Aangetroffen in synth,...

Mike Philco

Ehmmm,...
Hey allemaal,

Van de week zat ik te knutselen in een Korg PS-3100.
Natuurlijk eerst van alles en nog wat aan rotzooi eruitgehaald, oa een hele gulden ! ! Ja, ja,...
Nu kom ik wel vaker dingen tegen in apparatuur, een rol soldeertin, dooie muizen, Geld (Zowel munten als papier, zowel Nederlands als uit het buitenland), Paperclips, potloden, pennen, gummetjes en noem maar op. Soms ook wel gereedschappen die door vorige techneuten vergeten zijn..

Wat zijn jullie zoal tegengekomen in jullie apparatuur?
Daar ben ik best wel benieuwd naar.

Een ex-collega van me is wel eens aanwezig geweest bij de jaarlijkse revisie van Herman Brood's Rhodes 8) De "oogst" bevatte o.a. condooms (zowel gebruikt als ongebruikt, naar verluidt) en genoeg speed om nog een paar keer knetterhigh van te worden :D Een jaarlijke revisie was dus ook wel nodig ;)

Zelf ben ik een boel zand in een U-20 tegengekomen: blijkbaar is die nogal eens gebruikt tijdens strandfeestjes...

pennen, ik heb een keer gehad dat ik een polysix optrok en ik heb er 7 pennen uitgehaald van het merk BIC zowel blauwe als rode, voor de rest wat ik tegen ben gekomen: geld, shag ,schroeven, pleisters, notitie blaadjes, schroevendraaier, ijs stokjes en veel stof

:D ventilatieroosters en kinderen :D

Nee van mij is allemaal minder spannend, op wat losse schroeven en een paperclip na
niks anders dan veel stof.

een tijdje terug had ik een sonic6 gekocht, waarvan 1 alu dekseltje van een potmeterknop ontbrak. hij had de reis niet helemaal goed doorgemaakt en moest open. toen kwam ik het dekseltje voor de knop tegen. fijn dat ie kapot was, anders had ik het nooit gevonden!

Ik kocht eeen orgel voor de sloop...kwam er een zilveren tientje uit....en de volgende die ik kocht een duppie uit mijn jaar 1973...

Pizzaresten in een pc. Was ook niet zo raar, had 'm er zelf in laten vallen. :stupid
De pc in kwestie heeft het nog een jaar gedaan, maar uiteindelijk deden enkele kaasresten op het moederboard hem de das om...

Het raarste en meteen ook fijnste wat ik ooit ben tegen gekomen in een synth was een pakketje met reserve IC's in een Crumar Stratus. Het ging hier om toch behoorlijk kostbare CEM VCF's en VCA's.

Verder ben ik in een reparatie voor iemand anders een keer een stapeltje tegen gekomen van: een stuiver, een plakje metaal en een soort bevestigings haakje. Dit geheel was omwonden met plakband en geklemd tussen de behuizing en de printplaat op de plek waar de geheugen batterij zit. Het doel van dit creatieve knutselwerkje was om de reserve batterij op zijn plek te houden omdat de batterijhouder was afgebroken. Ik heb er uiteraard als eerste een nieuwe batterij houder in gezet ;).

Groeten,

Rutger

Ik was met Zero 1 in Chicago in 95 samen met Thomas Heckmann. Die laatste ging naar de ene pawnshop en wij naar een andere. Hij kwam met een 303 terug voor 50 dollar met een injectie naald in het battery vakje...
Dat was nog niet eens zo erg, het was namelijk z'n 5de 303....

F.

Origineel geplaatst door matrixxx
pennen, ik heb een keer gehad dat ik een polysix optrok en ik heb er 7 pennen uitgehaald van het merk BIC zowel blauwe als rode

Jo was dat toevallig in Utrecht?
Ik kan me ook nog zoiets herinneren namelijk, dan schaam je je toch wel een beetje hoor!
en ik me maar afvragen waar die pennen toch steeds bleven :o:

Ikzelf ben eens een heel assortiment afgekloven (teen) nagels tegengekomen mengpaneel :r

Ik heb inderdaad heel regelmatig meegemaakt, in de tijd dat ik bij de mensen thuis kwam om hun orgels te herstellen, dat ik daar heen moest omdat diverse toetsen niet meer goed naar beneden wilden.
Meestal hadden die mensen kleine kinderen die het fantastisch vonden om van alles en nog wat onder de klavieren te verstoppen.
Gigantische hoeveelheden pennen en (kleur)potloden trof ik dan aan.
En natuurlijk ook aantekeningenblaadjes. Je weet wel, van die zelfplakkende gele briefjes.

er wat nog plaats op het moederbord

welke synth/sampler is dit ?

Attachments

• rrreee.jpg
    rrreee.jpg
    67,8 KB · Bekeken: 145
dit is geen synth maar wel aardig , handtekeningen bodemplaat apple

Attachments

• image2.jpg
    image2.jpg
    13,4 KB · Bekeken: 137
Toen ik mijn Alpha juno aan het fixen was kwam er een stuk uit, dat leek op een halve, afgebroken pitchbender zonder pookje. Ik heb me rotgezocht waar het vandaan kon komen maar niets gevonden. Hij doet het verder gewoon goed, dus het zal allemaal wel goed zijn!!

Verder niet veel bijzonders gevonden tot nu toe..

Origineel geplaatst door vinnieq
Volgens mij ben ik zoiets tegengekomen in een Emu 6400 of E4XT

Waar dan, heb dit iig nog nooit in mijn E6400ultra gezien :confused:

Back