emax aan te schaffen om mn drums mee te samplen.
Ik heb aardig wat rondgezocht naar verschillen in geluidskwaliteit (of het gebrek eraan..) en over het algemeen komt het erop neer dat de emax 1 aardig in de buurt komt van de sp1200.
Over de Emax 2 hoor ik weer dat hij erg lijkt op de emax 1 qua geluid ondanks zijn 16 bits dus dat vond ik ook niet echt helemaal duidelijk. Ben in ieder geval op zoek naar het geluid van de sp1200.Kan iemand me hier meer over vertellen of iets aanraden?

Voor zover ik weet: Emax 1 12 bit, analoge filters, Emax 2 16 bit, digitale filters... Correct me if I'm wrong...

Dan zou je dus wat mij betreft een Emax 1 willen :D

Origineel geplaatst door Allert
Voor zover ik weet: Emax 1 12 bit, analoge filters, Emax 2 16 bit, digitale filters... Correct me if I'm wrong...

klopt :D

Re: Emax 1 of Emax 2 ?

Origineel geplaatst door cream
Ik zat te denken om een emu emax aan te schaffen om mn drums mee te samplen.
Ik heb aardig wat rondgezocht naar verschillen in geluidskwaliteit (of het gebrek eraan..) en over het algemeen komt het erop neer dat de emax 1 aardig in de buurt komt van de sp1200.
Over de Emax 2 hoor ik weer dat hij erg lijkt op de emax 1 qua geluid ondanks zijn 16 bits dus dat vond ik ook niet echt helemaal duidelijk. Ben in ieder geval op zoek naar het geluid van de sp1200.Kan iemand me hier meer over vertellen of iets aanraden?

filter

SSM2044 ( sp1200 )

SSM2047 ( EMAX 1 )

zet je zelf in de ry met wachtenden die een emax 1 willen gerrie digi mod/vast veel meer
iig 24 hours7days a week online zijn en scherp blijven of een goed bod op ebay uitbrengen
en idd ik zou voor emax1 gaan

ik begrijp af en toe niet de fuzzz about 16 bitt en digi filters
asje adt wil neem je gelijk eeeeeeen heeeeeel nieuwe sampler
:confused:

mbt analoge filters ,...en drums samplen zijn de opties aardig beperkt ,
ik doe t met een set flops van seq 2000 op een dpx 1
cheap ass oplossing
voor de 12000 sound zit dezelfde ssm chips in 75.- eu
tip meer niet
:D

Ik kan nu een emax 1 of emax 2 ophalen, vandaar dat ik even zeker wilde zijn..
Als iemand nog een emax 2 zoekt..ik ken nog iemand..:D

Origineel geplaatst door cream
Ik kan nu een emax 1 of emax 2 ophalen, vandaar dat ik even zeker wilde zijn..
Als iemand nog een emax 2 zoekt..ik ken nog iemand..:D

Bedankt , ik ben al voorzien , ik heb beiden in de rack versie :)

Origineel geplaatst door R-ond
zet je zelf in de ry met wachtenden die een emax 1 willen gerrie digi mod/vast veel meer
iig 24 hours7days a week online zijn en scherp blijven of een goed bod op ebay uitbrengen
en idd ik zou voor emax1 gaan

Inderdaad ja 8o) ;)

Laatst gewijzigd:
Meestal als je gaat zoeken dan vind je ze niet , ze moeten toevallig langskomen al
heb ik de meeste toevallig gezocht en gevonden :D

Back