808 of xbase999

808 of xbase999

• 808 houden

Stemmen: 44 66,7%
  • 808 ruilen vr de XBase999

Stemmen: 22 33,3%

• Totaal aantal stemmers
    66

Foetus

Ouwe rot
ik heb een 808, alleen heb ik vandaag mijzelf de vraag gesteld: wil ik die houden of inruilen tegen een XBase999? De reden waarom ik de 808 zou wegdoen is: de lompheid en behalve de BD/SD is de rest wel vervangbaar

wat zouden jullie doen?

beide is geen optie!

nou die xbase 999 is echt niet kleiner! vind het ook wel een erg kromme vergelijking, die jomox zal never de 808 vervangen, en andersom is ook erg onwaarschijnlijk.

kost die jomox [khou hun praktyken niet meer by by sinds de air base te raw /hard app vondt ikdat !
iig de 808 is eenzaam op grote hoogte wastie meteen al ,..en istie nogsteeds en ,..hij is t hoogst waarschijnlijk over een aantal jaren nog ,..asje een mooi xemplaar hebt zie ik die over 5 a10 jar nog wel de 909 overstijgen qa 2nd waarde

dasje vraagniet toch ,..
ik ...hou van de 808 terwijl ikm niet heb ruilen mn moog ?
asje een jomox whatever welke ok vindt kunje beter een sampler goed volladen ,..met drum sets

808 Houden!! , die xbase gaan toch minder waard worden en die 808 zijn steeds moeilijker te krijgen, gewoon ff sparen voor de 999, daarentegen is het een moeilijke vergelijking tot geen vergelijking , ik doe mijn 808 in ieder geval noooit meer weg.

Re: 808 of xbase999

Origineel geplaatst door Foetus
ik heb een 808, alleen heb ik vandaag mijzelf de vraag gesteld: wil ik die houden of inruilen tegen een XBase999? De reden waarom ik de 808 zou wegdoen is: de lompheid en behalve de BD/SD is de rest wel vervangbaar

wat zouden jullie doen?

beide is geen optie!
Ik heb een 808 en een AiRBase (en ga er gemakshalve van uit dat de 999 dezelfde analoge geluiden als de AiRBase heeft).

Wanneer ik enkel afga op het geluid, klinkt de 808 'voller en warmer' dan de JoMoX, welke wat 'killer' en rauwer klinkt. Zwart/wit gezegd vind ik de 808 meer 'mellow' en de JoMoX agressief klinken (behalve de snaredrum; die klinkt meer als een natte krant :erm: ). Verder ligt de 808 lekkerder in de mix.
Wanneer ik de 808-samples van de JoMoX vergelijk met het origineel, klinken de samples minder vol en levendig. Wat wel leuk is aan de samples is dat je ze kunt reversen, pitchen en in lengte kunt aanpassen.

Als ik zo de XBase 999 wat bestudeer, heeft die nog wat leuke extra's zoals een aanzienlijke hoeveelheid samples (Flash ROM) en een filter.

Concluderend denk ik dat de 808 qua geluid toch wel superieur blijft aan de XBase 999. De JoMoX biedt daarentegen wat handige extra's. Ik zou mijn keuze baseren op de muziek die ik ermee wil maken; voor de wat meer relaxte muziek een 808; voor hardere muziek de XBase.

Mijn voorkeur gaat uit naar de 808. :W

Als je het concept van 'het hebben van een échte 808' kunt laten varen zou ik per direct voor de 999 gaan.. Meer mogelijkheden, meer tweakability, en misschien is de BD van een échte 808 wel mooier, ik denk niet dat ik het zou horen, en frankly, het zou me ook niet echt boeien, als het maar een enorm eind in de richting komt..

Voor mij was het heel duidelijk geweest dus :verkoght:

Ik heb een Airbase 99 wat ik een fijn apparaat vind, maar ik zou nooit een originele 808 wegdoen.

Origineel geplaatst door PWM
What are u thinking. Opzeker dat je die 808 moet houden.
Vetste Rythem sequenzor ooit.

Als je hem saai vind worden mod je hem toch.

ben nie zo op de hoogte van 808 mods
site?

Origineel geplaatst door PWM
What are u thinking. Opzeker dat je die 808 moet houden.
Vetste Rythem sequenzor ooit.

Als je hem saai vind worden mod je hem toch.

Als je je irriteert aan bepaalde forumleden schiet je ze toch dood?

Het liefste nog voor ze adviezen gaan geven om klassiekers te gaan vernaggelen!

Origineel geplaatst door bikkel
Als je je irriteert aan bepaalde forumleden schiet je ze toch dood?

Het liefste nog voor ze adviezen gaan geven om klassiekers te gaan vernaggelen!

mja, midi aanbrengen is in theorie ook al mod he..

of is het aan mij dat je je ergert??

Origineel geplaatst door Foetus
mja, midi aanbrengen is in theorie ook al mod he..

of is het aan mij dat je je ergert??

Nee dat niet, maar om aan te raden om een TR-808 te gaan circuitbenden vind ik echt bezopen. Want ik neem aan dat een langere decay of MIDI nou niet echt iets wat valt onder de categorie 'het geluid dusdanig veranderen dat het weer interessant wordt'.

..

..

Langere decay:confused: die is al zo lang, modden zou ik ook nooit doen ,never change a winning team! dat geld dus ook voor de 808 wat mij betreft iig

ik zou de 808 zelf houden, persoonlijk. mijn 808 doe ik ook nooit weg en een jomox vind ik lelijk klinken.

en een 808 modden ? dat moet ieder voor zichzelf beslissen, maar ik zou het zelf absoluut niet doen. het apparaat wordt er alleen maar mider waard op, grote kans dat je het ding onherstelbaar vernaggelt (want veel van die mods op internet kloppen ook niet helemaal)

Als je het concept van 'het hebben van een échte 808' kunt laten varen zou ik per direct voor de 999 gaan.. Meer mogelijkheden, meer tweakability, en misschien is de BD van een échte 808 wel mooier, ik denk niet dat ik het zou horen, en frankly, het zou me ook niet echt boeien, als het maar een enorm eind in de richting komt..

het gaat mij persoonlijk niet echt om het feit dat ik een échte 808 heb, maar omdat hij zo goed klinkt en makkelijk werkt.

Foetus, voor draagbaarheid zou ik een laptop nemen. Wat de 808 betreft, die hihats en ...de groove zijn ook een reden om hem te houden. Wat die XBase 999 betreft, het lijkt een hele complete bak te zijn maar wat wil je ervan gebruiken? Ga je die analoge toms en die snare gebruiken? Als je financieen een issue zijn is die xbase 09 met sample optie misschien een idee voor je, hier is een draadje over. Scheelt je zo'n 1000 euro, jun je altijd nog sparen voor een filtebankje ofzo.

Origineel geplaatst door Alias
Foetus, voor draagbaarheid zou ik een laptop nemen. Wat de 808 betreft, die hihats en ...de groove zijn ook een reden om hem te houden. Wat die XBase 999 betreft, het lijkt een hele complete bak te zijn maar wat wil je ervan gebruiken? Ga je die analoge toms en die snare gebruiken? Als je financieen een issue zijn is die xbase 09 met sample optie misschien een idee voor je, hier is een draadje over. Scheelt je zo'n 1000 euro, jun je altijd nog sparen voor een filtebankje ofzo.

laptop hoef ik niet, tis alleen dat die XBase999 er echt lekker uitziet...ik vind hem echt mooi tot op het freaky af bijna.. :luv:

ma kga het wel niet doen, was ook meer even een peiling (impulsief)

Back