Casio cz-101 op Marktplaats

casio tech is gewoon hip aan het worden.....binnen zeer korte tijd.

Of al heel erg lang zeer onderschat.

Ik heb voor de mijne 30 euri betaald, dat was drie weken geleden. Zat alleen geen boekjes of adapter bij.

ik heb 200 GULDEN betaald voor een CZ1000
met cartridge
in het begin vond ik het wel wat wennen,
de presets zijn erg oninspirerend
maar nadat ik m'n ouwe atari op dat ding had aangesloten
brak de hel los
daar heb ik nu een sound-randomizer programma op aangesloten
nu is het een soort ....nord modular ..ahum:bekdicht:

Er staat ook op ebay duitsland een VZ-1 met een CZ1/101 cartridge

Origineel geplaatst door Stephen
Hier staat er ook nog één te koop denk 'k
(advertentie van enkele dagen geleden...)

http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Synthesizers/4585455/Korg_triton_scsi_64mb_ram.html

veel succes!

De CZ101 was m'n eerste synth,
maar had toen een defecte midi in...

Nu heb ik er weer één in m'n setup,

Ben best wel tevreden over dat ding,

mmmm.. er staat ook een CZ-1 te koop voor 175

http://www.kapaza.be/Muziek_en_inst...229154/CASIO_CZ_1_Phase_Distortion_Synth.html

Is het eigenlijk duidelijk waarom Casio met deze instrumenten gestopt is?

Welke casio synthesizers zijn er eigenlijk? Ik weet dat er ook nog een aantal onder een andere naam (Hohner) op de markt zijn gebracht. Beperkt de synthesizer lijn zich tot CZ (T), VZ, FZ, SK? Of zijn er meer.

Origineel geplaatst door MadDonna
Is het eigenlijk duidelijk waarom Casio met deze instrumenten gestopt is?

Welke casio synthesizers zijn er eigenlijk? Ik weet dat er ook nog een aantal onder een andere naam (Hohner) op de markt zijn gebracht. Beperkt de synthesizer lijn zich tot CZ (T), VZ, FZ, SK? Of zijn er meer.

vraag ff an topic starter hij heeft ook wat gemode [filter in en so ] analoog gellofk ook nog filter ..casio synths gehad ..
de mt versies zijn dr ook een hoop van tot en met zelf radio cassetes boomboxen met een uitklapbaar synthje mc202 style eruit me ritme box als in zoon mt versie casio ,...vaak zijn dat anloge niet edittable ritmes alsin organ/ eminents

Helaas. Deze advertentie is verwijderd.

gefeli; reddread top
en idd gerrie79 heeft de cz 5000
ik denk dat de cz toch meer heeft dan de cz 101 [ x4 ?'] iig best leuke synth voor 170.-
ze hebben wel maar erg weinig racks gemaakt
fz 10 m ...mega samplertje wat je byna ook nooit ziet

fatt toch zoon boombox opt strand met anlog ritm erim ,..[zonne steek erby]

Attachments

• naamloos.png
    naamloos.png
    347,9 KB · Bekeken: 110
Origineel geplaatst door R-ond

fz 10 m ...mega samplertje wat je byna ook nooit ziet

Dat is een tof ding, gebruik hem al en jaar of 8. lekker pielen met dat ding :)

Nou beste mensen ik heb em binnen hoor!
Ik heb em gelijk maar even flink schoon gemaakt en hij ziet er weer prima uit!

in de advertentie stond dat de eerste toets nogal stroef ging. Dat klopte, hij zat er niet helemaal goed in.
Was een kwestie van even aan trekken en hij floepte weer in de goede positie. werkt weer als een zonnetje!
Ook al even in de weer geweest met geluidjes maken. Ik heb em nog lang niet door maar heb wel een beetje een idee van de mogelijkheden. Van dikke bassen tot rare sweeps en allerlei vreemde digitale noise, erg lekker allemaal.
Wat mij betreft was dit het lange zoeken zeker waard. Deze gaat volgens mij de komende tijd een belangrijke rol spelen in onze muziek!

Ik ben best wel verliefd:luv:

ik zag ook twee cz1000 = toch 2x cz101 of niet ?
eenthje van 150.-en een van 200.- te koop
dan is 150.- best ok
:engel:

Origineel geplaatst door reddread
ik zag er nu een op duitse ebay voor 350 euro!!!

dat gaat gewoon nergens meer over!

http://cgi.ebay.de/CASIO-CZ-101-Sou...ryZ47035QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

jawel 350.*- eu wel erg zeg , maar dan koop men toch een cz1000/2000/5000

hebbie meer of isde cz101 eg soo anders
uit de cz komt dmv die multi..mode aparte dingen [chinetties verhaal keertje gelezen,...]
maar dat zit dan toch dubbel in de cz1000/2000

???
:halleluja leukspul krijg binnekort een sk1 4 nop ,..maar benk ook soo zat denk
:engel:

Is de CZ-5000 nou een mindere synth dan de CZ-101/1000? Als je ff op Marktplaats zoekt, er staan er twee. Eén voor € 100 (maar wel met kapotte sequencer) en een goed werkende voor € 170...Dan slaan die CZ-101 prijzen natuurlijk nergens op...

Origineel geplaatst door Renze
Is de CZ-5000 nou een mindere synth dan de CZ-101/1000? Als je ff op Marktplaats zoekt, er staan er twee. Eén voor € 100 (maar wel met kapotte sequencer) en een goed werkende voor € 170...Dan slaan die CZ-101 prijzen natuurlijk nergens op...

lees ff de links van red dread dan hoork t soo van jou,...!:D
lijkt mij datje met bv die van gerrie ook een cz2000 voor d8 150.- eu beter af bent
maargoed ,..door deze onduidelijkheid wordt ie de hemel ingeprezen ,..normaals wast 50- 100 eu

Back