CUBASE SX3 fout??

Pimpampeter

Muziekfabriek
Hee Luitjes,

Ik werk nu al een paar jaar met Cubase, en dacht het programma toch wel door en door te kennen. Nu loop ik tegen twee problemen aan, waar ik echt nog nooit mee te maken heb gehad.

1. Als ik met een midi keyboard een stuk muziek opneem, neemt cubase sx3 dit DUBBEL op. Dit betekend als je de editor opent, dat er 2 identieke noten op elkaar liggen!! HOE ZET IK DIT UIT??? HELP!!!

2. Als ik met Alt+ muis een audio sample aanklik om deze vervolgens te verdubbelen, gaat dit goed. Echter, als ik de sample bijvoorbeeld door midden knip, kopieer, en ik een van de gekopieerde samples nu REVERSE, worden alle geknipte samples gereversed.

Kan iemand mij hier de oplossing voor bieden??? Loop namelijk aardig klem met mn producties nu dit niet werkt!!!

THANKS!!!!

Eerste vraag: smells like MIDI loop. Heb je je MIDI thru aanstaan? De MIDI noot die verzonden wordt door je keyboard komt dan bij Cubase binnen en wordt gelijk weer doorgestuurd naar je keyboard, die dan weer doorgeeft dat er een noot aangeslagen is, wat Cubase dan weer registreert etc. Je kunt je MIDI in en uit kanalen in Cubase op verschillende waarden zetten.

2e vraag: als je iets gaat processen en dat zelfde stukje staat ook ergens anders, vraagt cubase of je "new version" of "continue" wil doen. Je moet dan new version kiezen anders draait 'ie ze allemaal om. Echter, in dat schermpje staat ook een vakje "don't show this message again" en als je die hebt aangevinkt, gaat 'ie het niet meer vragen. Is via preferences vast wel terug te vinden.

Midi thru stond wel aan, maar na deze uitgezet te hebben, heb ik nog steeds hetzelfde fantastische resultaat... helaas

Die new version dialog box, komt bij mij dus niet meer naar voren, ook niet als ik t in de preferences aan zet... VAAG...

Kun je MIDI thru op je keyboard ook uitzetten (local) ? Wat gebeurt er als je MIDI in en out in je Cubase track verschillende waarden geeft ?

waarschijnlijk gebruik je een usb midi keyboard aansluiting en een midi kabel aansluiting op je midi interface. Omdat je bij het in kanaal in de inspector default Midi all hebt staan worden de inkomende midi noten van ALLE aangesloten midi porten die midi informatie ontvangen gemerged op je kanaal. Hoogstwaarschijnlijk stuur je dus je informatie zowel op usb als op midi uit.

Dit kun je simpel testen door bij midi in alleen het input kanaal van je midi in van je keyboard te kiezen, als het dan wel goed werkt heb je dus een configuratie probleempje waarbij je 1 kanaal moet disablen bij het gelijktijdig sturen van dezelfde informatie. Niks om je zorgen over te maken dus, dit is vrij standaard gedrag wat normaal in de driver van je keyboard opgelost zou worden. Maar handmatig kun je dit net zo goed overrulen.

Het midi probleem heeft zich al opgelost. Cubase geeft bij mij automatisch Troggle timebase between musical and linear op t noot symbooltje (whatever er dan mag gebeuren) als ik die uitzet, neemt ie alle noten maar 1 keer op...

Snap niet waarvoor t dient, maar dat is nu opgelost!!! THANKS!!!!!

sample reverse probleem nu ook opgelost.. Na opnieuw opstarten computer, en nogmaals de new version dialog box aan te klikken in preferences, nu wel resultaat... ERG WAZIG, maar t werkt weer ff...

Iedereen super bedankt voor de snelle reacties!!!!

Back