tr909

ik heb de drumstation ook gehad, maar liefst 2 maanden, toen maar snel weer doorverkocht. het bracht mij niet meer als echte goeie samples van een 909. als ik het geld had zou ik zeker ook voor een originele 909 gaan.

Origineel geplaatst door rombraz
Mee eens , ik heb zo'n 7 jaar lopen klooien met een xbase(waar ik best tevreden mee was) maar nu ik een 909 heb valt die xbase ook zwaar in het niet.
Die van mij klinkt ook magistraal goed gelukkig....

Idd de 909 klinkt heel veel beter dan een Jomox.
Ik had de Airbass, nu een echte.
De hihats van de Airbass waren wel heel erg goed is samenwerking met de filters en lfo's.

909 koop je anno 2007 toch alleen maar voor de sequencer er zijn tegenwoordig veel betere manieren om vette drumsounds te maken, neem bv bewerkte samples en gebruik dan de sequencer van de 909,........

Origineel geplaatst door matrixxx
909 koop je anno 2007 toch alleen maar voor de sequencer er zijn tegenwoordig veel betere manieren om vette drumsounds te maken, neem bv bewerkte samples en gebruik dan de sequencer van de 909,........
samples kunnen de clap van een 909 niet vervangen qua sound...

DE KOGEL IS DOOR DE KERK :D

waarschijnlijk heb ik vanaf a.s. zaterdag ook een 909 :halleluja

Ik ben echt heel benieuwd hoe deze klinkt en wat het gaat doen met mijn sound.....nou ja, nog twee nachtjes slapen :z

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
samples kunnen de clap van een 909 niet vervangen qua sound...

Denk je nu echt dat 'de luisteraar' wakker ligt van al dan niet een orginele 909 sound ?

er zijn tegenwoordig veel betere manieren om vette drumsounds te maken

Gelukkig nog mensen met verstand op dit forum.

Deze opmerking valt me toch wel wat tegen van je!

Origineel geplaatst door Arv

Nee Arv, het is de koe bij de horens vatten. Gelijk heeft ie !
Trouwens, deze onderstaande link ontrkracht de hele hype over vintage, orginele hardware en het bijgeloof over sommige apparaten.
Geheel digitaal, maar wat een vette track !

http://www.e-phonic.com/mp3/PI_-_ON_THIS_BEAT.mp3

Niet wat je hebt, maar wat je doet telt.
En helaas zal die waarheid nog 10.000 x moeten worden herhaald alvorens sommige mensen het licht zien.

Origineel geplaatst door Hooihuis
DE KOGEL IS DOOR DE KERK :D

waarschijnlijk heb ik vanaf a.s. zaterdag ook een 909 :halleluja

Ik ben echt heel benieuwd hoe deze klinkt en wat het gaat doen met mijn sound.....nou ja, nog twee nachtjes slapen :z

Goeie actie , gefeliciteerd

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Denk je nu echt dat 'de luisteraar' wakker ligt van al dan niet een orginele 909 sound ?

Alsof dat belangrijker is dan je eigen wens ..

En helaas zal die waarheid nog 10.000 x moeten worden herhaald alvorens sommige mensen het licht zien.

Waarheid? Licht zien? Waar heb ik dat meer gehoord?

Geef mij maar duisternis en een lekkere analoge bak :L

Geef mij maar duisternis en een lekkere analoge bak :L

I'm with u Hooihuis ;)

Nee Arv, het is de koe bij de horens vatten. Gelijk heeft ie !
Trouwens, deze onderstaande link ontrkracht de hele hype over vintage, orginele hardware en het bijgeloof over sommige apparaten.

Niet wat je hebt, maar wat je doet telt.

Sja, ik weet waarom je met deze opmerkingen komt Skeleton, want jij hebt voor jezelf "ontdekt" dat analoog niet zaligmakend is voor JOU. Maar jij was ook altijd degene die zo hard riep dat het niet de keuken is dat het um doet, maar de kok..
Ik zie alles als een tool en het is maar net hoe en waar en hoe vaak de gebruiker het inzet in zijn muziek. Ik ben een voorstander van de combinatie.. Ik ben geen analoog-worshipper maar waardeer wel de sound ervan en pas die ook veel toe in eigen creaties/liedjes.

