kawai r100 drumbakkie

Origineel geplaatst door falafelbiels
ZO HEE dat ding is SSOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO GHETTO, maar dan wel op een Poolse manier he.

Je bedoelt, je mot er geen fles spiritus naast laten staan? :biertje:

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Die R100 is ook een gedrocht om te programmeren. Niet gewoon stapjes invoeren, nee, nootlengtes. Wil je dus een beetje ingewikkeld ritme invoeren, dan moet je gaan uitdenken wat voor nootlengtes je nodig hebt. kwarttel-kwarttel-halfrust-halvetel-kwartrust-halvetel. enz... Doe mij maar gewoon een stepsequencer...brrr...

beroerd in de omgang, komen rare geluiden uit, so so ghetto.......

Heeft iemand ervaring met de 'uitbreiding' chips van de R 100??

Ooit gehad helaas mee gaan fietsen met dat ding op mn rugzak toen de straat bevroren was
-dat moet de vorige eeuw geweest zijn-
en op mn bek ...
toen lag ie in 2-en maar deed het nog steeds!
behalve din sync midi konnie tegelijk ook nog triggerpulsjes uitsturen voor een appr. van een polysix bijv.!
Dat ding hoort in het museum en ik hoor ook altijd van die DuranDuran (orch hit?_)
geluiden eruit komen als ik me goed herinner (helaas is ie wel overleden nu)
bijlage van de gare toms die ik erg waardeerde altijd
:koffie:

Attachments

• r100.mp3
    27,2 KB · Bekeken: 82
klinkt best ok dat sample va de sample drumachientje
wat mag zoiets kosten ,..net zoiets as bv een alesis hr16
ofso

Origineel geplaatst door R-ond
ALS T NIET KLINKT DOEJETOCH GEWOON ,..DIT ;
Klinkt het wat houterig of kraakt het op de achtergrond, dan laadt u gewoon simpelweg de juiste plugin in en uw muziek klinkt als nooit tevoren

WERKT OVERAL

Sterk! :D

Origineel geplaatst door R-ond
klinkt best ok dat sample va de sample drumachientje
wat mag zoiets kosten ,..net zoiets as bv een alesis hr16
ofso

Heb de mijne voor €90 gekocht en geloof ik voor €80 verkocht.

Verder heb ik ze nog nooit te koop aangeboden zien worden (ik moet wel bekennen dat ik niet echt een E-bay afstruiner ben dus misschien dat ze daar af en toe wel staan).

Ha, de onvolprezen R100 van Kawai... Deze thread was me niet eerder opgevallen, maar ik sluit me aan bij Sly... Wat een onplezierig ding. Niet grappig. Maar misschien was dat ook omdat het de allereerste drummachine was waar ik 15 jaar geleden mee gewerkt heb? Zo van: "Ik ben nog onervaren, het klinkt naar niks. Dat is niet mijn schuld, maar ligt aan het apparaat..."

Want ik ben natuurlijk perfect 8o)

Maar goed, de geluiden kan ik me nog goed herinneren. Die zijn gewoon slecht. Zelfs de interne drum sectie van de Kawai K4 is beter.

Ik heb vroeger, pakweg 1990 met een R100, 2 R50's en 1 R50e gewerkt.
Werkte voor ons prima in die tijd. alleen de geheugens waren krap. een paar keer meegemaakt dat ze allevier vol waren voor 1 deun.
oja die e versie had een extra rom aan boort, latin of zoiets. Ik neem aan dat dit een van die 'uitbreidingchips' is. misschien heb ik die nog rondslingeren.

Toen perfect meegewerkt. Maar wat ging er een wereld open toen de eerste samplers voorbijkwamen. Geen tik meer uit die Kawai's gehaald.

Back