een beetje pielen onderweg in de bus behoeft ook geen echt quasi prof spul nutuulk, als je maar een beetje kan 'schetsen'...
Precies, zo zie ik het ook. Destijds had je nog geen smartphones, althans zoals we ze nu kennen, tegenwoordig zijn deze prima geschikt om te pielen, en in principe heb je 'm altijd bij je. Daarom vraag ik me ook af hoeveel mensen er overblijven die een dedicated apparaat als die KDJ nog voor zo'n bedrag willen aanschaffen. Een Monotron heb ik wel, maar da's natuurlijk maar een paar tientjes, dus dat schaf je wat gemakkelijker aan.
Mijn keuze tussen een smartphone en die KDJ zou nu duidelijk vallen op de eerstgenoemde, want er is gewoon veel meer mee te doen. En niet alleen bellen/ internetten/ whatever, maar ook qua muziekmaakmogelijkheden zelf. Want stapje voor stapje zullen muziekmaak-apps in de tussentijd weer wat volwassener worden (de "serieuze" dan, niet die mainstream
crapps), en het is maar afwachten welke updates met toevoegende functionaliteit de KDJ krijgt. Daarentegen lever je ongetwijfeld in op je workflow, maar het is de vraag of je 800 dollar overhebt om vast leuk muziek mee te kunnen maken als "pielen" en "schetsen" je uitgangspunt is, maar verder in te leveren qua alle mogelijkheden die een smartphone naast muziekpielen biedt. Want als je wat serieuzer mobiel muziek wil maken, snap ik Sunny's voorkeur voor een laptop boven een KDJ heel goed. De KDJ lijkt me gewoon veel te duur voor wat je er uiteindelijk mee kunt, vergeleken met smartphones, laptops, tablets etc.
Kortom: waar ik 5 jaar geleden nog op zoek ging naar een apparaat waar ik alleen maar muziek mee zou kunnen maken als tijdverdrijf onderweg is dat nu voor mij niet meer aan de orde, want mijn telefoon heeft aan die behoefte kunnen voldoen. En die is ook nog eens makkelijk en snel weer in de zak te stoppen, dat ging bij de MPC (die ik trouwens allang verkocht heb) toch wat lastiger