hulp bij beat

Bigsam

Nieuwkomer
ik weet niet tot hoever jullie verstand hebben van zaken,
maar zou iemand mij misschien wat tips kunnen geven over het afmixen
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=321845&songID=4926320
bijv bij een van mijn nieuwste beats,
hoe vinden jullie klinken, (ff de rap niet meeluisteren, het was een accapella battle,)
ik zou graag wat feed willen, want ik ben er zelf niet helemaal tevreden over,
Zovast bedankt

Ik vind het helemaal niet zo verkeerd klinken moet ik zeggen.
Vooral het mooie stukje 'filmmuziek' wat er doorheen zit vind ik erg mooi!!! (ook zelf gemaakt? of gesampled).

Wat de beat betreft:
Om een hiphop beat goed uit de verf te laten komen, zou ik niet al te veel compressie over de gehele beat gooien. De beat klinkt nu erg plat en wordt constant weggedrukt. Een goede buizencompressor zou je wel kunnen gebruiken, maar dit klinkt meer als de standaard cubase dynamics compressor (niet lekker dus).

Ook de samples die je gebruikt zijn niet super... Ze klinken wel leuk, maar ik zou ze zeker layeren met andere kicks en snares. Tjek Stylus eens! Daar kun je echt wel lekkere hiphop samples uit halen! Ik zou je hihats iets korter maken, die zijn nu erg lang en laten het ritme teveel sleeeepen... :)

Per sample zou ik wel wat compressie gebruiken, maar niet over de gehele beat. Zorg dat er ruimte qua dynamiek in het rtime zit. Dan knalt een beat pas!

Succes, ga zo door!

haha hee dude zit jij ook op polemo. beetje leven daar nog?

ik vind de beat zeker wel nice.. maar wat hij ^ zegt over de drums klopt wel..

maar ik weet niet, de beat heeft wel zo z'n sfeer ofzo!

ok bedankt voor je feed man,
ik gebruik reason 3.0
doe het al 3 jaar ofzo,
heb alles zelf lopen uitzoeken enzo,
maar ik kan niet zo goed afmixen enzo dat vind ik wel vervelend,
en wat je zegt over dat ze beetje weggedrukt worden,
dat is precies wat ik bedoel en dat ik me daar een beetje aan erger,
ik weet niet goed hoe ik dat beter kan maken,
ik gebruik meestal om het af te mixen reason zelf en audobe audition,
maar weet meestal niet echt wat ik doe,
als iemand misschien een klein basisje kan droppen hoe ik het zou kunnen doen zou het me erg veel helpen
peace,

Origineel geplaatst door Raynor
haha hee dude zit jij ook op polemo. beetje leven daar nog?

ik vind de beat zeker wel nice.. maar wat hij ^ zegt over de drums klopt wel..

maar ik weet niet, de beat heeft wel zo z'n sfeer ofzo!
ok thnx,
ja zit er alleen voor die beat battles daar, echt leven is er niet volgens mij,

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=321845
mischien kunnen jullie wat meer van me checken,
en wat feed geven, want ik heb het gevoel dat het afmixen me in de weg zit
van nog beter te worden

ja dat is ook iets,
ik werk alleen met een logitech headset van 30 euro,
ik heb het niet zo breed zeg maar,
maar ik wil wel wat gaan halen,

Ga zo door BigSam, toffe track van je op Soundclick!

Die mixtips kan ik je niet geven maar die komen vanzelf hier op het forum.

Groeten ens,

O man... ben nu al een uur lang je track aan het luisteren!

Ik ben echt helemaal kapot van die "klassieke" sample die je hebt gebruik!!!
Waar komt dat vandaan als ik vragen mag?

Eenvoudige manier van mixen hiphop beats:
- Gebruik de juiste samples (de ingredienten in je gerecht zijn immers het belangrijkst!)
- Zorg dat de samples hun attack behouden of eventueel nog meer attack krijgen. Dit doe je met een goede compressor met een klein beetje attacktijd ingesteld (vooral goed luisteren wat je doet). De standaard compressor van reason ken ik niet, maar gebruik anders de VST versie van T-Racks!
- Gebruik per track ook wat EQ. Een kick mag bijvoorbeeld best wat laag hebben (lekker die 60Hz in je onderbuik voelen beuken), maar ook best wat hoog voor je attack. Op deze manier geef je elk element een plekje in het spectrum. Kick vooral laag + attack in het hoog geven. Snare in het mid laten uitspringen en in het hoog ook iets. Hihats vooral in het tophoog (boven de 12KHz) wat extra geven!
- Ik zou persoonlijk adobe audition niet gebruiken. Dat is meer software voor de videomonteur die ook ineens geluid wilt kunnen mixen. (ik dacht trouwens dat dit de opvolger van cool edit was en daar was ik ook al niet kapot van!)