Maar dat oeverloze getrap van jou tegen mensen die analoog waarderen om de sound, daar word ik nogal moe van..

:D erg ben ik he, misschien moet je me maar eens wakker schudden,......:koffie: staat klaar

ik ken de standaard 909 geluiden al zo lang dat ze voor mij geen indruk meer maken, wel als je de 909 geluiden gaat bewerken en dan gaat samplen dan vind ik ze vaak veel beter dan de standaard 909 geluiden en is het ook leuk om de sequenceer van de 909 te gebruiken om die samples te triggeren. de shuffle/flame is gewoon lekker

ik blijf erby een goede set set samples geeft al een fyne 909 sound niet de feel en daar gaat t om by soon app. en helemaal bv by de 808
sequencing [midi on a 808 is ook beetje heiligschennis
maar de 909 is al vele malen geprobeerd best redelijk na te bootsen [lees = jomox[en]en MD drumstation ....en meer 9090 en so
iig meer parameterers mee tegeven om bv dynamiek/ modulatie wat de 909 weer anders doet

bv een md en een lekkere set samples getriggerd door een rm1x external ,..is voor mij een lekkere combi e

dus iemand MD over :D

patat ging jijje tr909 met uber mods niet et koop aan bieden ,...vanwege ....een nieuwe telg in de fam.... binnekort:z of loop ik vooruit
kan wel vast pixie droppen mmmmmmmmmmmmm:engel: :engel:

Dat noem ik nou echt een voorbeeld van de koe niet bij de horens vatten.

Wou je zeggen dat die drums in dat mp3tje een 909 moeten vervangen ? :D volgens mij zaten die drums ook in me casiootje die ik op me 6 verjaardag kreeg. .Ik vind ze geen ruk aan, sterker nog doet me denken aan zo,n irriterend 1980 nummertje, stomme saaie houterige synth drums.

Heb jij die toevallig gemaakt ? net zo,n mislukte poging als toen je hardcore probeerde te maken in het maak een stukje hardcore topic, dat klonk ook totaal nergens naar.

Dat gedram van jou begint me een beetje op de zenuwen te werken zeg :Z Het is best als jij een 909 niets vindt, en je evangelie daarover in 100 topics loopt te verkondigen. Maar kom dan niet met van die belachelijke alternatieven aanzetten. Dit is appels met peren vergelijken, nee nog niet eens eerder appels met een synthetisch peertje.

Doet me denken aan van die missionarissen die het evangelie op een fascisme achtige manier verkondigden in afrika, Eten ? lees dan eerst die verekte bijbel maar want we hebben schijt aan jou eigen normen en waarden en geloof.

Origineel geplaatst door R-ond
ik blijf erby een goede set set samples geeft al een fyne 909 sound niet de feel en daar gaat t om by soon app. en helemaal bv by de 808

psies, ik heb eens een thread gemaakt met 2 loopjes: 1 loopje hihats met de echte 808 en 1 loopje met 808 samples in een sequencer. Je moest raden welk het lekkerste klonk.. Raadt de uitkomst maar.. :D

Origineel geplaatst door anoniempje
Doet me denken aan van die missionarissen die het evangelie op een fascisme achtige manier verkondigden in afrika, Eten ? lees dan eerst die verekte bijbel maar want we hebben schijt aan jou eigen normen en waarden en geloof.

ja.. of van die ex-rokers die daarna alles en iedereen die maar rookt als duivels beschouwd en elk sliertje rook probeert te verbannen..

