Welke vd Twee ?? (step sequencers)

De oberkorn is vaak wel goedkoper te vinden.....ik zou voor de oberkorn gaan.

Heb je een idee of een tip waar ik een Oberkorn goedkoper kan scoren ?
Alvast bedankt

Nu kon ik natuurlijk ook nog de Doepfer Dark Time erbij zetten maar die vind ik te weinig opties hebben en ik heb al moeite om voor de midi-functies van de bovengenoemde te betalen dus laat staan voor een USB-poort op de Darktime.

Wie heeft een van de twee en kan er wat pros en cons over geven uit eigen ervaring.

bvd

Ja hier loop ik ook tegenaan, de Doepfer ziet er superstrak uit maar...... heeft maar 2 rijen van 8....
Als je 1 rij gebruikt voor de pitch/toonhoogte.... dan heb je dus nog maar 1 rij over... te beperkt !

Rene :halleluja: Erg tof ding, ken hem/haar? helaas alleen van Youtube en Muff, maar wat een vette compacte seq is dat zeg.

Technisch vraagje:
Kan je ook stappen overslaan ?

Of is het alleen maar muten ?

Je kan stappen overslaan (skip) doormiddel van die binaire inputs/outputs. Dit werkt het beste doormiddel van midi.
Als je de youtube filmpjes bekijkt laten ze het zien hoe dat werkt.

Maar ik heb geen midi dus kan niet echt gecontroleerd hem stappen over laten staan via die binaire ins/outs
Niet dat ik het mis hoor. los het wel op met de clock-in en clock-cv en een zooitje LFO's, ik mis het niet echt

{edit} lol zie nu pas dat het om die Rene ging :D Verhaal hier boven gaat over die oberkorn.

Rene is cool maar best wel complex met z'n verschillende modes, logic en meerdere 'lagen' die bepalen of een output nou getriggerd wordt of niet.
Jammer genoeg laat de handleiding toch wel wat dingen onduidelijk; Make Noise heeft aangegeven nog een keer een betere manual te gaan schrijven...
Tot die tijd geven de video's van James Cigler een duidelijker beeld.

Technisch vraagje:
Kan je ook stappen overslaan ?
Of is het alleen maar muten ?

Over de Rene dan maar... :D
Met de instelbare 'behaviour' (seek/sleep) kan je het gedrag van de sequencer bij het tegenkomen van een 'access denied' (inactieve) step kiezen.
Verder kan je natuurlijk kiezen of een step wel of niet een X en/of Y gate genereert.

Laatst gewijzigd:
Back