808 of xbase999

808 of xbase999

• 808 houden

Stemmen: 44 66,7%
  • 808 ruilen vr de XBase999

Stemmen: 22 33,3%

• Totaal aantal stemmers
    66
Ik denk dat je het niet moet zien als een 808 of 909 variant....
Maar hij kan die bakken wel alle 2 nadoen/benaderen maar hij kan ook een boel meer....

EN die 808 bassdrums die kun je er uiteindelijk zelf ingooien... dat tooltje zou deze maand komen....laatste dag vandaag..

Leuke bak...

Re: 808 of xbase999

Origineel geplaatst door Foetus
ik heb een 808, alleen heb ik vandaag mijzelf de vraag gesteld: wil ik die houden of inruilen tegen een XBase999? De reden waarom ik de 808 zou wegdoen is: de lompheid en behalve de BD/SD is de rest wel vervangbaar

wat zouden jullie doen?

beide is geen optie!
ik heb niet echt het iedee dat je een 808 hebt , vooral as je gaat zeggen dat de rest wel vervangbaar zijn, ik wil me er niet echt mee bemoeien maar die hihats klinken wel zomooi dat ik heb alleen al zou houden van wegen die. endan nog niet eens over de andere sounds, ik hoor iemand mellow zeggen ,ik ben het helemaal met die persoon eens....god is a 808....:halleluja

waarom heeft die man nog geen standbeeld en waarom is mistermoog veel bekender :confused:

Als ik een 808 zou hebben, zou ik hem niet wegdoen. Ik zou de axbase999 er gewoon bij nemen.

als ik een 808 zou hebben zou ik m ook niet wegdoen denk ik.

wil ook weleens een 808 naast een 999 horen. ben zelf ook benieuwd.
laat maar weten.

Ik weet dat ik buiten het topic ga nu....

Maar ik heb echt een goedbedoelde tip...
Kijk ook eens naar de spectralis

Meer zeg ik er niet over.

Ik zou de 808 houden en er desnoods een airbase bij kopen ;)

vergeet dan sequencer en controller niet voor de airbase. gelukkig hebben de 808 en de 999 die beide een seq en voldoende knoppen aan boord :)

nou, ik heb de 808 toch weggedaan en een 606 in de plaats.

ik had er wel degelijk één, want mijn 808 is naar een forumlid gegaan. ik ben best tevreden over mijn combo Xbase09+606, binnenkort wordt er een sampler aan toegevoegd en dan is het wel compleet.

Origineel geplaatst door locomilo
Tr-808 is zwaar overrated en over 20 jaar zijn ze allemaal versleten en kapot.

Over 20 jaar maakt meer dan de helft van de leden allang geen muziek meer.
En over 20 jaar zullen moderne apparaten ook mankementen vertonen. Maar ervaring leert
dat sommige vintage bakken langer meegaan dan moderne apparaten.

Op een gegeven moment komt er gewoon een apparaat uit dat de tr-808 compleet overbodig maakt. Als je tr808 het dan nog doet zal de prijs enorm gaan zakken. En dan baal je dat je mee hebt gedaan aan die belachelijk hoge prijzen hype.

Tr-808 is zwaar overrated en over 20 jaar zijn ze allemaal versleten en kapot.
xbase misschien wel eerder met zn geavanceerde draai/drukknopjes/menu's en display
icon11.gif

Op een gegeven moment komt er gewoon een apparaat uit dat de tr-808 compleet overbodig maakt. Als je tr808 het dan nog doet zal de prijs enorm gaan zakken. En dan baal je dat je mee hebt gedaan aan die belachelijk hoge prijzen hype.

Wat een onzin, als een dure auto koopt krijg je daar naar een aantal jaren toch ook niks meer voor terug. Het kan mij echt niet schelen of ooit dure apparatuur niet veel meer waard is, je hebt er toch jaren plezier van gehad. Ik zelf zal overigens nooit de hoofdprijs betalen. De mensen die er teveel voor vragen gewoon negeren.
Er zijn ook mensen die 3 keer per jaar op vakantie gaan, dat vindt de 1 ook weggegooid geld en de andere weer niet.

Origineel geplaatst door Roel
vergeet dan sequencer en controller niet voor de airbase. gelukkig hebben de 808 en de 999 die beide een seq en voldoende knoppen aan boord :)

gerrie79 zei ;
Ik zou de 808 houden en er desnoods een airbase bij kopen

idd en er bv voor t seq gevoel een rm1x aan hangen schynt erg goed te werlken

die jomox koste die nou boven de1000 eu grens ?

en konje daar eiegn set drums in hangen relaxed
maar je moet moet moet gewoon een analoge drumachine hebben en en er een veel kunne op wat voor manier dan ook naaste hebben

606 moet je modden foetus wordtje gelukkig van
bv aleen de simple mod seperate outs is al een aan vullen bv de bas en snaren door een apart disrt. pedaaktje en bv toms ride en hats weer apart
krijgt de 606 eein eigen dimensie

sc6

idd kop maar een syntrax hihi
zit ook een moogladder filter in hebbie gelijk een moog [gevoel] en ... voor minder

Origineel geplaatst door sander
Wat een onzin, als een dure auto koopt krijg je daar naar een aantal jaren toch ook niks meer voor terug.
Ja maar een ouwe Lada hoort niet net zo duur te zijn als een nieuwe Mercedes.... Die museum status die zegt mij gewoon niets.

Origineel geplaatst door R-ond
gerrie79 zei ;
Ik zou de 808 houden en er desnoods een airbase bij kopen

idd en er bv voor t seq gevoel een rm1x aan hangen schynt erg goed te werlken

die jomox koste die nou boven de1000 eu grens ?

en konje daar eiegn set drums in hangen relaxed
maar je moet moet moet gewoon een analoge drumachine hebben en en er een veel kunne op wat voor manier dan ook naaste hebben

606 moet je modden foetus wordtje gelukkig van
bv aleen de simple mod seperate outs is al een aan vullen bv de bas en snaren door een apart disrt. pedaaktje en bv toms ride en hats weer apart
krijgt de 606 eein eigen dimensie

sc6

met een rm1x aan de airbase heb je nog geen knoppen om aan te draaien :(

met de 999 heb je ook analoge bd, toms etc en daarnaast kun je er nog wat, stuk of 32, samples in gooien. geen idee wat het nut is van de samples, maar dat heb ik nog nooit gezien :W

Laatst gewijzigd:
Back