sx3 blijft hangen in de startup

bobaphat

Ouwe rot
Ik heb een andere audiocard geinstalled, en wanneer ik sx3 opstart blijft hij hangen, te zien is dan dat bij de vorige asiodriver gebeurt. Waarschijnlijk moet ik de nieuwe driver kiezen in sx3 maar hoe???

Zit er niet nog een soort van Cubase default bestandje wat je kunt hernoemen zodat Cubase weer 'blanco' opstart?

Kan je niet in de Cubase ASIO test-tool (of zoiets) de soundcard instellen ?
Dat tooltje heb ik ook in hetzelfde startmenu mapje staan als Cubase.

Trek je nieuwe kaart er eens uit (ik hoop voor je dat het FW is ofzo) en
probeer het dan nog eens. Als cubase dan wel doorstart, effe een willekeurige,
andere driver selecteren, afsluiten, kaart er weer aan, enz.

Origineel geplaatst door karstieman
Kan je niet in de Cubase ASIO test-tool (of zoiets) de soundcard instellen ?
Dat icoontje heb ik ook in hetzelfde startmenu mapje staan als Cubase.

Dat kan mss ook idd....

soms kan het zijn dat jouw ingestelde verwijzing naar jouw vst folder in cubase
voor ongewenste situaties kan zorgen,
dit geschreven ivm de plugins ism nieuwe audiocard,
probeer zodra je de kans krijgt eerst de plugin manager te reorganiseren,misschien
kan jij ook gewoon de "note.file" van de "vst's" in de install folder van cubase deleten voor
jij cubase weer opstart,(het intergreren van vst/plugins is een aanslag op OS en applicatie),

heb gezien dat, ookal start cubase niet op, en komt er een melding van vroegtijdig afsluiten van
cubase, jij gewoon moet wachten eer jij ök"indrukt, nog een keer proberen, even wachten tot
dat gehele system van cubase zich heeft hersteld, en dan zie je vanzelf waar het mankement
ligt,
melding van ön-/,gezonde" plugins verschijnt vanzelf op het scherm (o.a. dan)

maarrrr, check eerst even jouw synchrosoft manager, kan zijn dat ie niet registreert,

zijn enige mogelijkheden die ik in enkele forums heb gelezen,(ben geen systeembeheerder)

Origineel geplaatst door bikkel
Zit er niet nog een soort van Cubase default bestandje wat je kunt hernoemen zodat Cubase weer 'blanco' opstart?

het valt wellicht te proberen om de folder c:\documents and settings\<je username>\application data\steinberg\cubase sx3 te hernoemen (bijvoorbeeld cubase "sx3_backup" of iets dergelijks). Ik denk dat als je cuibase opstart er automatisch een niewe folder zal worden aangemaakt omdat ie de hernoemde folder niet ziet vanwege de naamwijziging.

mocht dat niet lukken hernoem dan die folder weer gewoon naaar de oorspronkelijke naam.

Back