hoe archiveer jij je songs?

nomore

Lintage Vid
ik weet dat ik eigenlijk per song apartje 'project folders' moet aanmaken in cubase, heb dat eigenlijk nooit gedaan zodat ik nu met een behoorlijk onoverzichtelijk archief aan audiomateriaal zit. Wat zou de beste manier zijn om dit 'op te ruimen'?

ieder project openen en saven in een eigen folder, dat is zo'n optie ergens in het bestand menu.

Iedere geladen sample slaat SX3 op in de Audiomap, ook als je die sample niet gebruikt in je arrangement... In de AudioPool kan je bekijken welke (en hoe vaak) samples zijn gebruikt in je arrangement...

Ik gooi dus af en toe die ongebruikte samples weg uit de Audiomap als t nummer zo goed als af is en ik zeker weet dat ik die samples niet meer ga gebruiken...

En zoals Gerrie79 zegt: ieder project in een aparte folder, dan zie je ook sneller welke samples je kan opruimen...

;)

Zoals hierboven wordt vermeld, en dan voor de backup, de hele bups op een externe harddisk ofzo ;)

bij cakewalk (waarschijnlijk sonar ook wel) had je vroeger de optie dat je je hele project in 1 file kon mergen. Maar met aparte mappies gaat het ook wel werken. Bedankt voor de antwoord iig.

Volgende stap is trouwens meer sysex patches op te slaan e.d. Nu merk ik dat ik vaak niet meer terug kan naar de bron als ik oude songs wil bewerken. (les van muziekmaken, er is ALTIJD een volgende stap :P )

Back