unison nord lead opnemen naar emu 0404?

olav

Stamgast
Hallo,

Als ik een melodie van mijn nord lead in unison mode opneem op een audio kanaal, klinkt de melodie veel minder vet, zonder unison?

Ligt dit eraan dat ik mijn lead met een enkele stereo kabel aan mijn emu 0404 gekoppeld heb????? Zo nee waaraan kan dit dan liggen?

Ja, als je er 1 kabel tussenhangt is het misschien wel een stereo kabel, maar de plug blijft mono.

Je kan het met 1 kabel wel uit de headphone plug stereo doorsturen, maar imo is dat een beetje een knakenoplossing :P En je line-in op dat andere ding moet dat ook wel snappen dan.

bij unison op de nord lead 1 worden de stemmen verspreid over het linker en het rechter kanaal.

Ja maar ik heb gewoon 2 jack kabels.... L en R....

Als ik ga recorden van midi naar audio heb ik gewoon een "vet" geluid. Als ik daarna het opgenomen audio fragment terugluister klinkt het veel dunner???

Misschien maak ik gewoon een stomme beginnersfout of zo....

Met welke sample frequentie en bitrate neem je op? Op standaard CD kwaliteit 16 bit 44.1 KHz kan het zijn dat je wat definitie verliest. Probeer het eens op 24 bit 44.1 KHZ en 24 bit 96 KHz, merk het verschil.

ik record ook op 44.1 kz op een emu 1820M, m'n analoge zooi klinken gewoon dik hoor....
unison uit de a6 klonk ook prima.....

Vreemd...

Ben nu op het werk dus kan even niet proberen...

Ik ga het straks maar nog eens allemaal uitvogelen...

Iig bedankt voor alle reacties so far!!!

Back