S5000 dumpdagen

Origineel geplaatst door mikemix
Ik dacht dat ik gek was 8o)

Helemaal mee eens, de mijne: S5000, S1100+EXpander, S950 en E6400ultra zijn ook allemaal
redelijk to the max. uitgebreid, prachtige machines en allemaal met een eigen (fijne) sound.
Heb laatst nog een volle uitgebouwde S3000XL gescoord voor onderdelen (EB16FX/8 out enz, enz)
voor een op te lappen MPC2000, heb deze nu ook van een SCSI-mod. voorzien waardoor
hij nu intern floppies lust.
Als je verrast wilt worden qua prachtige sound, scoor een S1100 zou ik zeggen.

Lol, ik sluit me aan met mijn

Akai S3000XL met HD
E6400 Ultra met 128 stemmen en E-synthboard
Yamaha A5000
Yamaha A3000v.2
Yamaha VSS200
Yamaha Tx16w
Kurzweil K2600
Ensoniq ASR10 en AsrxPro (komt eraan binnenkort)
Ensoniq EPS16 plus

Ze hebben allemaal een ander karakter en zijn niet te vergelijken met softsamplers...het enige goede van een softsampler vind ik is dat je bijvoorbeeld hele grote samplebanken kan spelen met grote polyfonie, maar das interessant als je veel grote orchestraties zou maken ala Hanz Zimmer. Maar wie maakt er nog van die grote Mahlerorkest symfonieeen...:)

Origineel geplaatst door Mk II
samplers worden so-wie-so massaal gedumpt vandaag de dag. wie er een beetje op let kan voor erg weinig geld een hele mooie op de kop tikken voor nog geen 200 euri. maar ja, in vergelijking met een illegaal software pakketje is dat natuurlijk wel veel geld :)

hooi ; niet meee eens waarom ik bv kontakt en noem ze maar eens op niet gebruik ,..er hoort ook een dikke pc by toch ,..die de te vinden ,..
samples gaat afspelen en moet vinden op hardrive ,..dus pc . harddisk .aan gestuurd door t pakket ism met cubase
ik mag blij zijn as ik af en toe relaxed met men p3 pc kan werken
dus een dikke opc ,...of cream ware dsp vreters is wel weer nodig
kost oook dikke knakken ,..
een maal alles ok ingesteld
is een hard waresetup eg ok ,..
bv twee uitgebreide samplers xpanded ....voor de synfoo/string dingen fx intern ,..vaak best ook ,..
bv a4000 en s500 ben je ronde 500 kwijt
- [emu kanook iets duurder nog steeds]
en een of twee voor de dirty drums en lo fi filters
bv een s950 en mirage / korg dsm / asr ...

sampling !!! wel ook weer die schermpies starks werkje mett meerder edittors

Origineel geplaatst door gerrie79
nee dit dan. :{ :L :r :erm: " TE KOOP: Akai Z8 sampler in goede staat, wegens niet meer nodig enzo...400 euri..." hier op ons eigen forum. waarom ben ik altijd blut waaneer ik het geld goed kan gebruiken?? :kont:

@ gerrie
tzit je niet mee jongen twee z8 vootr 500 t stukas new
!!!!*D

Yep

Yep

Ja,mensen dus wie intresse heeft in deze 2 akai Z8,
laat maar horen hé ;-)
Zelf heb ik mijn Z8 verkocht omdat ik nu een MPC4000 heb,
anders hield ik deze zeker bij :-)
En ook heb ik een S6000 staan,deze doe ik zeker niet weg,volledig uitgebreid :-)
softsamplers zijn zeker ok,
maar deze hardware samplers zijn inderdaad zoveel meer :-)

EMU 4XT Ultra

EMU 4XT Ultra

En binnenkort heb ik waarschijnlijk nog 3 maal EMU 4XT in aanbieding,
deze zijn niet nieuw,maar dat zie je er niet aan :-)
Mensen die al willen een bod doen op deze laat me weten
dacht dat ze allemaal 128 mb hadden.
Verder detail's volgen later

Alvast bedankt

Re: EMU 4XT Ultra

Re: EMU 4XT Ultra

Origineel geplaatst door ronnyvalder
En binnenkort heb ik waarschijnlijk nog 3 maal EMU 4XT in aanbieding,
deze zijn niet nieuw,maar dat zie je er niet aan :-)
Mensen die al willen een bod doen op deze laat me weten
dacht dat ze allemaal 128 mb hadden.
Verder detail's volgen later

Alvast bedankt

Gooi maar in de groep zou ik zeggen.....of pb even :o:

