S5000 dumpdagen

ik wil hier geen geweld uitlokken :D

maar je moet denken dat de mensen in de jaren tachtig met samples speelden van 8 of 12bit en geheugen hadden van... 2 megabytes?? MAX!! .... Mijn sampler is 24bits, 96khz en heeft een geheugen van 512 megabytes. In de jaren tachtig was menig samplerist niet bezig met hele multisamples maar eerder met kleine fragmenten en deze pitchten en andere foefjes uithaalden met deze ultra kleine data. En het grappige is dan dat de hele technologie vooruit is gegaan maar mijn sampler die nog steeds wordt gemaakt ondersteund nog steeds floppy en scsi! Maar het zit hem intern want via usb of ide hd (beiden 7200rpm) laadt hij ook traag

Origineel geplaatst door Heinz Graaf
ik wil hier geen geweld uitlokken :D

maar je moet denken dat de mensen in de jaren tachtig met samples speelden van 8 of 12bit en geheugen hadden van... 2 megabytes?? MAX!! .... Mijn sampler is 24bits, 96khz en heeft een geheugen van 512 megabytes. In de jaren tachtig was menig samplerist niet bezig met hele multisamples te maken maar eerder kleine fragmenten gebruikten en deze pitchten en andere foefjes uithaalden met deze ultra kleine data

dus

"yamaha die zijn traaag maar akai toch niet "
ja samplers laden int algemeen gewoon trager.
wel steady ok
geen voila-tiel geheugen ,..maar vergelijking pc / sampler moer wel een erg dikke pc zijn en geef eens specsvd pc ,...bv ...ik heb een p3 die kunje net vergelijken met w30 15 jaar terug

Ik maak de vergelijking pc vs sampler.. mijn akais laden traag tov mijne computer! heeeeel traaaaaag zelfs... Ik moet er niet aan denken mijn geheugen telkens vol te steken want dan kom ik niet meer aan muziek maken toe. De meeste samplers laden alles traag in het geheugen terwijl de meeste softsampler streamen van de HD en ook toegang hebben tot sneller geheugen. Ik heb alle laatste akais geprobeerd en zij hebben allemaal dit probleem. Een emu heb ik nog nooit van dichtbij gezien. alle rack samplers worden tegewoordig goedkoop aangeboden. het gaat niet enkel om de akais denk ik.

EIEGN IS EEN SAMPLER BESTUREN VAN F BV EEN RM1X ...OF MPC TOCH WEL DE MEESTE INTUIETIEVE OPTIE ,..SAMPLER VOOL MET SOUNDS EN DE INTERFACE VAN EEN DRUMMACHIEN [IK DENK DRUMACHINES ,..WANT ...DAS T MEEST WAT IK DOE MET SAMPLERS ,..
JAAA JE KAN OOK VERSCHRIKKELIJK MOOIE STRING/PADS SOUNDS & WEIRDE FX SAMPLES ERIN LADE,

Ik zag hier een paar dagen geleden een Akai Z8 voor 400 euro

LEUK CITAAT
DASDE VERKOPER VAN WEER 2X Z8 ..BELG

Ik heb geen zin om er verder op in te gaan. Als jij mij niet begrijpt ben jij een domme uil.

HEY ...FF OP DE tellekus passen ,
er bestaan domme uilen ,..want dat zijn "WYZE" DIEREN ,..
IN NEDERELAND hadden we vroeger een serie ,..de "fabeltjes krant,...[weet niet hou jong je bent beste HEINZ?]
e meneer de uil was de oudste en de wyste van T bos ,..
soo dome uilen bestaan ,..niet
snelle sterke samplerzz wel ,..en snelle sterke pc ook
ask moest kiezen

er is maar een :Z ff "uiltje knappen,..." dan koos ik ook een :bekdicht: :confused:
digimod onze sampler "saint"

on topic t ging soo goed met deze draad z8 /yamaha of toch zoon s5/6000
en makt die 200 gld uit ,...aswet helemaal niet meer weten ,..kopen we een pc
:gaap: jaaa

Beste Heinz Graaf

Akai traag?
In mijn beide S5000's zit een 50GB HD. Ik laat complete multisets in een oogwenk. (nou ja, twee oogwenken, 2 S5000's)
Hoe kom je erbij dat je Akai traag zou zijn? Werk je soms met floppys? Of dump je samples uit je PC naar de Akai? Of heb je toevallig een Akai (Welke akai heb je trouwens?) die niet helemaal lekker is. Mijn yamaha A5000, ja die is pas traag, maar persoonlijk vind ik dat niet zo'n probleem. En om de vergelijking compleet te maken: Mijn S3000XL's zijn ook niet traag evenals de S760.

