Stel, ik wil uit een loopje een bepaald geluid isoleren, hoe moet ik dit doen? Ik bedoel bijvoorbeeld een geluid dat tegelijk met bass doorkomt. Hoe kan ik dan bijvoorbeeld de bass wegkrijgen en alleen het betreffende geluid overhouden?
Dit is niet te doen.
Er zijn wel progs die claimen het te kunnen, maar helemaal lukt gewoon niet.
net zoals Eraser127 zegt, je moet filteren en dan verlies je ook definitie van je beoogde eindresultaat.
Als de frequenties mijlen ver uit elkaar liggen is het nog wel te doen maar veel geluiden hebben nu eenmaal een flinke bandbreedte en overlappen elkaar dus vaak.
Tja, een droog loopje bewerken om er iets uit te knippen is heel erg moeilijk idd..
Maar als je het in een mix zet met een hoop andere geluiden, en je knipt voor de bass weg te krijgen bv. alles tot 130 hz weg dan zal de bass al veel minder storen. Je bent dan wel een hoop laag kwijt van andere instrumenten in je loopje maar dat is een afweging die je moet maken.
Als de loop stereo is kan je met phase truukjes wel wat bereiken.
Bijvoorbeeld stem is mono, muziek is stereo. Als je dan links ten opzichte van rechts uit fase zet verdwijnt als het goed is de stem en hou je de muziek over.
Heb het zelf nog nooit geprobeerd. Dus ik weet niet hoe goed het werkt.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.