Re: Re: EMU 4XT Ultra

Re: Re: EMU 4XT Ultra

Origineel geplaatst door mikemix
Gooi maar in de groep zou ik zeggen.....of pb even :o:

Lol, ik denk dat heel veel oude vrouwtjes met dikke portemonnees nu ff een paar weken thuis moeten gaan zitten8o)

samplers van akai laden en bewaren je data wel heel eeeerrug traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagg.... de interne effecten zijn meestal ook best bagger en iedereen met een internetverbinging kan de nieuwe Kontakt downloaden! ......
..... Bij mij gaat er natuurlijk ook niets boven de echte bakken voor de echte venten 8) Er is niets plezanter dan je computers uitschakelen en eigen geluidjes samplen en vervormen en daar dan een compositie van maken :okdan: ... zonder een computer! (computer in de zin van: muis, keyboard, gigantisch kleurenscherm met windows, macos of 1 of andere bistro v Linux). Het enige minpuntje aan de meeste samplers is dat zij enorm veel lawaai maken en daarmee misschien niet zo geschikt zijn om akoustische geluiden te samplen. maar een paar dekens aan het plafond kunne al wonderen doen. Of eerts alles opnemen naar minidisk of iets dergelijks en dan in je sampler steken maar dan zit je al gauw met een paar meter extra kabel en connectors (goede of slechte) tov mic -> pre amp -> sampler

Laatst gewijzigd:
pers oonlijk ben ik erg teverden over mn a4000 [xp.]maar die knoppen
as adt met een z8 beter is ,..
ik heb 220.0 betaald
ja guldens

een z8 is wel naar ik veel betr qa specs [eget specs da convertors ,..max mb en meer van dei dingen
ik vind iid de s6000 van akai wel bruut [lloks ] en dat frontje ook fatt ,..mar is adt eg een meerwaarde aan een sampler wel asje m ook als recorder gebruikt [veel mb erin dus en usb en naar pc ,...
maar asje dat doet dan is de z8 weer veel beter en astie sooo ok geconnected is met uwe pc dan is t frontje afneembar ook weer niet nodig

wel beste optie denkik momenteel asje hard / pc ,matig wil werken ,..en een samenwerkendsytem wil!
emu = weer bekend om de quality en filters ssm high bride niks analoog
wel een erg goed door geborduurd princiepe ,..
:okdan:

Origineel geplaatst door Heinz Graaf
samplers van akai laden en bewaren je data wel heel eeeerrug traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagg.... de interne effecten zijn meestal ook best bagger en iedereen met een internetverbinging kan de nieuwe Kontakt downloaden! ......
..... Bij mij gaat er natuurlijk ook niets boven de echte bakken voor de echte venten 8) Er is niets plezanter dan je computers uitschakelen en eigen geluidjes samplen en vervormen en daar dan een compositie van maken :okdan: ... zonder een computer! (computer in de zin van: muis, keyboard, gigantisch kleurenscherm met windows, macos of 1 of andere bistro v Linux). Het enige minpuntje aan de meeste samplers is dat zij enorm veel lawaai maken en daarmee misschien niet zo geschikt zijn om akoustische geluiden te samplen. maar een paar dekens aan het plafond kunne al wonderen doen

Traaaag ? moet je maar een keer de S6000 proberen :)
Een PC maakt ook lawaai ;)

..... Bij mij gaat er natuurlijk ook niets boven de echte bakken voor de echte venten 8) Er is niets plezanter dan je computers uitschakelen en eigen geluidjes samplen en vervormen en daar dan een compositie van maken :okdan: ... zonder een computer! (computer in de zin van: muis, keyboard, gigantisch kleurenscherm met windows, macos of 1 of andere bistro v Linux). Het enige minpuntje aan de meeste samplers is dat zij enorm veel lawaai maken en daarmee misschien niet zo geschikt zijn om akoustische geluiden te samplen. maar een paar dekens aan het plafond kunne al wonderen doen

Helemaal waar, maar die Yamaha's zijn ook zo traag als hele dikke str*nt. Emu is daarentegen zo snel als je zou willen. Een optie is bijvoorbeeld een sampleset te laden terwijl ie opstart, heb je dus eigenlijk een rompler:)

"" Traaaag ? moet je maar een keer de S6000 proberen
Een PC maakt ook lawaai ""

ja die bedoel ik! de s6000 en de mpc4000 (dus ook de z serie veronderstel ik?) lloade en save traaaag. Een pc desktop maakt inderdaad best veel lawaai maar een goedkoop laptopke is makkelijk te scoren! Sony, HP en Dell Centrinos gaan voor tussen de 300 en 600 euroos. en die dingen zijn krachtig genoeg om uitgebreide Kontakt patches te spelen met veel stemmen. Ik bedoel maar, ik kan er bij komen dat de meesten opteren voor een laptop + kontakt. je bent dan portable, stil en uitgebreid

