tr909

aha

ik raad mensen aan niet meer te mailen voor de tb,
aangezien ik dit al gedaan heb, en zeker nie de enige zal zijn ;)

Op zich wel een schappelijke prijs ja.
...als ik de cash had.
toch zakken de 909's kwa prijs in vergelijking met een aantal jaar geleden best wel.
Kan over een paar jaar weer heel anders zijn...

Origineel geplaatst door rvooh
aha

ik raad mensen aan niet meer te mailen voor de tb,
aangezien ik dit al gedaan heb, en zeker nie de enige zal zijn ;)

Mmm nu ga ik juist mailen..;-)

Ik zou ze graag alletwee erbij willen hebben, maar om nou meteen de DSBbank in te schakelen, nee ik wacht nog wel ffies..

Hmmm... engelse beschrijving, in schreeuwerige hoofdletters... ik zet een trekdrop in op 'fake' :D

Origineel geplaatst door Martune
Op zich wel een schappelijke prijs ja.
...als ik de cash had.
toch zakken de 909's kwa prijs in vergelijking met een aantal jaar geleden best wel.
Kan over een paar jaar weer heel anders zijn...

Veel mensen zoeken denk ik inmiddels naar een iets origineler drumgeluid dan het al miljoenen keren gebruikte 909 geluid. De prijzen van de machinedrums zakken de laatste tijd aardig, dus denk dat dat een goede concurrent is geworden.

Hmmmm.....een 909 vergelijken met een MD vind ik wel wat ver gaan hoor.....
OK het zijn allebei "synths" met een onboard sequencer, maar daarmee is dan ook alles, maar dan ook alles mee gezegd (IMHO)

T zijn allebei vette drumbakken met n eigen karakter. In die zin wou ik ze ook niet vergelijken.

Maar de 1 is al (te) vaak gebruikt en heeft beperkte edit mogelijkheden. En de ander is nog lang niet uitgemolken en heeft bijna oneindige editmogelijkheden. Dus ik kan me voorstellen dat mensen eerder een MD dan een 909 willen hebben. Helemaal nu de prijs van n MD onder die van n 909 is gekomen.

Dan ga ik er ff op door, heb nu een Roland r8 met 909 kit. Wil eigenlijk wel een echte 909, maar dan zit je natuurlijk wel redelijk vast aan de geluiden. De MD geluiden kun je wel "tweaken". Ik kan het geld maar 1x uitgeven, dus dan is de vraag; Kan ik beter een MD kopen of toch deze (of een andere) niet te dure 909.

Origineel geplaatst door Eraser127
Dan ga ik er ff op door, heb nu een Roland r8 met 909 kit. Wil eigenlijk wel een echte 909, maar dan zit je natuurlijk wel redelijk vast aan de geluiden. De MD geluiden kun je wel "tweaken". Ik kan het geld maar 1x uitgeven, dus dan is de vraag; Kan ik beter een MD kopen of toch deze (of een andere) niet te dure 909.
tja.. ik ken de r8 niet persoonlijk.. maar tussen een 909 of MD is het echt de keuze aan jezelf..
Je zegt het zelf al; Op een MD kun je veel meer tweaken.. Een 909 is beperkter, die kun je uiteraard wel nog bijschaven met effectenbakken, compressie, eq etc. maar is dan nog minder tweakable..
Dan is er nog zoiets als de sound.. Welke staat jou het beste aan..?
Ik vind persoonlijk de MD nogal 'kil' qua klank, en de 909 wat warmer.. Maar ook dat is smaak... Ik zou er overigens ook nog wel een MD bij willen hebben hoor :D
Net wat je wil :)

