Wat voor Sampler?! / Drumcomputer?!

prachtig meer ruimte maar waar het omgaat is dat je goeie muziek maakt. en als er een fabriekshal aan apparatuur voor nodig is, dan istie nodig. Resultaat geldt toch?

Origineel geplaatst door B.grosmann

:eureka: Heb wel meer ruimte op mijn bureau

Bart

Misschien, maar tot op heden haal ik meer uit software dan uit menig hardware.
HE HELEMAAL GELIJK ASJE EEN 300.- PC HEB kunje dr aardig wat mee met software
dowlkoaden ,..mega veel plugins
moetje s met 300 eu een winkel [muziek] binne lopen ,..en vragen wat je met je 300 eu kan

ga je naar huis ,.. met folders
:{

on ee met een comfort card :D ooit ook gehad

maar boys hous op straks durft mr grossman niet meer te reageren we byten ,..oft lekker is :{
en topic starter = tie naar huis
=( :confused:

met drum kunje denk ergoed al uit de weg met software ,..
want de meeste vallen terug op de xox..sommige nemen nog eg de moeite om te samplen ,..goed xternal fx / compressors te gebruiken enso ,..

maar idd goa heb je gee analoge shit nodig een virus / nordlead met
holle kick ,..
ben jeheel eind

Bericht door een moderator:
Maar goed, weer on-topic. Software/hardware-discussies zijn er al genoeg geweest.

Origineel geplaatst door R-ond
HE HELEMAAL GELIJK ASJE EEN 300.- PC HEB kunje dr aardig wat mee met software
dowlkoaden ,..mega veel plugins
moetje s met 300 eu een winkel [muziek] binne lopen ,..en vragen wat je met je 300 eu kan

kan je na gaan wat ik met mijn 64 bitje kan.

maar boys hous op straks durft mr grossman niet meer te reageren we byten

Maakje maar niet druk hoor, ik bijt wel weer terug.

Maar eerst even dit, anoniepje bedank voor het comentaar. daar kan ik iets mee. het was niet mijn bedoeling of tof te doen, maar ik merk dat het wel zo is aangekomen. En ik heb mij iets verkeerd verwoord.
Wat ik bedoelde met dat het hetzelfde klinkt is eigenlijk dit, fjoesz let op, want hier komt mijn ervaring. en daar gaan jullie geheid fout op.

Kunnen jullie 8 eq inladen, compresoren etc.. dat fruitig programma wat ik gebruik kan dat wel, ik eq mijn hele nummer elk geluid appart. kan je vijf verschillen ingestelde reverb gebruiken, of kan je maar een instelling in voeren.
Je gaat mij toch niet vertellen dat je acht apparte eq gekocht hebt.:dubbel:

Origineel geplaatst door fjoesz

ik heb je myspace bekeken, maar volgens mij heb je geen JAREN ervaring.
is athean records een label? zo ja, geeft die jouw muziek uit?

Als je goed gelezen had, dan sprak ik over fast tracker, en dat programma stamt af uit het stenetijdperk.

Ik kan niet over mij zelf zeggen dat ik goed ben, absolut niet, maar ook niet of ik slecht ben. dat laat ik over aan andere, laat mij maar wat muziek horen en dan bepaal ik wel of je een rookie bent. Hehe, tja het klink of het klinkt niet.

Kunnen jullie 8 eq inladen, compresoren etc..
Inladen? Die zitten toch gewoon op je mengpaneel? Op m'n 01v en Mackie 24 VLZ Pro wel tenminste, en op dikkere mengtafels tref je ook nog per kanaal een compressor aan.

kan je vijf verschillen ingestelde reverb gebruiken, of kan je maar een instelling in voeren.
Nou, da's eigenlijk heel simpel. Ik heb 2 reverbs met dual-engine mogelijkheid, en wil ik meer sporen met aparte instellingen (wat overigens niet perse geweldig of goed hoeft te zijn - genoeg mensen die het ook met 1 'verb afkonden), dan bounce ik gewoon eventjes.

Je gaat mij toch niet vertellen dat je niet weet hoe een mixer werkt? :D

Maar je doet je wel tekort met die 249 - er zijn genoeg controllers die stukken lekkerder spelen dan dat, en als je er elke dag achter zit is het leven te kort om met een minder fijn tobo rond te rotzooien. Check de Xboard of Novation SL eens, die spelen geheid fijner :).

Ik zou helemaal geen hardware op dat gebied aanschaffen. Een goed geluidskaart en dat is het dan.
Ik heb alleen mijn muziek programma en een leger aan vst plugins. Hardware ben je na een tijdje zat, omdat het allemaal uiteindelijk hetzelfde klinkt.

bart

Ergo; 1 geluidskaart die steeds anders klinkt vs. totaal verschillende hardware wat uiteindelijk allemaal hetzelfde klinkt?

Juist h.w. synths en rommel klinkt steeds anders, een geluidskaart niet.

Niet dat ik wat tegen vst's of software heb overigens.

maar je maakt wel een goed punt.
Ik heb altijd gedacht dat ik hardware nodig had, tot ik Flstudio kreeg. Nu gebruik ik alleen mijn comp en mijn evolution mk-249c. Maar het is wat je zelf wilt en wilt bereiken. een juiste combi van beide is inderdaad beter, maar aan alles zit een nadeel, en ik laat Hardware niet zomaar links liggen.

Bart

Hehe ik heb jaren lopen kloojen op FL enz. Het werkt prachtig hoor, het is perfect. Maar als ik een paar synths open gooi via mijn mengtafel, dan gebeurd er toch iets heel anders dan als ik leuke samples en vst's laat afspelen via FL.
Trouwens Ableton Live is wel net iets beter dan FL. Klinkt beter, en mooier.

maar boys hous op straks durft mr grossman niet meer te reageren we byten

Maakje maar niet druk hoor, ik bijt wel weer terug.

