Midi-in Led blijft knipperen

karstieman

Super K
Ik heb het probleem dat de midi-in led van mijn Proteus2000 sind een paar dagen constant blijft knipperen. (ca 2x per seconde). Op de usb-midi controller knippert er geen lampje op het kanaal van de Proteus.
Voorheen brandde deze led alleen als ik er daadwerkelijk een toets werd ingedrukt / er midi naar de module werd gestuurd.

Alleen als ik de pc uitschakel dan stopt het knipperen, maar zodra ik de pc inschakel gaat het lampje weer knipperen. Dus nog voordat windows geladen is knippert het lampje al.

Heeft iemand enig idee waardoor dit (probleem) veroorzaakt kan worden ?

Nou, dat dacht ik dus ook, maar het lijkt er niet op:
Ik heb nog 2 synths aan de midi-interface hangen en die heb ik allebei al uitgezet, maar het knipperen stopte niet.
Alleen als ik de pc uitzet, dan stopt het.
Gekke is dat het lampje aangaat zodra de pc aangezet is, dus nog voordat windows is opgestart....

Oh ja, het stopt ook zodra ik de midi-in kabel van de Proteus uittrek...

Ik heb zelf een XL7, dus een soort proteus, en dit is een van de weinige apparaten die het midi clock signaal laten zien via het LEDje. Ik denk dus dat je proteus ingesteld staat op het uitzenden van midi clock, en dat het hardware matig teruggelust wordt of zo. Windows hoeft daarvoor niet perse te draaien: de meeste interfaces worden volgens mij via flash-updates ingesteld, zodat ze het ook stand-alone kunnen doen.

dan moet er toch zelf die paar terug, iets in je setup of instellingen veranderd zijn? Een module gaat toch niet vanzelf active sensing of iets aanzetten?

Origineel geplaatst door Rocka
Staat toevallig een van je datawheels van je controller keyboard nog omhoog of i.d.?

Dat kan niet zijn, want als ik alle andere synths uitzet, dan knippert het ledje gewoon lekker verder...

Back