Ik heb mijn 40Gb WD harddrive in een Molex Silentdrive enclosure gedaan, moest wel 4 gaatjes in de rechterzijkant boren, maar het zit nu wel mooi vast. Zo ook voor de fan links die de voeding koelt. Ik had nog een beugeltje voor een 80mm fan over, heb hier een Coolermaster fan met een Zalman weerstandskabeltje ertussen gebruikt en heb nu een fluister stille E6400Ultra. Als de cover er weer op zit, voel je nog steeds een luchtstroom uit het gat komen waar eerst de originele ventilator zat (links boven op de foto).

Links aan de buitenkant zie je de twee schroefjes voor de fan en rechts zit de hd netjes ingepakt.

Bron : RoonSmits

Attachments

• overview2.jpg
    overview2.jpg
    113,2 KB · Bekeken: 106
"" Traaaag ? moet je maar een keer de S6000 proberen
Een PC maakt ook lawaai ""

ja die bedoel ik! de s6000 en de mpc4000 (dus ook de z serie veronderstel ik?) lloade en save traaaag. Een pc desktop maakt inderdaad best veel lawaai maar een goedkoop laptopke is makkelijk te scoren! Sony, HP en Dell Centrinos gaan voor tussen de 300 en 600 euroos. en die dingen zijn krachtig genoeg om uitgebreide Kontakt patches te spelen met veel stemmen

yamaha die zijn traaag maar akai toch niet :confused:

Heb dus nu nog een mpc4000 over en mijn S6000 full option,
zoals eerder in mijn advertentie gezet heb ik mijn Z8 dus verkocht
omwille dat het anders een beetje over is hé :-)
Nu de Akai Z8 werkt echt wel veel veel sneller als de S6000
als je bijvoorbeeld samples wilt doorsturen van je pc met akasys naar de sampler,
en ook als je met de editor werkt om programs te maken,
dit komt omdat de Z8 werkt met een intel processor en co-processor,
verder is het geluid van een Z8 veel meer open door 24 bit convertors,
maar de S6000 heeft dan weer meer voices en meer outputs :-)

Daarbij heb dus nog 2 AKai Z8 samplers te koop hé,
yep ben ikke die deze verkoopt,
alsook die EMU's 4XT Ultra in de nabije toekomst ;-)
Dus wie intresse heeft mail me maar,
dus die Z8 komen van een muziekwinkel waar ik de eigenaar van ken
en hij vroeg me als ik werk zou maken van deze verkocht te krijgen ;-)
En de Emu's zijn van een maat die orchestrale muziek maakt en nu
dus overschakelt naar EWQLSO,
daarom 3 Emu's hé :-)

Xt ultra klinkt al weer wat beter, hou me aanbevolen voor een adat kaartje en het Rdfxboard:)

"yamaha die zijn traaag maar akai toch niet "

ja samplers laden int algemeen gewoon trager. Ik maak de vergelijking pc vs sampler.. mijn akais laden traag tov mijne computer! heeeeel traaaaaag zelfs... Ik moet er niet aan denken mijn geheugen telkens vol te steken want dan kom ik niet meer aan muziek maken toe. De meeste samplers laden alles traag in het geheugen terwijl de meeste softsampler streamen van de HD en ook toegang hebben tot sneller geheugen. Ik heb alle laatste akais geprobeerd en zij hebben allemaal dit probleem. Een emu heb ik nog nooit van dichtbij gezien. alle rack samplers worden tegewoordig goedkoop aangeboden. het gaat niet enkel om de akais denk ik. Ik zag hier een paar dagen geleden een Akai Z8 voor 400 euro

Een emu heb ik nog nooit van dichtbij gezien

Dan heb je nog nooit een sampler gehad, lol, geintje :D

"yamaha die zijn traaag maar akai toch niet "

ja sampler laden int algemeen gewoon trager. Ik maak de vergelijking pc vs sampler.. mijn akais laden traag tov mijne computer! heeeeel traaaaaag zelfs... Ik moet er niet aan denken mijn geheugen telkens vol te steken want dan kom ik niet meer aan muziek maken toe. De meeste samplers laden alles traag in het geheugen terwijl de meeste softsampler streamen van de HD en ook toegang hebben tot sneller geheugen. Ik heb alle laatste akai geprobeerd en zij hebben allemaal dit probleem. Een emu heb ik nog nooit van dichtbij gezien

idd die mensen in de jaren 80 kwamen ook niet aan muziek maken toe omdat hun
samplers zo traag waren :confused:

Back