Yoonchi
Synth Dork
Hier vreeste ik voor: mensen die vanuit hun 'wetenschappelijk verantwoorde' oogpunten praten. Ik heb zelf ook een academische achtergrond. Alleen ik zie academisch scholing simpel als een tool, niet als een alles verklarende mechanisme. Hoe je het wendt of keert, academie is niet zo'n open club als men denkt. Tenminste, mijn ervaring was dat het een zeer gesloten club is. Wil je verandering erin brengen, wordt je geisoleerd. Net zo dorps als de meeste sociale gemeenschappen.K*t voor je dat het jou niet geholpen heeft, maar om nou gelijk een hele beroepsgroep te betichten van gebrek aan integriteit, vind ik wel erg laag.
Bovendien: alsof al die zweefteefclubjes niet een intrinsiek eigenbelang hebben (nl. rechtvaardiging, erkenning en soms zelfs financieel gewin). Geldt overigens ook vaak voor religieuze instituten.
En om het te benadrukken: ik wil niemand aansporen om een religieuze club of instituut aanpraten. Het enige wat ik wil is dat je de optie Jezus als toch als de uiteindelijke optie ziet.
Ik weet er heel veel van, om niet alles te zeggen. Ik heb me jaren verzet tegen het accepteren van Jezus, door te denken dat ik het zelf met mensen kon. Helaas gaat het niet. Je zult er ook achterkomen.
@imipolex: ik heb ook de nodige 'Consciousness explained' en 'Godel, Escher en Bach's gelezen.
Modellen zijn leuk en aardig om mee te werken. Leuke tools. En het houd je bezig,
.