Origineel geplaatst door Vizion
Zo weet ik er ook nog wel eentje

:engel:

Hoho, heer Vizion, u krijgt 3 maanden garantie op deze aanbieding! 8o)

Ontopic:

Let erop bij het kopen van een S5000 of het scherm nog helder is, er zit een screensaver op
via het menu, check of deze aanstaat.
En welke opties erop zitten, los erna kopen is altijd duurder.
Belangrijkste is toch wel het USB-board vind ik.

kheb er 't geld niet voor (S5000/6000) anders had er al lang en breed een in mijn rack gehangen.

Al was 't maar vanwege zijn uiterlijk :)

Heb een S3000XL en ben er echt super blij mee echt een mega apperaat als je et mij vraag, en heb me eigenlijk geen drol gekost(150 eurotjes). Maar denk dat ik nog wel is een keertje een S5000 gaat kopen al is het alleen maar voor de looks :) groot display :okdan: Maja eerst een K2500r.....Er is ook zoveel leuks te koop.....(zucht). Maar weet niet in vergelijking met soft samplers of een akai traag is, heb niet zoveel met softzooi. Maar ik stoor me in iedergeval niet aan de eventueele traagheid, waarom moet alles binnen 10milliseconde geregeld zijn, beetje relaxenen op zn tijd is goed voor de geest :z En je kan dan even op een andere synth uber snelle loopjes oefenen das nog goed voor je vingers ook 8) Dus conclusie als hardware samplers traag zijn wordt je er in iedergeval relax van, een brute toetsenist enne het ziet er nog fijn uit ook winwinwin. En mij S3000 maakt eigenlijk ook nog is geen herrie, maja ik sampel zoiezo eigenlijk nooit geen accoustische instrumenten dus heb daar niks mee te maken. Zo en nu ga ik lekker een tukkie doen.....

Mensen die S5000/6000 of Z4/Z8 dumpen aan belachelijke prijzen hebben volgens mij last van de volgende ongemakjes :

- geldnood
- weinig of geen inspiratie
- gebrek aan technische kennis
- onvermogen om technische kennis op te doen
- gebrekkige kennis van het engels
- RTFM-syndroom

Ondanks mijn zoektocht naar een vergelijkbare softsampler kon ik tot op heden geen enkel pakket vinden dat mij dezelfde combinatie van snel werken, veel outputs, geen CPU-belasting en geluidskwaliteit biedt van mijn S5000.
Ik betaalde mijn full-option s5000 nieuw ongeveer 2500€, no way dat ik overweeg om die aan 400€ te dumpen.
Ik ben niet halfgaar...

Trouwens, mijn s5000 klinkt als een Virus TI, maar ook als een JP8000 en een Jup 8. En oh ja, ik zou haast de Minimoog, Fairlight, de Prophet 5 en zooo veeel anderen vergeten...

Je moet enkel weten hoe. En dat geldt trouwens voor alle high-end samplers. Of er nu Yamaha, Akai of Emu opkleeft.
Van alle brolbazaar die ik heb staan, is mijn sampler veruit het krachtigste toestel dat ik heb.
128 vox, 16 out, matrixmodulatie, te veel filters, velocitymix & switch, lfo-pan, HD-recording, ADDA convertor (Adat, Spdif & EBU, klassiek orkest, gitarist, zanger, ...
:doei:

Samplers zijn gewoon minder direct dan synths....

Als er een sampler komt met de layout van bv een JP8000 en 5 octaafs toetsenbord zal ik hem kopen..

Snap ook niet waaarom sampler-interfaces zo kaal zijn in vergelijking met synths...

Back