De luisteraar niet nee.. Ik doe mijn ding ook niet voor de luisteraar, maar voor mezelf.. Ik wil voor mezelf iets bereiken en mezelf blijven verbeteren.. Boeit me totaal niet waar de grens van de luisteraar ligt, ik wil mijn eigen grenzen steeds weer iets verleggen ;)
psies, ik heb eens een thread gemaakt met 2 loopjes: 1 loopje hihats met de echte 808 en 1 loopje met 808 samples in een sequencer. Je moest raden welk het lekkerste klonk.. Raadt de uitkomst maar.. :D
dat weet ik inderdaad nog wel ja.. verschil hoorde je overduidelijk..

Sja, ik weet waarom je met deze opmerkingen komt Skeleton, want jij hebt voor jezelf "ontdekt" dat analoog niet zaligmakend is voor JOU. Maar jij was ook altijd degene die zo hard riep dat het niet de keuken is dat het um doet, maar de kok.. Maar dat oeverloze getrap van jou tegen mensen die analoog waarderen om de sound, daar word ik nogal moe van..

Je hoeft m'n woorden niet te verdraaien. Ik heb niets tegen analoog, 909, 303 of wat dan ook. Zonder twijfel komen er leuke sounds uit analogen. Ik heb voldoende (op gegeven moment te veel) van die apparaten gehad om dat te weten.
En ik kan best aannemen dat er voor verzamelaars en liefhebers een zekere emotionele waarde aan zit.
Maar, ik begrijp niet die mensen die geloven dat een orgineel wat-dan-ook voor toestel een bepaalde meerwaarde biedt die totaal zou ontbreken bij (digitale / vst) alternatieven. Daar gaat het mij om.
Want meerwaarde binnen de muziek wordt verkregen door het neerzetten van een geslaagd arrangement en een juiste mix van sounds.

In die optiek is de track van Pie daar een heel goed voorbeeld van. Ik kan aannemen dat mensen hem niet lusten omdat de stijl hen niet ligt. Ik lust alles van zodra ik hoor dat er aandachtig werd gewerkt. Of het nu rock, hardcore,jumpstyle, deathmetal of wat dan ook is.
Dat Pie's track staat als een huis is, ongeacht de stijl, wel duidelijk dacht ik. Zijn track overstijgt inzake arrangement, keuze van sounds en mix meer dan het gemiddelde.
Hoe hij tot dat resultaat komt en met welke apparaten, dat is totaal bijzaak.
En als er dan mensen gaan staan beweren dat Pie's track beter zou zijn geweest middels analoge synths, dan moet ik helaas eens in m'n vuistje lachen, want dat is je reinste bijgeloof en mythe die maar steeds weer in stand wordt gehouden.
Is er dan ergens de ultieme analoog-track waaraan je dat kan afmeten ???
Per slot van rekening worden die analoge apparaten door de meeste home-liefhebbers door een niet eens high-end AD-convertor gejaagd om te eindigen als WAV of MP3...???
Komaan zeg, wees nou eens realistisch. Waar zit dan 'het' verschil met gesampelde sounds ?

Origineel geplaatst door anoniempje
Wou je zeggen dat die drums in dat mp3tje een 909 moeten vervangen ? :D volgens mij zaten die drums ook in me casiootje die ik op me 6 verjaardag kreeg. .Ik vind ze geen ruk aan, sterker nog doet me denken aan zo,n irriterend 1980 nummertje, stomme saaie houterige synth drums.

Ik merk links en rechts totale afgunst en misplaatste commentaar van mensen die zich - wellicht groen van nijd - afvragen hoe Pie in godsnaam met een handvol VST's dit soort tracks in elkaar weet te zetten net terwijl zij al die mooie synths hebben staan. Talent misschien ?
En ja, het is duidelijk dat deze jongen het heeft en dat zal ik luid applaudiserend toejuichen, eerder dan dat ik in katzwijm val voor éénder welk toestel dat werd gebruikt.

Dus nogmaals, ik heb niets tegen het bezit of gebruik van analoge speeltjes. Wel tegen het misverstand dat diezelfde apparaten een bepaalde meerwaarde zouden bieden die leiden tot een (beter) resultaat dat niet kan worden bereikt met een alternatief.

Back