sequencers

Ben niet zo'n AT of SP kenner, maar wat ik ooit een keer gedaan heb en wat volgens veel mensen daar een beetje op leek was een ordinaire 909 drumkit, en dan op iedere 'hit' een LPF met envelope en tone gezet met random tone, daarna weer een distortion.

Ik geloof dat de Sherman Filterbank via MIDI aangestuurd kan worden, wellicht dat het daar mee kan.

ah sequencers :)
ik heb zometeen een kleintje erbij: midibox :)
maar ik had een oogje op de zeit sequencer.. voordat ik de prijs gezien had dan. Verder had die Colin Fraser een goeie sequencer voor x0x stijl (realtime enzo)
van doepfer leek mij schaltwerk het fijnst,

maar voor een echte goeie analoge modulaire sequencer is er maar 1:
Mikado!

kijk zelf maar :)

http://www.technotoys.com/mikado/

hm even terugkomend op de doepfers...
je hebt de MAQ16/3, de REGELWERK en de SCHALTWERK
op de website worden MAQ16/3 en SCHALTWERK als sequencer aangeprezen, de REGELWERK als controller met sequencer mogelijkheden...

(ben zelf op zoek naar een sequencer+midicontroller)
dus ik denk aan OF een REGELWERK
OF een DREHBANK met daarbij een MAQ16/3

kan iemand iets vertellen over de sequencer verschillen tussen de REGELWERK en de MAQ16/3:confused:

kan iemand iets vertellen over de sequencer verschillen tussen de REGELWERK en de MAQ16/3:confused: [/B]

regel werk is heel uigebreid maar niet echt gebruikers vriendelijk, de MAQ16/3 is daar tegen wat sinpler maar heerlijk om mee tewerken, na 1 jaar het regel werk te hebben gehad heb ik hem verkocht, (veel teveel voor werk voordat je lekker kan kloten) en een MAQ gekocht, vanaf de dag dat ik die heb heb ik er mee gespeeld, heerlijk intutief om mee tewerken.

Wel minder mogelijk heden maar het ging mij om de directe sequncing en dat doet hij al geen ander.

in wat voor opzicht? bij de maq kan je met draaiknopjes de nootjes (ook cc data trouwens>?) editten, bij de regelwerk doe je dit met schuifjes.. .
zie dat de maq te koop is, en ook een losse epromupgrade van versie 2 naar 3. kan ik ervan uitgaan dat als ik een maq bestel, dat ik een versie 3 eprom aan boord heb?

Origineel geplaatst door Roel
in wat voor opzicht? bij de maq kan je met draaiknopjes de nootjes (ook cc data trouwens>?) editten, bij de regelwerk doe je dit met schuifjes.. .
zie dat de maq te koop is, en ook een losse epromupgrade van versie 2 naar 3. kan ik ervan uitgaan dat als ik een maq bestel, dat ik een versie 3 eprom aan boord heb?

Ik moet bekennen dat ik met het regel werk gewoonnniet
klaar kwam, veel knopjes drukken voordat je je patterns had in gestteld e.d. terijl het bij de maq op start drukken is en draaien, op de een of andere manier kon ik me met het regel werk niet bevrienden en lukte dat met de maq meteen, ik heb de mijne niet tekoop maar ik denk als je er nu een koopt, ke de laatste eprom krijgt.
2de hands weet ik zo niet

in het kader van nootjes instellen op een 16stapjes grid met faders werkt niet en met draaiknopjes nootjes instellen gaat sneller? of moet ik dat genuanceerder zien?

hoe zit het met de stepsequencer? kan ik er *realtime* *stap voor stap doorlopend* nootjes via midi-in overheen gooien, die ie vervolgens in zn pattern meeneemt?

okee even een schopje... is het mogelijk om...denk hoe ga ik dat uitdrukken:
je hebt 16 stapjes in rij 1.
als je m op noot trigger zet, dan springt ie door het induwen van een nootje 1 stapje verder.
als je dan als je een sequencelijntje speelt (c-c-d-d-c-c-d-d-c-c-etc), en de sequencer steeds een stapje verder springt, de waarde van de ingespeelde nootjes op de stap vastleggen?
(een soort record mode ofzoiets)_ ??

MC-303 kopen..

ik heb de manual gelezen maar kon zoiets niet echt vinden. wel dat ie van stap naar stap springt door een note trigger event maar niet of je dan meteen de data vast kunt leggen, daarom een vraag aan iemand die het beestje gebruikt.

toch mc-303 ? :)

Het is sowieso beter om meerder sequencers te gebruiken. Die kunnen elkaar lekker aanvullen. :)

Mag ik vragen waarom je dat zou willen? Dat stap voor stap?

ik heb de manual gelezen maar kon zoiets niet echt vinden. wel dat ie van stap naar stap springt door een note trigger event maar niet of je dan meteen de data vast kunt leggen, daarom een vraag aan iemand die het beestje gebruikt.

toch mc-303 ? :)

Dat kan je doen als je wat je speelt op de MAQ opneemt in de computer als Midi data, in de MAQ kan dit zelf niet.

snelle conclusie. groove en jamming en live apparaatje :)

Ik denk dat je gelijk hebt.

ik weet het nog niet natuurlijk ... maar ik denk het wel :P
hee maar ik zit even een demovideo te kijken,.. kunnen die leds verschillende kleuren branden? dacht namelijk te zien dat de 16 stappen rood aan danwel uit zijn, en de positie wordt aangegeven met een wit achtige kleurtje... klopt dat of is alles rood :confused:

Doepfer is wel mooi maar kost ook wat. Ik werk zelf veel met een oude MC50 sequencer van Roland. Das ook 16stappen realtime of steptime. Deze seq's zijn voor 100 euro te koop en zijn net zo strak als de MPC's.

Voor Aphex Twin en Squarepusher chainsnares is de MC50 minder geschikt omdat de resolutie niet groot genoeg instelbaar is. Je kunt hoogstens een reso gebruiken van 32, maar als je het tempo verdubbeld, dan kom je aardig in de buurt. Aphex Twin en SP maken hun leipe patronen trouwens niet puur met een sequencer, maar met een sampler. Korte samples worden intern al geloopt zodat de snelheid van een snare bijvoorbeeld geen krrr wordt maar kggg. Snappen we het nog? De laatste alinea is vooral bedoeld voor Sander02. Een beetje off-topic, maar wel handig om te weten.

Back