DrumComputer

LyCanthrope

Nieuwkomer
Hallo mensen wij met ons bandje zijn al lang op zoek naar een drummer, maar nog geen geschikte(qua muzieksmaak enzo) gevonden.
dus nu zitten we er over na te denken om gewoon een drumcomputer aan te schaffen :).
is dit handig? en is de kwaliteit ook mooi? wat is dan een goede drumcomputer?

Bedankt alvast!

Jurgen..

tr808.jpg

Wat voor soort muziek maken jullie?

Genre, budget? Beoogde manier van werken?

Hoe wil je opnemen? Alles er live inrammen of meer stap per stap nootjes ingeven?
En hoe zie je het afspelen zitten? Wil je gewoon op start drukken en songs afspelen van
A tot Z of wil je zelf je patterns live opbouwen en net zolang in een pattern blijven hangen
als je zelf wil?

Ik weet anders nog wel een leuk 2de handsje...:D

Ik heb dat miniding van zoom wel eens geleend van een oud-klasgenoot.
Best een geinig ding, met wat leuke en goede geluiden, is ook erg makkelijk en snel te programmeren.

MRT3B_blk_slant-web.jpg

Wat heeft hij nou aan een sampler als hij geen drummer kan vinden om samples in te drummen? Dan kan hij echt beter een drumcomputertje kopen met realistiesche drum geluiden, of DRUMKIT FROM HELL aanschaffen.

En die tr808 is wel geinig hoor, maar toch niet als complete vervanging voor een drummer ? (Alhoewel het weer eens wat anders is 8D )

Origineel geplaatst door major-hostage

En die tr808 is wel geinig hoor, maar toch niet als complete vervanging voor een drummer ? (Alhoewel het weer eens wat anders is 8D )

Je kunt best wel 1 heel nummer met de percussie van drumcomputers vullen hoor. Gebeurt volgens mij wel vaker :z

Jonges ik zou zeggen denk er even over na want er is best veel keus

het ligt er ook aan wat voort soort muziek jullie spelen met die band van je

zoals ik de gangbare merken ken:

Korg kan de maffe stukjes

Roland klinkt lekker vol

Yamaha klinkt lekker hard

maar dan heb je het al over drummachines voor funk, drum breaks, hardcore

er zijn natuurlijk nog meer merken en modellen drummachine, maar vergelijk ze 'ns

hun klank en hun ingebouwde stukjes en beats
je kan ook een groovebox kopen dan heb je drummachine en bas + blieps ineen

(dat is echt mooi speelgoed dat ben je lang niet zat)

:dj: 8)

Back