- Mixen kun je niet leren op papier... alleen uit ervaring! Dus: DOEN DOEN DOEN DOEN en nog eens DOEN!!! Het wordt elke keer alleen maar beter!

aight thnx, hier kan ik wat mee man
ik sample best veel van anime's, japanse tekenfilms,
de muziek daarvan is altijd zo lekker weg te luisteren
het nummer die ik hier gesampled heb is deze Inuyasha - Kikyo Theme
moet je maar is checken kan je horen wat ik met de sample gedaan heb enzo,
ik doe hem trouwens wel uploaden

uhm.. jij hebt et niet zo breed zeg je hè

kijk eigenlijk zou je gewoon monitor speakers moeten kopen, maar omdat jij et niet breed hebt..

kijk eens op marktplaats voor een oude akai versterker ofzo + paar leuke speakers

scheelt al een hoop mate

Misschien heb je hier wat aan, een mixing drums tutorial bij Google Video. Hij is voor FL Studio maar het principe is hetzelfde:

http://video.google.nl/videoplay?docid=-634445258269274067&q=warbeats

Deze is ook aardig, een video tut over NY style compressie:

http://www.mutantaudio.net/tutorials/parallel_compression_tutorial/parallel_compression_tutorial_ma.html

Prachtige sample idd!

Als je een beat maakt met bv. de Redrum in Reason, dan kun je iedere output van de drummachine routen naar wat je maar willt, dus ook naar multiple compressors in Reason. Experimenteer daar es mee.

Je kunt natuurlijk ook een drumloop in DrRex, die je 'to track' hebt geschreven, dubbelen en het gedubbelde spoor met "parallel compression" aanpakken, zie de tutorial.

Ik ben absoluut geen autoriteit op het gebied van drum mixing, maar als ik jou was, zou ik wel oppassen dat je hihats niet te scherp en te hard door de beat heenknallen. De balans tussen je drumssounds moet je ff op letten (waarschijnlijk heeft e.e.a ook te maken met je afluistering...). Zacht afluisteren op kleine el-cheapo speakers heeft trouwens wel een voordeel, je kunt de balans beter horen.. als er een sound helemaal bovenuit springt, dat hoor je op die manier snel genoeg. Of de sound goed klinkt, da's een ander verhaal.

Ik vind die beat qua ritmiek wel echt erg tof!

Succes!!

Ik heb je beats al een keer gehoord omdat ik net als jij ook regelmatig rondkijk op NLhiphop forum..
Ik vind de beat gaaf van die speeskees en die andere..
wel vind ik de vocalen minder (afgemixt), kwaliteit is niet helemaal toppie en de vocaal ligt er wat mij betreft niet helemaal lekker in.. Ik zou zelf de hi-hats ook iets zachter zetten in de mix. Verder vind ik het gaaf!
En die gratis beat is echt hilarisch! :P

Ik zou je ook aanraden in ieder geval een redelijk setje speakers te kopen, daar red ik het ook goed mee! :)

aight thnx voor je reactie man,
ja ik ben weer gebanned op nlhiphop voor niks,
maarja is toch een kutforum daar,
en ja ik heb niks aan de accapella gedaan, want die heb ik zo aangeleverd gekregen,
(had ik wel moeten doen eigenlijk)
maat thnx voor je reactie,
peace

leuke sample inderdaad, persoonlijk hou ik er van om dat soort samples in recycle te knippen in stukjes en in reason lekker mee spelen... maar zo is ie ook wel lekkel... ik zou persoonlijk wel wat meer shuffle op de beats doen, klinkt een beetje statisch zo als je begrijpt wat ik bedoel...

waar heb je die acapella vandaan als ik vragen mag... spacekees is een held met ze transformers :dubbel:

Back