[mic pre amp] wat is een goede 1 kanaals mic pre amp?

ja heb nog wel ff naar de joemeek's gekeken, maar for starters is een wat minder kleurende pre-amp voor mij wat interessanter... verder heb ik nog ff getwijfeld over de voicemaster pro, maar die is gelijk stuk duurder en ik kan nu nog niet inschatten hoe ik de preamp in de praktijk echt ga inzetten.. heb em bij thomann besteld omdat ie in mijn dsp2000 inruilactie meekon, anders had ik em bij feedback gekocht

Olaf

bij feedback verkopen ze nu ook de tonefactory van focusrite voor een leuke prijs en die is qua specs wat uitgebreider dan de trakmaster. is dit nog een idee of slaat dit nergens op voor vocalen. verder vind ik de voicemaster (niet de pro) ook nog wel het overwegen waard qua prijs/specs. jeetje, wat een verwarring weer !

Ik zou iig effe opletten of er een goede (liefst gebalanceerde) insert opzit
Het enige wat ik nu nog mis is een goede gate die de achtergrond rotzooi eruit haalt (zeker bij stemmen)

zelf heb ik een mp20 van presonus
het voordeel van focusrite is dat ze ookin de UK worden gemaakt en dus goed geprijst zijn.

Ik vroeg me wel af of er wat mensen tracks online hebben staan waar ze hun mic, pre-amp ensow hebben gebruikt

ik ben benieuwd !

Origineel geplaatst door MadR

Ik vroeg me wel af of er wat mensen tracks online hebben staan waar ze hun mic, pre-amp ensow hebben gebruikt

ik ben benieuwd !

zoiets ???

kleine take van de nieuwe jeffed, vocals met een rode nt2, nog (net) niet met de trakmaster, dat gaat van de week gebeuren

Origineel geplaatst door da goose
zoiets ???

kleine take van de nieuwe jeffed, vocals met een rode nt2, nog (net) niet met de trakmaster, dat gaat van de week gebeuren

ja zoiets ja ... klinkt niet slecht !

daarvoor heb je zeker de pre amps van mackie gebruikt ?

lekker stukje btw na 1:00

vooral die percussie en clap zijn erg lekker maar dat had niet echt met het topic te maken maar moest het effe melden !

hoezo kies jij voor de trakmaster en niet voor de voicemaster (pro) ??

Origineel geplaatst door olaf
hoezo kies jij voor de trakmaster en niet voor de voicemaster (pro) ??

Wat mij wel aanstond bij de trakmaster is de input aan de voorkant en dat je niet alleen een mic input maar ook een line input kan gebruiken (switch), beide ook aan de voorkant.
Ten 2e de prijs, de voicemaster is toch een stuk duurder en het is niet zo dat ik elke week een mijn mic gebruik, misschien eens in de 2 maanden als er vocals worden opgenomen.
Op de voicemaster zitten ook een aantal opties extra die ik toch niet gebruik zoals de saturation en noise gate (k'heb een superstille studio dus gate is niet nodig), als ik zoiets wil gaan gebruiken doe ik het wel naderhand met pluginns, als je het hardware matig doet en je wilt het achteraf toch niet heb je een probleem.
Softwarematig heb je ook gewoon meer mogelijkheden dan dat je het op een dedicated apparaat doet.
Ik neem nu rechtsreeks uit de trakmaster op naar mijn computer in logic en bewerk het daar naderhand

Ik heb overigens de trakmaster al een maandje binnen inmiddels en ben er erg blij mee, klinkt echt goed! tip van jeffrey 8o)

ja zoiets ja ... klinkt niet slecht !

daarvoor heb je zeker de pre amps van mackie gebruikt ?

lekker stukje btw na 1:00

vooral die percussie en clap zijn erg lekker maar dat had niet echt met het topic te maken maar moest het effe melden !

tenks !
is inderdaad nog met de overigens niet verkeerd klinkende mackie pre amp gedaan, wel met direct out naar mijn computer dus niet nog een keer door de tafel zelf heen ofzo, dus eigenlijk alleen de preamp.

Ik heb overigens de trakmaster al een maandje binnen inmiddels en ben er erg blij mee, klinkt echt goed! tip van jeffrey 8o)

tenks voor de tip ! nog twee vraagjes over die trackmaster:

hoe vind je de compressor ? en hoe is de geluidskwaliteit in vergelijking met de pre-amps van mackie ?

Origineel geplaatst door olaf
tenks voor de tip ! nog twee vraagjes over die trackmaster:

hoe vind je de compressor ? en hoe is de geluidskwaliteit in vergelijking met de pre-amps van mackie ?

compressor doet goed zijn werk, of onhoorbaar of lekker vet gecompressed, net wat nodig is.
Ik heb met mijn eigen stem (geen gehoor dus) getest tussen de mackie en de trakmaster en toen merkte je toch wel verschil ja, veel helderder en mooier laag en wat ik een heel grott pluspunt vond, de mackie pre amp overstuurde snel bij harde vocalen terwijl de trakmaster heel netjes blijft klinken... (misschien dat ik het materiaal nog op HD heb staan, ik zal zo ff kijken)
OK, als je ECHT gaat bleren op een cm. afstand gaat ie oversturen maar ik denk dat dat eerder de mic is dan de amp.

kortom, ik ben er erg blij mee !

compressor doet goed zijn werk, of onhoorbaar of lekker vet gecompressed, net wat nodig is.
Ik heb met mijn eigen stem (geen gehoor dus) getest tussen de mackie en de trakmaster en toen merkte je toch wel verschil ja, veel helderder en mooier laag en wat ik een heel grott pluspunt vond, de mackie pre amp overstuurde snel bij harde vocalen terwijl de trakmaster heel netjes blijft klinken... (misschien dat ik het materiaal nog op HD heb staan, ik zal zo ff kijken)
OK, als je ECHT gaat bleren op een cm. afstand gaat ie oversturen maar ik denk dat dat eerder de mic is dan de amp.

kortom, ik ben er erg blij mee !

mmm oversturen ?
volgens mij moet die rode nt2 ook wel iets van 135 db op 1 meter kunnen hebben.
ik weet niet hoeveel db dat is bij 1 cm maar die van mij is nog nooit overstuurd
maar volgens mij moet je dan wel heel hard kunnen schreeuwen ;)

mmm oversturen ?
volgens mij moet die rode nt2 ook wel iets van 135 db op 1 meter kunnen hebben.
ik weet niet hoeveel db dat is bij 1 cm maar die van mij is nog nooit overstuurd
maar volgens mij moet je dan wel heel hard kunnen schreeuwen ;)

klopt... ik was best wel redelijk hard aan het gillen toen... en van dichtbij, dus eigenlijk onzin... maar ja.. testen he >:|

iemand ervaring met de tl-audio 5050 ivory II? en weet iemand waar ik deze kan beluisteren?
groetjes
olaf

Back