Cubase SX en Digi 001

Plaag

Stamgast
Helleu!

Gebruik ruime tijd Cubase SX met een Hoontech geluidskaart. Omdat ik naar mulitchannel wil en een ADAT aansluiting wli hebben voor Tascam MX2424 leek mij een 2e hands digi 001 een goede optie.

Misschien domme vraag, maar werkt een digi 001 wel met andere software dan protools? Momenteel gebruik ik ASIO, kan digi 001 daarnaast meedraaien, zodat ik per audio kanaal kan kiezen welke output ik neem?

Tnx alvast

Ja, de Digi001 werkt ook met andere software dan ProTools LE. Werkt bijv. met Cubase, Logic, Ableton (eigen ervaring)

Ok schön,

Heb digi 001 aangeschaft en hardware aangesloten. Ook software heb ik geinstalleerd en ProTools LE zelf wil niet werken vanwege gezeur om NFTS format, heeft iemand enig idee waar ik dat kan verifieren?

Verder blijkt het in Cubase SX2 ook niet te werken.

In windows xp (geen spacks) onder apparaatbeheer staat de digi 001 netjes tussen, maar als ik in Cubase onder device setup, multitrack, de asiodriver voor de digi selecteer geeft hij een error.

Iemand enig idee?

misschien de chipset?
VIA chpset en digidesign is geen goed huwelijk...

Origineel geplaatst door Plaag
Ok schön,

Heb digi 001 aangeschaft en hardware aangesloten. Ook software heb ik geinstalleerd en ProTools LE zelf wil niet werken vanwege gezeur om NFTS format, heeft iemand enig idee waar ik dat kan verifieren?

Verder blijkt het in Cubase SX2 ook niet te werken.

In windows xp (geen spacks) onder apparaatbeheer staat de digi 001 netjes tussen, maar als ik in Cubase onder device setup, multitrack, de asiodriver voor de digi selecteer geeft hij een error.

Iemand enig idee?
:eureka:

Origineel geplaatst door Frank-T
misschien de chipset?
VIA chpset en digidesign is geen goed huwelijk...

:eureka:

Ik wil je wel begrijpen maar me technische kennis weerhoudt me,

Que?

Niet echt superverhelderend,

of je bedoeld dat het nooit goed op dit systeem zal draaien of je bedoeld dat ik moet formateren?

tnx

Op het moederbord waar je alle kaarten, de processor etc op plaatst daar zitten een paar chips die de boel bij elkaar houden en aansturen. Als die van het merk via zijn, heb je een probleem.

Weet je het merk en type van je moederbord?

Origineel geplaatst door bikkel
Op het moederbord waar je alle kaarten, de processor etc op plaatst daar zitten een paar chips die de boel bij elkaar houden en aansturen. Als die van het merk via zijn, heb je een probleem.

Weet je het merk en type van je moederbord?

Asus p5p800

informatie voldoende?

Back