Wie heeft hier muziekles gehad?

Twee maanden les gehad op de basgitaar. Die bespeel ik overigens nog steeds. Ook de stukken in de Frank Zappa biografie over hoe je een componist wordt goed doorgelezen, dus ik ben volleerd, gepokt en gemazeld! :D

En zoals Zappa zegt: Wat voor lawaai je maakt, maakt niet uit. We hebben critici om te vertellen wat goed of slecht is, dus daar hoef je je als componist geen zorgen over te maken. :)

kheb 7 jaar keyboardles gehad, alle diploma's behaald
theorie weet ik echt niets meer van...

spelen kan ik nog wel, maar doe het te weinig dus het wordt langzaam minder =( =( =( =(

wilde daarna eigenlijk nog piano gaan doen, is er (nog) niet van gekomen

heb ooit gedacht om naar conservatorium te gaan, niet meer gedaan (had ik dat toch maar geprobeerd... als ik nu zie wat voor gave studies je in utrecht hebt, maar ik ben toen in r'dam wezen kijken en dat vond ik 3x nix)

Origineel geplaatst door Bahamut
, maar ik ben toen in r'dam wezen kijken en dat vond ik 3x nix)

wat heb je bekeken? de electronische studio is niet slecht, hoor, daar.

ik heb wat kleine ruimtes gezien waarin vage apparatuur stond voor de opleiding muziektechnologie geloof ik... ik kreeg toen een beetje het idee dat electronische muziek en productie niet zo sterk waren vertegenwoordigd op die school en dat het vooral om instrumenten bespelen ging
misschien heb ik niet zo goed opgelet :D

wat betreft muziektechnologie kan je beter in Utrecht zijn, denk ik. Maar electronische muziek/compositie is in Rotterdam echt het best van Nederland. Hoewel ze in Den Haag weer een grotere electronische studio hebben.. maar dat zeggt ook niet alles.

ja da's dan weer mooi klote...
toen ik m'n studiekeuze moest gaan maken waren dergelijke opleidingen er nog net niet. dus ben ik maar naar de kunstacademie gegaan, richting audiovisueel met de nadruk op geluid... was ook leuk.
maar muziektechnologie had ik ook graag gedaan, 'k heb nu alleen absoluut geen zin meer om te gaan studeren.

4 jaar theorieles gehad van mn 8e totr mn 12 e, een jaar of 6 saxofoon gespeeld en toen na een tijdje helemaal niets gedaan te hebben geswitched naar elektronische muziek, werk nu voor 99.99999% op gehoor.

8P

Toch nog ff reageren:
Ik heb 10 jaar lang pianoles gehad en uitvoering gegeven, in het begin, vanaf mijn 10de diverse zware klassieke stukken en later meer jazz/boogy/blues waarin je naar mijn smaak veel meer van je creativiteit kwijt kan.

Het mooie van house muziek vind ik de eenvoud. Hoewel ik kan genieten van bepaalde uitvoering van Liszt (met name door Wibi Suryadi) blijf ik housemuziek de beste vorm en meest expressieve vorm van muziek vinden. Juist mensen die dit kunnen met alleen een groovebox heb ik diep respect voor. Ik ken diverse mensen die puur doordat ze geld hebben allerlei mooie producties maken omdat ze de perfecte spullen hebben, verder dan 1 of 2 tracks uit 1 apparaat komen ze niet want dan zijn de makkelijke presets en simpele edits op en kopen ze weer nieuw.
Als je naar complexe housemuziek wilt luisteren adviseer ik je astral projection... ga daar lekker naar luisteren....
Verder is het wel handig dat ik fatsoenlijk met een toetsenbord overweg kan en bluesladders ken ja, maar expirementeren met NIEUWE dingen maakt house juist zo leuk, niet het implementeren van acooorden zoals jij die geleerd hebt.

Groet

Uhhm, toen ik in groep 2 zat begonnen met AMV. Daarna gekapt wegens een bekken die te hard klinkt.
Hierna niks gedaan. In de brugklas heb ik mezelf keyboard, piano what ever. ZOlang het maar toetsen heeft leren bespelen.

Verder lukt drummen ook vrij aardig en de bass pedals kan ik ook bespelen (maar das moeilijk joh ;) )

Ik heb 11,5 jaar lang pianoles gehad, waarbij ik de laatste 2-3 jaar veel met jazzimprovisatie en andere improvisatievormen heb gedaan.
Ik ben van plan binnen nu en een jaar het weer eens op te pakken om dieper in te gaan op jazzimprovisatie

11,5 jaar les!
ik mocht op de muziekschool niet eens verder na 7 jaar omdat ik alles had gehaald en ik "moest plaats maken voor nieuwe leerlingen"...

Ik heb 2-3 jaar trompet les gehad heeeeeeeeeeeeel vroeger.. een paar jaar terug heb ik een half jaar keyboard les gehad en ik heb nu al een jaar of 3-4 drumles.

Heb een jaartje of 2 gitaarles gehad.. maar dat is toch wel helemaal weggevloeid.. ik zou nog wel een beetje wat van pianospellen willen doen ofzo.. beetje leren welke accorden bij elkaar passen enzo.. weet iemand nog een goed boek? ;)..

Heb een jaartje of 2 gitaarles gehad.. maar dat is toch wel helemaal weggevloeid.. ik zou nog wel een beetje wat van pianospellen willen doen ofzo.. beetje leren welke accorden bij elkaar passen enzo.. weet iemand nog een goed boek? ;)..

Origineel geplaatst door Bahamut
11,5 jaar les!
ik mocht op de muziekschool niet eens verder na 7 jaar omdat ik alles had gehaald en ik "moest plaats maken voor nieuwe leerlingen"...

Tja, die ruimte was er bij ons gelukkig...

Ik heb trouwens de laatste 5 jaar van mijn lestijd ook in diverse bands gespeeld, meestal popbands.
3 Jaar terug ben ik daar ook begonnen in een jazz-workshop/band. Daaruit is na opheffing van de workshop vorig jaar mijn eigen jazzcombo uit voortgekomen waar ik nog steeds mee speel (mix van jazz/funk en ook pop). Het niveau ligt behoorlijk hoog (New Cool Collective, John Scofield en uiteraard ook eigen nummers), en het is erg gezellig. En het mooie is dat we dus nog steeds ruimte hebben binnen de muziekschool. Ik ben daar zelf geen leerling wel, maar de gitarist en saxofoniste wel. De gitarist speelt dacht ik al meer dan 15 jaar (ononderbroken les!)...

Ik zal trouwens wel een seintje geven als we weer eens optreden.

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
De gitarist speelt dacht ik al meer dan 15 jaar (ononderbroken les!)...

15 jaar ononderbroken les!!

dat lijkt me echt niks, je moet toch ook een keer eten, of naar de WC?
8o)

Back