kawai r100 drumbakkie

Hanz

Anonieme Analogist
grappig toch?

Kawai R-100 10bits vintage drumcomputer

Vrij obscuur apparaat, maar met zeer veel mogelijkheden: individueel per noot zijn pitch, panning, volume etc in te stellen. Oude geluiden, doet denken aan drummachines als de DMX en de Linn. Deze heeft 2 uitbreidingschips geinstalleerd waardoor hij 3 x zoveel geluiden heeft als de standaard versie.

DIN sync (24,48 en96 ppq, dus zowel voor oude Roland drumcompu's/bass lines/sequencers maar ook voor Linn en vele andere standaarden) en MIDI in/out/tru

Individuele outs, tape sync etc etc

Inclusief originele manual.

http://www.marktplaats.nl/index.php...-kawai-r-100-10bits-vintage-drumcomputer.html

Ik heb hem gehad en vind het een vreselijk apparaat. Slechte drumgeluiden (dynamiekloze samples met de punch van een natte krant) en een vervelend te programmeren interne sequencer. Het pitchen van de drumgeluiden maakt de klank er niet beter op (bij bijvoorbeeld de Roland R-8 kun je hiermee wel leuke effecten creëren, zeker in combinatie met de Decay-parameter).

Kortom ik vind hem niet grappig! :r

:D

Om de daad bij het woord te voelen een mp3-tje van beste dat ik eruit kreeg.

Attachments

• kawai r-100 (sly dog).mp3
    939,3 KB · Bekeken: 109
Origineel geplaatst door Chinetti
Volgens mij valt daar wel een track uit te halen :D
Dat valt enkel te wijten aan mijn muzikale genialiteit. 8o)

m´n eerste drumcomputer ooit was een r-50, qua sound vergelijkbaar met de r-100 maar wat beperkter.
Ik was destijds wel gecharmeerd van de sounds en heb er veel plezier van gehad.
Pas jaren later kwam ik erachter dat je de samples ook kon pitchen en dat er een flanger in zat.

volgens mij zijn ze nauwelijks meer iets waard

ALS K T GOED BEGRIJP HEB JE HIER METEEN DYN SYNC CONVERTER

TXT VAN MP
DIN sync (24,48 en96 ppq, dus zowel voor oude Roland drumcompu's/bass lines/sequencers maar ook voor Linn en vele andere standaarden) en MIDI in/out/tru

toch vindt ik t heeft wel wat ,..
ouder drumachines [niet van roland
bv ik heb hier nog slingeren ,..een ymaha rx5 de grootse [net een black tr 909...maar dan met tr 707 schuivies ]
iig
best ok sounds reverse functie ,...veeeeel menus
dsu een aardige sequencer
ben daar nu beter in dan 5 jaar geleden ...had toen ook een hr 16 en en b
ook erg ok machienes ,..lekker solide ,..en easy meete werken ,..
by elkara krijgjed r tegen woordig 100 eu voor !!
stom goede machines voor niet alleen de beginnende muzikant

Origineel geplaatst door Sly Dog

Hij klinkt lekker kut.

"Jack-ja-jack-jack-j-j-j-jack-ja-jack!"

Origineel geplaatst door R-ond
ALS K T GOED BEGRIJP HEB JE HIER METEEN DYN SYNC CONVERTER
Ik meende dat de R-100 niet als DIN Sync convertor kan dienen. Je synct hem óf aan MIDI óf aan DIN Sync.

Ik heb er eentje van Falafelbiels gekregen en vond 'm toch wel geinig. Helaas werkt 'ie niet meer, maar als ik 't zo hoor moet ik 'm toch maar 'ns nakijken...Volgens mij valt daar wel een track uit te halen :D

WERKT NIET MEER?!?!?!?!?!?!?!

hij werkte al niet hoe het hoort he. er kwamen her en der geluiden uit die in de verste verte niks te maken hadden met de naam van de drum die bij de "pad" gedrukt stond hahahahahahaha...........

hoe dan ook:

WERKT NIET MEER?!?!?!?!?!?!?!?!!

Tof toch, op een lullige early 80's PCM achtige manier? 8o

Origineel geplaatst door falafelbiels
WERKT NIET MEER?!?!?!?!?!?!?!

hij werkte al niet hoe het hoort he. er kwamen her en der geluiden uit die in de verste verte niks te maken hadden met de naam van de drum die bij de "pad" gedrukt stond hahahahahahaha...........

hoe dan ook:

WERKT NIET MEER?!?!?!?!?!?!?!?!!

Nja, ik durfde het al niet te zeggen... ik zal gegeven paarden tenslotte nooit in de bek kijken, maar erm... het arme ding heeft het welgeteld twee keer gedaan (inderdaad klonk 'ie nogal verward), daarna gaf 'ie de geest. Waarschijnlijk een klein circuitinfarct omdat 'ie tussen de 707 en de RZ1 moest staan... Die is zich natuurlijk 't leplazerus geschrokken, zo tussen die kerels uit het ghetto...

Ik breng 'm binnenkort naar Maarten, die kan 'm vast wel fixen.

Origineel geplaatst door Hanz
Tof toch, op een lullige early 80's PCM achtige manier? 8o

Ik vind die kick nog wel een soort van punch hebben. Dat de rest dan lullig klinkt maakt die kick alleen maar beter en dat doet er ook gewoon niet toe. Ik zou hem gewoon gebruiken, dat weet ik zeker!

Origineel geplaatst door bazziman
Die XD5 van kawai lijkt mij persoonlijk een leukere bak.

Totaal niet te vergelijken, als je het mij vraagt.
Dit doet me inderdaad meer aan een el-cheapo uitvoering van een Linn of DMX denken.

en dit allemaal uit die 80ies drumdoos knap hoor
zit r rev,s op de drums ,..niet edittable waarschijnlijk

en uh bikkel

ALS T NIET KLINKT DOEJETOCH GEWOON ,..DIT ;
Klinkt het wat houterig of kraakt het op de achtergrond, dan laadt u gewoon simpelweg de juiste plugin in en uw muziek klinkt als nooit tevoren

WERKT OVERAL

Waarschijnlijk een klein circuitinfarct omdat 'ie tussen de 707 en de RZ1 moest staan... Die is zich natuurlijk 't leplazerus geschrokken, zo tussen die kerels uit het ghetto...

ZO HEE dat ding is SSOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO GHETTO, maar dan wel op een Poolse manier he.

:bekdicht:

Die R100 is ook een gedrocht om te programmeren. Niet gewoon stapjes invoeren, nee, nootlengtes. Wil je dus een beetje ingewikkeld ritme invoeren, dan moet je gaan uitdenken wat voor nootlengtes je nodig hebt. kwarttel-kwarttel-halfrust-halvetel-kwartrust-halvetel. enz... Doe mij maar gewoon een stepsequencer...brrr...

Back