Aanschaf Masterkeyboard

Dannyo0

Nieuwkomer
Dag vrienden ! :)

Ik ben nieuw op deze forum en daar is mijn volgende reden voor :

Ik wil een masterkeyboard gaan kope die via usb of midi op mijn computer kan worden aangesloten.

En heb natuurlijk wel rond gekeken op het net maar wou toch wel even jullie mening horen over diverse producten die er op de markt zijn.

Mijn prijs gaat ongeveer tot 200/250 euris
En vind het fijn als er ook een partij knopjes/faders/draaiknoppe op zit

Dus Comment er op los !

EDIT:

Thanks alvast

Zat te denken aan deze mooie schoonheid.

The Evolution MK-449C

http://www.m-audio.com/products/en_us/MK449C-main.html

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat je even moet zeggen wat je zoekt. Alleen toetsen, of toetsen met ook een berg controls. Wat voor toetsen; gewone synth, half-gewogen, gewogen? (niet dat die laatste gaan lukken voor dat budget...)

Ik gebruik er een gem s3 (€250) voor. Hoofdreden is een extra octaaf dus 76 toetsen en t mooiste poly aftertouch. Voor draaiknoppen heb ik een bcr2000, koop je voor €100. Ik heb ook nog een doepfer pocketdial. Maar die gebruik ik niet zoveel dus kan m net zo goed verkopen voor €50. ofzo.

heb nog een CME UF6 te koop, misschien wat voor je.

Attachments

• big-uf6.jpg
    big-uf6.jpg
    52,7 KB · Bekeken: 98
Re: Re: Aanschaf Masterkeyboard

Re: Re: Aanschaf Masterkeyboard

Origineel geplaatst door DMNC
Die "schoonheid" heb ik ook ooit gehad en met veel plezier eruitgestampt. Voelde namelijk zo cheap aan dat het me écht wel irriteerde.

dat noem ik nog eens een flitsscheiding :D

maar ja 200/250 euro ? ze zijn er wel maar verwacht niet teveel.
Je kunt ook tweedehands kijken of even een tijdje sparen :)

Hum een controller wil met veel mogelijkheden dan zijn idd de m-audio en cmf dingen wel okee.
Ik vindt ze alleen echt vreselijk, voelen zo cheap aan en het toetsenbord is echt belabbert.
Mijn advies koop tweedehands iets er werd al een gem S3 genoemd, is goede optie.
Ik gebruik hier een korg wavestation die zijn tweedehands makkelijk te krijgen voor 200 euro.
Koop er idd een bcr2000 bij en je heb een super setup, goede midi contoller, goed toetsenbord en als bonus nog een gave synth ook :halleluja
Maja hangt er idd een beetje vanaf wat je ermee wil doen, ik speel graag dus vindt een goed toetsenbord erg belangrijk.

Oh enne nog effe reclame maken....
Ik gebruik om mn 19" zooi aan te sturen een Oberheim MC2000 das een midicontroller met 88gewogen toetsen en echt super midi functies soms kom je ze wel is tegen tweedehands voor 300/400 euro. Maar denk niet dat je daar naar opzoek ben :z

Ja groot en zwaar :luv:
Maar idd tis soms een beetje onhandig en als je hem niet gebruik om echt op te spelen eigenlijk overbodig.
Ik vindt et echter een heel erg ondergewardeerd masterkeyboard... Daarom val ik iedereen er altijd mee lastig:)

Oh en er kan ook een expasieboard in met wat sounds als iemand er toevallig 1tje heeft ben ik zeer geintressert.
De sounds zullen wel ruk zijn maar ben gewoon nieuwschierig. Maar heb eigenlijk de hoop al opgegeven om er 1tje te vinden=(

De CME UF serie is al eens genoemd in deze thread.
Zelf heb ik grote interesse in de opvolgers van de UF serie.
Ik zit al een tijdje te wachten tot de VX serie uit komt.
Is bijna een jaar geleden al aangekondigd, maar kan hem nog steeds nergens kopen.
Lijkt mij een hele toffe controller. Ook veel knoppen, tochpads, een ribbon en faders om je VST's aan te sturen.
Hopelijk is het toetsenbord ook oke.

http://www.cme-pro.com/products-list/product-vx.html

Origineel geplaatst door PietjePieter
Maar idd tis soms een beetje onhandig en als je hem niet gebruik om echt op te spelen eigenlijk overbodig.
Ik vindt et echter een heel erg ondergewardeerd masterkeyboard... Daarom val ik iedereen er altijd mee lastig:)

Oh en er kan ook een expasieboard in met wat sounds als iemand er toevallig 1tje heeft ben ik zeer geintressert.
De sounds zullen wel ruk zijn maar ben gewoon nieuwschierig. Maar heb eigenlijk de hoop al opgegeven om er 1tje te vinden=(

+1 op alle punten.

Het is een fantastisch MIDI-Keyboard, ideaal voor het aansturen van een grote muur vol met synthesizer modules.

Voor de grap om hem soms ook stand alone te kunnen gebruiken ben ik ook nog opzoek naar zo'n insteekboardje, Waveblaster doughterboard compatible. Dus als iemand nog een 2 de heeft liggen dan hoor ik dat graag.

Ik gebruik zelf de Roland A90EX, is ook een super masterkeyboard.
Maar deze is ook mega lomp en zwaar, ik hoef er gelukkig niet zelf mee te slepen hahaha!

De keus was voor mij of de A90 of MPC2000... en ik neem waarschijnlijk zo'n UF7 erbij.

Groeten TC

Origineel geplaatst door PietjePieter

maar goed de Yamaha KX serie is overgewaardeerd en daar betaal je ook na :)

Back