[Info] Schaalbare Midi oplossing

spriet2000

Ouwe rot
Hallo,

Ik ben opzoek naar een goede betaalbare oplossing voor midi. Ik heb een hardware midi-sequencer waarmee ik nu 2 apparaten mee wil aansturen. In de toekomst moet ik hier meer apparaten aan kunnen hangen.

Voorzover ik weet is doorlussen via midi thru niet de beste oplossing. Ik kan dan niet alle controllers van de apparaten kan opnemen. Apparaatjes als midi mergers en midi thru boxen ben ik niet een voorstander van. Ik zoek iets degelijkers en handig in een rack.

Ik ben hier niet zo thuis in ... Heeft iemand suggesties? Groeten!!! :engel:

Laatst gewijzigd:
Ik weet niet zeker of het met een midi patchbay kan. (Daarom ook 3 vraagtekens erachter zodat andere mij evt. kunnen corrigeren als het toch geen patchbay is.)

Hmm, ik zag op marktplaats een patchbay te koop. Was niet duur. Onder de 200 eurotjes. (Dacht zelfs onder de 100 maar m'n geheugen is niet zo goed deze week. Te veel stress :( )

verschil

Er is een groot verschil in midi patchers. Je hebt pure midipatchbays zoals de Roland A880 (zo heet ie toch?), die niet kunnen mergen, splitten etc.. en puur als patchbay fungeren...

.. én je hebt de slimmere varianten van Emagic, MOTU en anderen.. daarmee kan bijna alles. Kanalen mergen, splitten.. wat je maar wil. Je kunt deze bakjes ook vaak nog als 8x8 midi interface voor je PC gebruiken (als je dat mocht willen).

Zelf heb ik een AMT8 van Emagic.. en daar heb ik nog nooit een seconde spijt van gehad (ondanks z'n hoge prijs). Een bevriende engineer gebruikt de Midi-Timepieces van MOTU.. en is daar weer helemaal lyrisch over..

En als je iets minder hog eisen stelt aan de syncs van zo'n multimidi bak dan is een M-Audio midiman 4x4, of 8x8 nog wel een aanrader.. Ik heb er ook een en tot nu toe geen problemen mee. Alleen, als je ook de patchbay ZONDER compu wilt kunnen gebruiken zit je aan die Emagic of Roland vast

hmm klinkt interresant. Ik wil nl. zelf ook m'n synths evt. zonder pc kunnen programmeren
(automatisch). Is het moeilijk om die dingen te programmeren en loopt het op PTIJD????

Back