Maar eerst even dit, anoniepje bedank voor het comentaar. daar kan ik iets mee. het was niet mijn bedoeling of tof te doen, maar ik merk dat het wel zo is aangekomen. En ik heb mij iets verkeerd verwoord.
Wat ik bedoelde met dat het hetzelfde klinkt is eigenlijk dit, fjoesz let op, want hier komt mijn ervaring. en daar gaan jullie geheid fout op.

Kunnen jullie 8 eq inladen, compresoren etc.. dat fruitig programma wat ik gebruik kan dat wel, ik eq mijn hele nummer elk geluid appart. kan je vijf verschillen ingestelde reverb gebruiken, of kan je maar een instelling in voeren.

het is niet alleen onwaar maar je vergeet ook nog eens de mogelijkheid om hardware met software te combineren he. een dikke bron met plugs erover klinkt dikker dan ene dunne

daarbij zeg je ook nog eens alles te downloaden.. houdt dat in dat je cracks draait? volgens mij wel.

daarbij klinkt alle soft naar je geluidskaart en kunnen hw bakken ook een eigen identiteit hebben

dus dat alles t zelfde klinkt...

ik hoor alleen maar bijeengeraapte meningen die je ergens op t forum van de jostiband hebt opgepikt

is niet erg verder, t gaat om jouw plezier

van mij mag iedereen alleen met software werken. moet je zelf weten

Origineel geplaatst door Yoozer
Inladen? Die zitten toch gewoon op je mengpaneel? Op m'n 01v en Mackie 24 VLZ Pro wel tenminste, en op dikkere mengtafels tref je ook nog per kanaal een compressor aan.

Nou, da's eigenlijk heel simpel. Ik heb 2 reverbs met dual-engine mogelijkheid, en wil ik meer sporen met aparte instellingen (wat overigens niet perse geweldig of goed hoeft te zijn - genoeg mensen die het ook met 1 'verb afkonden), dan bounce ik gewoon eventjes.

Je gaat mij toch niet vertellen dat je niet weet hoe een mixer werkt? :D

Maar je doet je wel tekort met die 249 - er zijn genoeg controllers die stukken lekkerder spelen dan dat, en als je er elke dag achter zit is het leven te kort om met een minder fijn tobo rond te rotzooien. Check de Xboard of Novation SL eens, die spelen geheid fijner :).

De 249 heb ik gehad en gebruik hem alleen voor de accoorden, er zijn wel andere mogelijkheden, die ik soms gebruik voor house.

Origineel geplaatst door fjoesz
het is niet alleen onwaar maar je vergeet ook nog eens de mogelijkheid om hardware met software te combineren he. een dikke bron met plugs erover klinkt dikker dan ene dunne

daarbij zeg je ook nog eens alles te downloaden.. houdt dat in dat je cracks draait? volgens mij wel.

daarbij klinkt alle soft naar je geluidskaart en kunnen hw bakken ook een eigen identiteit hebben

dus dat alles t zelfde klinkt...

ik hoor alleen maar bijeengeraapte meningen die je ergens op t forum van de jostiband hebt opgepikt

is niet erg verder, t gaat om jouw plezier

van mij mag iedereen alleen met software werken. moet je zelf weten

Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat mijn werk niet goed is afgemixt. En dan kom ik in een probleem, want ik maak mijn muziek op twee ouwe boxen. daar heb ik een goede rede voor, die de meeste van jullie waarschijnlijk nog niet begrijpen.

4front ect hoef je niet te cracken:doei:

haha t wordt beter en beter

nee dat bedoel ik niet. ik zei iets heel anders

"nog niet begrijpen" :D geweldig

gooi nog een muntje in die gast :D

Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat mijn werk niet goed is afgemixt. En dan kom ik in een probleem, want ik maak mijn muziek op twee ouwe boxen. daar heb ik een goede rede voor, die de meeste van jullie waarschijnlijk nog niet begrijpen.

Precies, je hebt echt een stuk meer jaren ervaring nodig dan dat wij allemaal hier hebben om te begrijpen dat mixen op goede monitors stom is !

Ik ben wel erg benieuwd wat die reden is, ik moet toegeven dat ik bij de meesten van ons hoor. Mogen wij die reden ook weten?

daar heb ik een goede rede voor, die de meeste van jullie waarschijnlijk nog niet begrijpen.

En met zo'n houding wordt dat begrip niet echt beter, denkjewel??

@Wezz&Fisher:
Ik zou voor de drums zeker de MPC, maar toch ook de Korg Electribe SX en misschien RS7000 eens goed bekijken. Uitgebreide functies en je kan je eigen drumsounds inladen. Maar ik denk eigenlijk dat de post van Yoozer al wel aangeeft dat het handig is om te kijken welke werkwijze het best bij je past en dan in die categorie een apparaat te kiezen waar je goed mee kan werken.

Tjoesz het kan nog beter en je onderschat mij.
alan hier komt ie.
Afmixen kan ik wel, maar ben er nog nie goe in, maar met mijn boxen, weet ik tot hoe ver ik kan gaan. Als jullie echt verstand hadden, dan hadden jullie gemerkt waar ik naar toe ging in mijn laaste bericht.
Ik ga niet zeggen dat ik beter eq dan jullie, want dat is vast niet zo. maar mijn muziek kan afgspeelt worden, op die zelfgebouwde radio van een bouwvaker. en daar zit hem het verschil in.
En dat gaat niet als je spullen dat nie aangeven he

Back