Een MD is natuurlijk ook een hele dikke drummachine maar zoals Dj Ruffryder zegt,
de 909 klinkt warmer dan een MD.
De sound is misschien uitgemolken maar een goede 909 beat doet mij nog steeds watertanden.
De druk die uit dat apparaat komt is ongeevenaard wat mij betreft. :halleluja

als je echt hardcore purist bent , en je hebt de knaken dan is een 909 een zinvolle investering. de prijs blijft toch wel hoog en je hebt wel dé echte sound. het is echt wel waar dat een 909 gewoon moddervet 909 klinkt, beter kan gewoon niet. ik ben een technoliefhebber in hart en nieren in de trant van mills, hood, rachmad etc .. het is niet daarom omdat ik graag een 909 zou willen ooit maar omdat ik lang genoeg met muziek bezig ben om te weten en vooral te horen hoe the real thing klinkt. vergelijk eens een VA met een echt analoog monster. ik heb een novation drumstation v2 .. ik vind dit een zeer goede kloon. een xbase 09 is ook zeer leuk en dan nog die 999 welke ook zeer roff is. ook daar zijn er meer van met zo zijn mogelijkheden en met wat routing en fx kom je al tot een zeer dik niveau. een machinedrum vind ik ook super.. geweldige dingen kun je daarmee.. het is dan ook een drum/percussion synth, enorm veelzijdig en je kunt echt alles maken , dan nog fx , knoppen etc.
kijk .., 909 is meer sterk analoog basismateriaal. je koopt sowieso een stuk gear om het karakter en de mogelijkheden. ik heb er nu geen 900 - 1000 euro voor over. ik zou nu ook voor de machinedrum of jomox 999 gaan. toch zou ik graag ooit een 909 in mijn studio hebben staan...dat is een feit.

het is niet zozeer uitgemolken ... de 909 kick, clap, snare, hats zijn gewoon het equivalent van dance in de breedste zin van het woord.

Heb die kerel gemaild met de vraag wat het serie nr is:

antwoord:
Hi, I hope you know that this is an international transaction and that I will pay the delivery fees. Also please note that you will not pay in advance.
I do not know the serial.

Hier zou ik iig niet aan beginnen. Just to let you guys know ;)

hmmz. jammerzz. r8 vind ik trouwens een van de beste alternatieven voor een 808/909, jammer dat die wat sync problemen heeft (via midi triggeren gaat prima trouwens). Zit nog altijd te overwegen om er een r8m bij te nemen.

Er worden de laatste tijd wel veel 909's aangeboden, dit heeft wellicht ook wel invloed op de prijs. 808's zijn nu denk ik zelfs iets duurder op de markt dan 909s.

Origineel geplaatst door nomore
hmmz. jammerzz. r8 vind ik trouwens een van de beste alternatieven voor een 808/909, jammer dat die wat sync problemen heeft (via midi triggeren gaat prima trouwens). Zit nog altijd te overwegen om er een r8m bij te nemen.

Er worden de laatste tijd wel veel 909's aangeboden, dit heeft wellicht ook wel invloed op de prijs. 808's zijn nu denk ik zelfs iets duurder op de markt dan 909s.

Die goedkope 909's zijn z.g.a. altijd 909's met defectje krakende knoppen o.i.d. . Of opties iets minder. Een mooie en goede 909 voor een 900 euro is bijna niet te vinden.

Een goede 909 kost meestal toch 1100. Ik vind 800 euro voor een 808 echt heb maximum wat hij mag kosten. 808 met Kenton midi max 900 euro.

Origineel geplaatst door marcuuu

Ik vind 800 euro voor een 808 echt heb maximum wat hij mag kosten. 808 met Kenton midi max 900 euro.

Dat kun je wel vinden alleen liggen de huidige prijzen een heel stuk hoger.

Origineel geplaatst door Wiseguy
Dat kun je wel vinden alleen liggen de huidige prijzen een heel stuk hoger.

Een stuk ? Je ziet ze soms op en ebay met een achtelijk hoog bod. Meestal zijn ze dan ook ik super staat.

Ik heb toevallig een TR909 en een Machinedrum, en ze zijn idd zo verschillend van karakter,dat je de een echt geen vervanging voor de ander is.
En hoe vet een machinedrum ook klinkt, hij zal nooit zo warm en dik kunnen klinken als een TR909.

Back