Igeace - Red October (mix vraagjes)

Gerwin

Stamgast
ik ben met een track bezig, er moeten nog een paar aanpassingen gebeuren (o.a. in de climaxafbouw)

en misschien dat iemand (met een goed geluidssysteem) kan zeggen wat er beter in de mix moet :)

redoctober.mp3

('t is overigens progressive house)

Loopt lekker. Bassline vind ik zwaar ok. De zwevende tikjes achteraan vallen goed op hun plaats. Lekkere percussie ook. De kick vind ik teveel op de achtergrond, en heeft wat weinig body. Die kan duidelijk meer pompen.
Het melodietje tussen 3-4min vind ik wat cheesy, maar goed ik hou ook niet van trance. Misschien dat minder melodieus beter werkt in deze track. Al die vage geluiden zijn wel weer gaaf.
Wat heb je gebruikt?

PS: omdat ik op me werk zit, luister ik met een goede koptelefoon (sony mdr-V500), geen monitors.

hmm dit klinkt erg lekker zeg!

de mix is ook. de bass loop is een beetje prominent aanwezig maar verder is i helemaal ok.

als je het geheel nog eens ff flink door de compressor heen gooit (kan dit soort muziek goed hebben, dan heb je echt een lekker pompond nummertje. (en staat ie gelijk wat harder)

hey bedankt voor de reacties!

ja ik ben nogal melodieus 'gericht' maar vind deze stijl wel heel erg super...dus vandaar dat er soms nog wel eens een cheesey dingetje erdoorheen glipt ;)

ik heb overigens Reason 2 gebruikt (en voor het masteren Wavelab)

Back